עלות בנייה למטר רבוע

קישורים ממומנים

רוצים לדעת איך מחשבים עלות בנייה למ"ר? בדקנו באתרים מתמחים ובפורומים מקצועיים כדי לקבל תשובה הכי קרובה למציאות. כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

ישנם בישראל הרבה מאוד אנשים שמחליטים לבנות את הבית שלהם באמצעות בנייה עצמית. לבנות את הבית לבד היא אחת המשימות המורכבות ביותר למי שאין נסיון בתחום וכדאי לעשות זאת רק אם אתם מרגישים מספיק ביטחון ובעלי ידע ואמצעים להיכנס להרפקאה כזאת. מצד שני, בנייה עצמית יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ותוכלו להגיע לחיסכון של עד כ-50 אחוז ממחיר בית שנבנה ע"י קבלן ובמונחים אלו החיסכון יכול להיות במאות אלפי שקלים!

אחד הדברים הראשונים שיש לעשות כאשר מחליטים לבנות לבד הוא לחשב את עלות הבנייה למ"ר כדי שתדעו כמה כסף צריך להכין ואיך לחלק את התקציב. בכתבה הבאה ננסה להציג לכם מחיר משוער של בנייה למטר רבוע לפי מידע שאספנו מאתרים שונים ברשת ומפורומים מקצועיים לבנייה.

איך מחשבים עלות בנייה למ"ר?

ראשית, לפני שמתחילים לנקוב בסכומים צריך להבין מה כולל המחיר למ"ר. ובכן לפי מיטב הבנתינו, ברוב המקרים מחיר בנייה למטר רבוע צריך לכלול לפחות את האלמנטים הבאים:
  • תכנון הבנייה - תשלום למהנדסים, אדריכילים, מפקח בנייה, עורך דין לנדל"ן ועוד.
  • בניית שלד - עלות הבנייה עצמה הכוללת את הקירות, רצפה, גג וכד'
  • פיתוח ותשתית - הכנת תשתית של חשמל, מים, ביוב, פחי אשפה וכו'
  • פיתוח חיצוני - בניית גדרות, מעקות, פינוי הפסולת של הבנייה וכו'
  • אבזור פנים - התקנת מטבח, שירותים, אמבטיה, כלים סניטריים, אביזרים שונים וכד'
  • שמירה ואבטחה - תשלום עבור שמירה על חומרי הבנייה בזמן הבנייה עצמה.
  • מיסים, היטילים ואגרות - תשלומים למועצה מקומית או עירייה, תשלומים ואגרות עבור אישורים מוועדות שונות, תשלום מע"מ וכו'
  • תוספות שונות - הכנת תקציב לשינויים או תוספות של הרגע האחרון ועוד כסף לכל צרה שלא תבוא.
מחיר בנייה למטר רבוע

לאחר שהבנו פחות או יותר על מה אנחנו עומדים להוציא את כספינו, צריך לבחור את רמת הסטנדרט של הבנייה שתרצו. נהוג לחלק את רמת הבנייה לשלושה סוגים: בניה זולה, בנייה בינונית ובניה יוקרתית. הדבר יכול להתבטא בסוג החומרים של הבנייה, בעלות האיבזור הפנימי של הבית (מטבח, שירותים), תוספות שונות (יונקרס, דוד שמש, מעלית תאורה) וכו'.

כמובן שאי אפשר לתת מחיר מדוייק לפרוייקט שכזה אך לפי ממצאי הבדיקה שלנו, עלות בנייה למ"ר בצורה משוערת נעה בין 4000 ש"ח למ"ר לבנייה זולה, 5000 ש"ח למ"ר לבנייה בסטנדרט בינוני ו-6000 ש"ח למ"ר לבנייה ברמת גבוהה ויוקרתית.

מאמרים קשורים שאולי יעניינו אתכם:
בנייה קלה
הוספת מעלית
כמה עולה לשפץ דירה?
פיקוח בניה

1 תגובות:

נח אמר/ה...

המחירים כוללים מע"מ ?