שיש קוריאן - המדריך השלם

קישורים ממומנים

מהו שיש קוריאן? מהם המחירים הממוצעים של שיש קוריאן? מהם יתרונותיו? ועוד טיפים והמלצות רבות על חומר זה בכתבה הבאה שלפניכם.

היום החלטנו לעסוק באחד ממשטחי העבודה למטבח הפופולריים ביותר בישראל - שיש קוריאן. בכתבה הבאה נסביר לכם מהו בדיוק שיש קוריאן, כמה הוא עולה? מהם היתרונות והחסרונות שלו, איך אפשר לקנות שיש קוריאן ועוד שלל טיפים והמלצות. אז אם אתם לפני קניית מטבח ועוד לא הצלחתם להחליט איזה שיש או משטח עבודה לקנות למטבח, אתם בדיוק מקום הנכון.

מהו שיש קוריאן?

שיש קוריאן הוא משטח המיועד למטבח ועשוי חומר הנקרא קוריאן שהוא שילוב של מספר חומרים אקרילים, מינרליים ועוד אשר ביחד מהווים משטח עבודה המותאם במיוחד למטבחים. את המשטח מייצרת חברת Du-Pont העולמית ואת מוצריה מייבאים יבואנים שונים לישראל כאשר הבולטות שבהן היא חברת רגבה. מכיוון שמשטח זה נפוץ מאוד ומיועד למשטחי עבודה במטבחים, הפך עם הזמן להיקרא "שיש קוריאן" למרות שיהיה מדויק יותר לכנותו "משטח קוריאן".

בשנים האחרונות הפכו משטחי קוריאן למבוקשים ופופולריים ביותר בקרב יצרני וחברות המטבחים בישראל וניתן למצוא מגוון סוגים וצבעים שונים של שיש קוריאן בבתים רבים בישראל. כמו כן, במהלך השנים החלו חברות ישראליות ועולמיות לייצר משטחים דומים לקוריאן שמציעים את אותם יתרונות ונחשבים למתחרים ישירים על הקוריאן. דוגמאות בולטות של משטחים אלו הם משטחים כגון משטח סטרון או משטחי סיליסטון.

שיש קוריאן - יתרונות

לשיש קוריאן ישנם יתרונות רבים ולא סתם הפך להיות אחד ממשטחי העבודה הנפוצים ביותר בחנויות המטבחים. להלן כמה מהיתרונות המרכזיים של משטח קוריאן: 

עמידות - שיש קוריאן נחשב לאחד מהמשטחים העמידים והחזקים יותר בהשוואה לשאר המשטחים כגון (שיש חברון, שיש קיסר וכו'). שיש קוריאן אינו מתקלף, דוהה או נשרט. מכיוון שאין בו נקבוביות, הוא מונע חדירת נוזלים וכך שומר על מצב טוב לאורך שנים רבות.

ניקיון - זהו אחד היתרונות המוכרים ביותר של משטח קוריאן. בזכות החומרים מהם הוא עשוי, שיש קוריאן קל נורא לניקוי וכן פחות נוטה לקבל כתמים ולכלוכים. בעזרת מטלית פשוטה

ליטוש - בניגוד למשטחי שיש, אם רוצים לחדש את המשטח, ניתן להזמין איש מקצוע אשר ילטש לכם את המשטח בקלות ובעלות זולה.

חומר היגייני - שיש קוריאן מותקן כחלק הומוגני אחד ולכן שומר על היגיינה טובה ביחס למשטחים אחרים.

שיש קוריאן חסרונות

לצד היתרונות הרבים של משטח קוריאן שנמנו כאן, ניתן למצוא גם כמה חסרונות:

מחיר - שיש קוריאן סובל מחסרון אחד גדול ומרכזי והוא המחיר. עלות שיש קוריאן היא גבוהה יותר באופן משמעותי משאר המתחרים שלו (בעיקר שיש גרניט, שיש קיסר ושיש חברון) והמחיר הגבוה הוא גורם לבעלי בתים רבים לוותר עליו ולבחור סוג שיש זול יותר.

עמידות - למרות שציינו כאן את העמידות של שיש קוריאן מפני כתמים, רשת האינטרנט מלאה בתגובות שליליות על משטחי הקוריאן בכך שהם אינם עמידים כמו שמבטיחים היצרנים ודווקא כן צוברים כתמים ואפילו דוהים עם הזמן.

המלצה: כדאי לכם לקרוא את השרשור הבא באחד מהפורומים באתר תפוז שיעזור לכם להחליט בעצמכם האם כדאי לקנות שיש קוריאן או לא.

מחיר שיש קוריאן

כפי שציינו קודם, אחד החסרונות הבולטים של משטח קוריאן הוא המחיר. ובכן, לאחר בדיקה שערכנו ברשת, מצאנו כי מחיר שיש קוריאן ממוצע נע בין 1300 ש"ח ל-1500 ש"ח למ"ר. רק כדי שתיכנסו לפרופורציות, מחיר שיש קיסר שנחשב אף הוא לחומר עמיד וטוב למשטחי עבודה למטבח נע בין 300 ל-600 ש"ח למ"ר כך שבחישוב זריז ניתן לראות כי שיש קוריאן עולה פי 2 ויותר משיש קיסר.

שימו לב: המחירים המצוינים כאן הם ממוצעים וכוללים גם את ההובלה וההרכבה של חברות המטבחים. בנוסף, יש להבין כי אלו הם מחירים כלליים מאוד וזאת מפני שישנם סוגים רבים של משטחי קוריאן לאמבטיה או למטבח בצבעים ועיצובים מיוחדים שיכולים לייקר או להוזיל את המחיר באופן משמעותי.

לסיום, אם אתם רוצים לדעת איך מייצרים משטח קוריאן, בסרטון הבא תוכלו לראות בזריזות את תהליך הייצור של משטחי קוריאן.



כתבות נוספות:
חנויות שיש
מטבחים במבצע
אי למטבח

0 תגובות: