הסקה מרכזית לבית - המדריך השלם

קישורים ממומנים

חושבים על הסקה מרכזית בבית? איזה תנור כדאי לקנות? גז או סולר? כמה עולה להתקין תנור גז? ועוד. קבלו את המדריך השלם לתנורי הסקה ביתיים שיעזור לכם לעבור את החורף בשלום.

בהמשך לסדרת הכתבות שלנו הקשורות בחימום הבית לחורף, הפעם החלטנו להקדיש את הכתבה להסקה מרכזית בה ננסה להבין אילו מוצרים הם הנפוצים ביותר, מהם המחירים הממוצעים לתנורים ואיזה תנור הסקה כדאי לקנות. בנוסף, נציג לכם בסוף הכתבה רשימה של כמה אנשי מקצוע המוכרים ומתמחים בתנורי הסקה ביתיים.

הסקה מרכזית לבית - מה זה?

בואו נבין קודם כל מהם תנורי הסקה מרכזית. אז ככה, הסקה מרכזית מורכבת מיחידה בה נמצא המבער, מצינורות מים הפזורים בין קירות הבית ומרדיאטורים המפזרים את החום בתוך הבית (למעט חימום תת רצפתי).

החימום מתבצע המבער שמתחמם בעזרת מקור אנרגיה כלשהוא (סולר, גז, נפט וכד') ובעזרת משאבה מחמם את הצינורות והרדיאטורים שבסופו של דבר מחממים את כל הבית בצורה אחידה ושווה.

הסקה מרכזית חשמלית - לא מה שחשבתם

אנשים רבים ששומעים את המילה הסקה מרכזית חושבים שמדובר במערכות הההסקה הישנות שנמצאות בבנייני מגורים גדולים וישנים שבהם ועד הבית אחראי על החימום ועל שעות ההדלקה.

בבנייה החדשה של היום מדובר על מערכות הסקה חשמליות ואישיות לכל בית עם מערכת ממוחשבת הניתנות לשליטה מלאה בשעות ההדלקה, בעוצמת החימום ובטמפרטורה. לכן, אל תנסו בכלל להשוות בין המערכות הישנות לאלו הנמכרות כיום בשוק. ישנם כיום מערכות שאפילו ניתן להפעילן בעזרת טלפון (מערכת החימום מחוברת למודם).

הסקה מרכזית בבית - תנור גז או תנור סולר?

לאחר שהבנו מהו תנור הסקה מרכזי וביתי, ננסה להבין בסוגי התנוריםהנפוצים ביותר - תנור סולר ותנור גז. ניתן לקבוע בוודאות שכיום רוב חברות המתמחות בחימום ביתי עובדות עם תנורי גז בלבד והרבה מאוד אנשים מחליפים את מערכת החימום הישנה שלהם שעבדה על סולר לגז (אגב, במקרים רבים אין צורך אפילו בהתקנה חדשה אלא ניתן להשתמש באותה מערכת ורק להחליף את מקור האנרגיה - הגז).

בהסקה מרכזית בגז ישנם יתרונות ברורים על פני חימום בסולר הנה כמה מהם:

תנור גז - יתרונות

חימום זול - החימום בגז נחשב לזול יותר מחימום בסולר במיוחד כאשר מחירי הנפט בעולם ממשיכים לעלות ואילו מחירי הגז נחשבים למתונים יותר.

בטיחות - תנורי הגז נחשבים על פי רוב המומחים לבטוחים יותר מחימום בסולר (אגב, כדאי להתעדכן בהמלצות של מכון התקנים הישראלי בשימוש במערכות הסקה ביתיות).

איכות הסביבה - תנורי הגז מזהמים את הסביבה בצורה פחותה ומשמעותית מתנורי סולר.

גודל - תנור סולר מגושם בהרבה מתנור הגז ותופס הרבה יותר יותר מקום בבית

אסתטיקה - מכיוון שתנורי גז הם פופולריים ביותר וישנה תחרות גבוהה בין המוצרים, ניתן למצוא היום תנורי גז מעוצבים אסתטיים המותאמים לדירה מבלי לבלוט יתר על המידה.

מים חמים 24 שעות - במערכות הסקה מרכזיות בבית תוכלו להינות ממים חמים ללא הפסקה וללא הגבלה.
רשימה של חברות המתמחות בתנורי הסקה מגז 

להלן רשימה של כמה חברות המוכרות מערכות חימום ביתי לקהל הפרטי והמוסדי:

פזגז, אמישראגז - שתי חברות הגז הגדולות בישראל מציעות ללקוחותיהן מעבר להסקה מגז (גם לבנייני מגורים) ומציעות מכשירים ותמחור מיוחד עבור כך.

מרכז החימום - חברה המתמחה במוצרים לחימום וקירור הבית כגון מזגנים, משאבות חום ותנורי גז לחימום. החברה מציעה תנורי הסקה מגז של חברת אימר גז האיטלקית. טל' - 02-6725544

וינטר - חברה למערכות חימום המוכרת שני סוגים שונים של תנורי הסקה מגז - unical ו-Thermostahl. טל' - 03-5584554

חימומית - חברה המתמחה במוצרי חימום מסוגים שונים ומגוונים ומציעה בין היתר חימום לצימרים, חימום לבתי קפה ומסעדות וגם פתרונות חימום לתעשייה וחקלאות.  כמו כן, מציעה החברה תנור הסקה גז דיגיטלי של חברת Demrad המציע שלל פיצ'רים דיגיטליים הכוללים בין היתר שילוב של התנור בבית חכם, הפעלה מרחוק (באמצעות הטלפון) ועוד. טל' - 077-6500652

המלצה לסיום - תהליץ ההיפרדות מהסקה מרכזית של הבניין להסקה מרכזית דירתית כרוך לפעמים בבעיות משפטיות הקשורות לתחום הדיור והבניין. הכתבה הבאה תעזור לכם ללמוד על החוק ועל כדאיות המעבר להסקה מרכזית דירתית.

מאמרים נוספים בסדרה:
עלות סולר לחימום
קמין גז
איזה חימום הכי חסכוני?
חימום תת רצפתי 

0 תגובות: