בדיקת דירה

קישורים ממומנים

אתם רוצים לקנות דירה ומצאתם את דירת החלומות, אך חשוב לערוך כמה בדיקות לפני קניית דירה. בכתבה הבאה ניתן כמה טיפים והמלצות בנושא של בדיקת דירה לפני קנייה.

לא פשוט לקנות דירה. כל אחד מאיתנו היה רוצה לקנות דירת חלומות ולכן חיפוש דירה לרכישה דורש המון חשיבה והכנות לפני שחותמים על הצ'ק. אך דירת החלומות אינה רק פונקציה של בית יפה, אלא כשאתה מחפש לקנות דירה כדאי לבצע בדיקת דירה לפני רכישה הכוללת התבוננות על המבנה עצמו ועל ליקויי בנייה שעלולים להיות בדירה אשר לעיתים אינם גלויים לעין הרוכש, ולשם כך ישנן חברות בדק בית בהן יש אנשי מקצוע שיכולים לסייע באיבחון ליקויים בדירה.

למה כדאי לבצע בדיקת דירה לפני קנייה?

לאחר קניית דירה לעיתים קרובות הרוכש מגלה כל מיני פגמים בבניה שהוא לא הבחין בהם לפני הרכישה, אך כעת לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. תיקון פגמים בדירה יכול להגיע למחירים גבוהים, לכן בדיקת דירה לפני הקניה יכולה לחסוך כסף רב של עד עשרות אלפי שקלים.

חשוב לבצע בדיקת דירה יד שניה וכמו כן חשוב לבצע גם בדיקת דירה חדשה שכן עלולים גם להימצא פגמים בדירות חדשות.

אילו ליקויי בנייה חשוב לבדוק?

ליקויי בניה עשויים להיות חיצוניים ונראים לעין אך גם פנימיים. רבים מבין הליקויים הפנימיים רק איש מקצוע כגון מהנדס בניין יכול לגלות, אך ישנם גם ליקויים שאפשר לאתר בקלות.

הליקויים הנפוצים ביותר הם רטיבות בקירות או רטיבות מתחת למרצפות העלולים להיגרם כתוצאה מצנרת ישנה. כמו כן יכולים להימצא דליפות מהגשמים, סדקים בקירות, בעיות ריצוף ובעיות צבע. ליקויים נוספים יכולים להיות קשורים לבטיחות בבית, כמו למשל מעקה רופף או שבור, אריחים נופלים ועוד.

מי מבצע בדיקת דירה?

ליקויי בניה יכולים לעיתים להיות כאלו שגם אדם פשוט יכול לאתר, אך עם זאת כשאתה מגיע לדירה והיא מוצאת חן בעיניך אתה עלול שלא להבחין בחסרונות שלה. לפיכך מומלץ להגיע לדירה אפילו עם חבר או קרוב משפחה שאינו איש מקצוע ואין לו אינטרס לרכוש דירה זו והוא יוכל להבחין יותר בקלות לפגמים הנראים לעין, כגון: רטיבות בקירות, מעקות עקומים, סדקים או שברים בקירות ועוד.

עם זאת ישנו יתרון בלהביא איש מקצוע שיערוך בדיקת דירה. אנשי מקצוע יכולים לערוך בדיקת מבנה ולהבחין בפגמים פנימיים יותר, כגון רטיבויות פנימיות. למהנדסים ולאנשי המקצוע יש ניסיון רב בלאתר פגמים במבנה ולכן הם יוכלו ביתר קלות למצוא פגמים ולהעריך את מחיר תיקון ליקויי בניה אלו.

אילו חברות בדק בית קיימות?

בשוק ישנו מספר רב של חברות בדק בית. היתרון של חברת בדק בית הוא שאלו אנשים שעוסקים המון בלבצע בדיקות דירה לפני קנייה. להלן ריכזנו עבורכם כמה חברות בדק בית:

  • פריזמה בדק בית
  • דור בדק בית
  • הדס בדק בית
  • בם ביקורת מבנים
  • גלאור מהנדסים ושמאים

כמה עולה בדיקת דירה?

מחיר בדיקת דירה לפני קנייה יכול לנוע בין 1000 ל-2000 ש"ח. אם מצאתם בדיקת דירה זולה מדי כדאי שתבררו היטב שאכן מדובר באנשי מקצוע שמבצעים בדיקה יסודית.

מאמרים קשורים:
פיקוח בניה
איטום גגות - מחירים
כמה עולה לשפץ דירה?

0 תגובות: