אי למטבח

קישורים ממומנים

אם אתם מרגישים שצפוף לכם במטבח ניתן להוסיף אי למטבח – משטח עבודה נוסף שהוא גם פינת אחסון. רשמנו כמה המלצות לקניית אי מטבח.

מה זה אי מטבח?


אי למטבח הוא כפי שהוא נשמע – כמו אי בתוך המטבח, משטח עבודה נוסף שאינו מהווה המשך מחובר של שאר משטחי העבודה במטבח ואינו צמוד לקיר. לעיתים האי מחובר לרצפה ולעיתים זהו אי מטבח על גלגלים. כדי שמשטח עבודה כזה ייחשב אי צריך שגודל אי מטבח יהיה מינימום 80 ס"מ. אם מדובר במשטח קטן יותר מגודל זה, זהו אינו אי מטבח אלא יחידת ריהוט.

מטרתו של האי במטבח היא לתת עוד מקום של משטח עבודה בנוסף לשיש או למשטח העבודה הרגיל. בנוסף, האי מהווה רעיון נוסף לפתרונות אחסון. לרוב האי כולל ארונות מטבח, מגירות, כיור, תנור, כיריים, מדיח כלים וציוד מטבח נוסף. פעמים רבות גם ניתן להוסיף כיסאות אוכל ולהפוך את האי לפינת אוכל, אך גודל פינת הישיבה תלוי בגודל האי. כמו כן, כיון שהאי אמור להיות בגובה שנוח למשטח עבודה ניתן להוסיף כיסאות בר גבוהים או לחילופין לבנות תוספת לאי כדי שיהיה נמוך יותר ולקנות כסאות מטבח נמוכים יותר. באופן כללי, הוספת אביזרים לאי תלויה גם בתקציב וגם בגודל האי, אך כמובן גם בצורך שלכם באביזרים השונים.

האי מתאים בעיקר למטבחים בעלי חלל גדול, שכן אחרת במקום לסייע לתהליך הבישול הם חוסמים את החלל והתנועה בחדר. המרחק המומלץ בין אי מטבח לבין ארונות מטבח הוא 120 ס"מ או יותר, בעיקר כדי לאפשר מרווח מספיק נוח כדי לפתוח את הארונות או הדלתות.

עיצוב אי מטבח

בנוגע לעיצוב אי מטבח, כדאי שהעיצוב יהיה מתאים לשאר עיצוב הבית, בעיקר כאשר המטבח הוא חלק מחלל הסלון ואז האי מהווה הפרדה בין המטבח לסלון והופך לאביזר עיצוב בפני עצמו. במקרים כאלו כדאי שהאי יישאר נקי ומסודר ויכלול אביזרי נוי שונים כדי לשמר את המראה של בית מעוצב ויפה.

האי עצמו הוא למעשה ריהוט מטבח, אך תוספות שונות כגון כיסאות מטבח וכדומה הופכים אותו גם לפינת אוכל וליותר מסתם אביזר ריהוט. במידה והאי משמש גם לפינת ישיבה, אפשר לבחור את עיצוב הכיסאות שמשפיעים מאד על המראה של המטבח.

החומרים של משטח העבודה של אי המטבח הם מגוונים, כמו החומרים של משטח עבודה רגיל למטבח. ניתן למצוא משטחים משיש קיסר, שיש גרניט, מקוריאן, ועוד. כמו כן, גם הכיורים במשטח עשויים מחומרים שונים: גרניט, נירוסטה ועוד.

למה כדאי להוסיף אי למטבח?

כפי שנאמר, האי במטבח הוא משטח עבודה נוסף ובכך הוא חוסך מקום בשאר המטבח כשאנו באים לבשל. אם יש לכם חדר מטבח גדול כדי לבצע תכנון מטבח נכון כדאי להוסיף אי. האי מאפשר ניצול טוב של חלל החדר ומאפשר פתרונות אחסון שונים.

כמה עולה אי מטבח?

לפעמים האי כלול בקניית מטבח שלם ולפעמים ניתן לקנות אותו בנפרד. מחיר אי מטבח בנפרד הוא משתנה בהתאם לציוד מטבח שאתם בוחרים שהוא יכלול. ניתן למצוא אי מטבח זול במחירים נמוכים מאד, בסביבות 3,000 – 4,000 ₪. אך אם אתם מעוניינים באי גדול ומרווח מחומרים יקרים יותר, המחירים יכולים לעלות עד ל- 8,000 ₪ ואף יותר מכך. לכן בחירת אי מטבח אידיאלי תלויה מאד בתקציב שלכם.

איפה אפשר לקנות אי למטבח?

אי מטבח אפשר לקנות כמעט בכל חנות המוכרת מטבחים. אפשר ללכת לרשתות גדולות ואפשר למצוא חנות מטבח קטנה יותר. פעמים רבות האי מגיע כחלק ממטבח אך לפעמים אפשר לקנות את האי בנפרד. במידה ואתם קונים רק אי למטבח שימו לב שהצבעים והעיצוב מתאימים לשאר המטבח. הנה רשימה של כמה חנויות בהן ניתן למצוא אי מטבח:

  • רגבה מטבחים
  • מטבחי סמל
  • מטבחי זיו
  • מטבחי דקור
  • אביבי מטבחים
  • מטבחי הדקל
  • מטבחי טופז

מאמרים דומים:
כמה עולה שיפוץ בית?
כמה עולה מטבח חדש?
כיור למטבח

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לפני כחודש שיפצתי את הבית והוספתי אי במטבח ואני חייב לציין שזה שווה כל אגורה. אי במטבח משנה את כל הצורה והעיצוב של המטבח ומכניס אוירה חדשה בבית. מומלץ!!