כמה עולה לבנות בריכה?

קישורים ממומנים

רוצים לדעת כמה עולה לבנות בריכה בגינה או בחצר הבית? בכתבה הבאה, בדקנו לכם כמה זה עולה? איך עושים זאת וגם צירפנו לכם רשימה של כמה חברות שמתמחות בבניית בריכות לבית. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

בשונה מבריכות מוכנות או בריכות עיליות שכבר כתבנו עליהן בעבר בבלוג זה, שאפשר לראות בקיץ כמעט בכל חצר, בנית בריכה קבועה היא כבר סיפור אחר ודורשת הרבה יותר עבודה ואישורים וגם ברוב המקרים, הרבה יותר כסף.

בכתבה הבאה נציג לכם את כל המידע שצריך לדעת על בניית בריכה בבית כולל סוגים שונים, מחירים ממוצעים וגם רשימה של אנשי מקצוע המתמחים בבניית בריכה לבית.

האם צריך אישור לבניית בריכה?

לפני שנתחיל ללמוד את סוגי הבריכות הקיימות ואת המחירים הממוצעים להקמתן, כדאי להבין כי ההתחלה נמצאת דווקא ברשויות המקומיות. מסתבר שכל הבריכות הבנויות (לא כולל בריכה מתנפחת או בריכה עילית), דורשת אישור מהרשות המקומית וכן דורשת תשלום ארנונה נוסף בעבורה. ברוב המקרים, הליך הבקשה נמשך כמה חודשים כך שנדרשת כאן גם סבלנות.

בניית בריכה בבית - סוגים

ובכן, ישנן שלושה סוגים שונים של בריכות שחייה בנויות - בריכות מבטון יצוק, בריכות מתועשות ובריכות מפיברגלס. נפרט מעט על כל אחד מהסוגים השונים.

בריכת פיברגלס 

בריכת שחייה זו עשויה מהחומר פיברגלס ומצופה בחומר אקרילי. היתרון של בריכות פיברגלס הוא הקמה מאוד מהירה שלא אמורה לקחת יותר מכמה ימים בודדים וכן עלות זולה יחסית (את המחירים נציין בהמשך).

החסרון בבריכת פיברגלס לעומת זאת, הוא איכות ירודה ביחס לסוגים המתחרים וכך למשל לאחר עשר שנים יש להחליף את הבריכה.

בריכות פיברגלס מתאימות ברוב המקרים לפנטהאוזים ופחות מומלצות לגינה או לקרקע.

בריכה מתועשת

בריכות מתועשות הן דגם מתקדם ואיכותי יותר מבריכה העשויה פיברגלס. בריכה מתועשת עשויה מפלדה עם יריעות העשויות פי וי סי שנועדו לאיטום הבריכה כאשר את היריעות (בלבד) יש להחליף מדי כמה שנים. בריכה מתועשת נחשבת לפופולרית ולנפוצה מאוד בבריכות לבית.

גם הקמת בריכה מתועשת הוא יחסית קצר ונמשך עד לשבועיים. היתרון המרכזי בבריכה זאת היא איכות גבוהה יחסית ופתרון קל ומהיר לבעיות של נזילות או רטיבות.

החסרון בבריכה מתועשת הוא הגודל. בבריכה מתועשת יש הגבלה של גודל ובדרך כלל לא ניתן לבנות יותר מ-10 מ"ר.

המלצה: מומחים בתחום בניית בריכות ממליצים לא לבנות בריכה מתועשת העשויה פח מגלוון ונחשבת לזולה בהרבה היות והפח נוטה להחליד לאחר שנים ולהיהרס.

בריכת בטון

זהו הסוג האיכותי ביותר (אך גם המורכב והיקר ביותר) של בריכות לבית. גוף בריכה זו עשוי בטון יצוק כאשר החיפוי נעשה בעזרת פסיפס או קרמיקה שמקנה גם איכות גבוהה וגם עיצוב ומראה אסתטי יותר. סחרור מי הבריכה בבריכת בטון נעשה ע"י תעלות גלישה או ע"י סקימרים (אלמנטים שנועדו לקליטת המים ולאיסוף הלכלוך הצף).

זמן הבנייה לבריכת בטון הוא הארוך ביותר ויכול להימשך למעלה מחודשיים. בנוסף, מכיוון שבניית בריכת בטון בבית היא סיפור מורכב וארוך הדורש תכנון מתאים ומוקפד, מומלץ מאוד להשתמש באיש מקצוע המתמחה בהקמת בריכות בטון ולא להסתפק בקבלן שלד של הבית עצמו.

אז כמה עולה לבנות בריכה?

אז לאחר שהבנו מהם הסוגים השונים ואילו אישורים נדרשים ע"י העיריות והמועצות המקומיות להקמת בריכה, נבדוק עתה מהי עלות הקמת בריכה לפי הסוגים השונים.

בריכת פיברגלס - מחירים

לפי בדיקות שונות שעשינו באתרים של חברות המתמחות ובמאמרים מקצועיים שונים ברשת מצאנו כי מחיר בניית בריכת פיבר מתחיל בסביבות 45,000 ש"ח ויכול להגיע עד ל-55,000 ש"ח.

בריכה מתועשת - מחירים

מחיר בניית בריכה מתועשת שעשויה בקירות PVC מחומר תרמופלסטי שיוצר במיוחד עבור בריכות שחייה, מתחיל ב-55,000 ש"ח ויכול להגיע לסביבות 85,000 ש"ח.

בריכת בטון - מחירים

ובכן, אם רציתם לדעת כמה עולה בריכת בטון, תצפו להרבה מאוד כסף. כפי שציינו קודם, בניית בריכת בטון היא תהליך ארוך ומורכב ולכן גם מאוד יקר. עלות בניית בריכת בטון מתחיל באיזור ה-130,000 ש"ח כאשר השמיים הם הגבול (בהתאם לדרישות, גודל רצוי, ותוספות שונות).

רשימת חברות שמתמחות בהקמת בריכות לבית

ישנן בישראל חברות וקבלנים רבים שמציעים שירותי בנייה והוספה של בריכות לבית. חלקן יבואנים של בריכות מקנדה וארה"ב שמציעים גם את התקנה וחלקן קבלני ביצוע שמתמחים בתכנון, חפירה ובנייה של הבריכה. הנה כמה מהם:

אקווה פול - חברה ותיקה עם נסיון של 25 שנה המציעה בנייה, הקמה ושירות תחזוקה שלך כל סוגי הבריכות כגון בריכות מתועשות, בריכות בטון, בריכות פיברגלס ואפילו בריכות הידרותרפיות (בריכות שחייה נגד הזרם המיועדות לשחייה במקום). טל': 09-7487748

ספיר בריכות שחייה - חברה לבנייה והקמה של בריכות שחייה שהוקמה בשנת 1998 ומציעה שירות והקמה לכל סוגי הבריכות. טל': 03-9349399‬

אריק בריכות שחייה - חברה משנת 1995 שמתמחה בתכנון, הקמה ושירות אחזקה לכל סוגי בריכות השחייה. טל' - 050-7591281


עד כאן להפעם, בכתבה הבאה נעסוק גם באביזרים שונים, מערכות מים ותוספות שאפשר לקנות ולשדרג את הבריכה.

0 תגובות: