איטונג או פומיס?

קישורים ממומנים

איזה בלוק עדיף, איטונג או פומיס? מי מבודד יותר טוב? איזה בלוק מחזיק מעמד הכי הרבה זמן? על מה ממליצים הקבלנים ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם לדעת איזה בלוק עדיף לקנייה, בכתבה הבאה.

אם אתם מאלו המעורבים בשיפוץ מאסיבי של הדירה שלכם או שאתם בשלב הבנייה של בית מאפס, אתם בוודאי מתלבטים באיזה סוג בלוק לבחור. ובכן, לצד הבלוק הרגיל והפשוט, ישנם שני שחקנים עיקריים בשוק הבלוקים לבנייה שמתחרים על הצרכנים והקבלנים בישראל - איטונג ופומיס.

בכתבה הבאה החלטנו לבדוק ברשת, מה אומרים המומחים על סוגי הבלוקים האלו, מה הם היתרונות והחסרונות של כל אחד ועל איזה בלוק הם ממליצים.

בלוק רגיל, איטונג או פומיס?

ובכן, כדי לענות על השאלה איזה סוג בלוק עדיף לבנייה, בדקנו בעיקר בפורומים המתמחים בבנייה ששם נמצאים מומחים לבנייה וחיפשנו דיונים הקשורים לנושא זה. להלן כמה הפניות לדיונים שיוכלו לעזור לכם להחליט באיזה בלוק לבחור.

לפני שנתחיל, כדאי למנות אילו הפרמטרים משפיעים וחשובים בבחירת בלוק לבנייה וגם תוך כדי כך, להבין מהם היתרונות והחסרונות בכל סוג בלוק:

בידוד - הבידוד הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת הבלוק. הבלוקים הרגילים אינם מבודדים ונדרש טיח טרמי מיוחד כדי לבודד אותם. הבלוקים של איטונג ופומיס לעומת זאת כן מבודדים (למרות שישנם הטוענים שאףך בלוק אינו מבודד באמת והפרסומים של החברות אודות הבידוד, מטעה). 

מחיר - פרמטר נוסף שבוודאי משפיע על רוב הקבלנים ועל מי שבונה בית הוא המחיר. גם כאן, הבלוקים הרגילים הם הזולים ביותר ואילו בלוקים של איטונג ופומיס יקרים בהרבה מהבלוקים הרגילים וזהו אחד מחסרונן.

קרינה - עוד דבר שחשוב לתת את הדעת עליו בבחירת בלוק הוא הקרינה, ישנם בלוקים העשויים מחומרים היוצרים קרינה רדיואקטיבית (בדרך כלל הבלוקים הרגילים). הלוקים של איטונג ושל פומיס נחשבים לבלוקים אשר לא פולטים קרינה כזו.

משקל - לא הרבה יודעים זאת, אך למשקל הבלוד יש גם פקטור חשוב בבחירת הבלוק. מסתבר שככל שהבלוק יותר קל כך תחסכו בשימוש ברזל בבניין ובסופו של דבר תחסכו כסף בעקבות כך. ולכן, יתרון נוסף שאפשר לציין בבלוקים של איטונג ושל פומיס הוא המשקל הקל שלהם.

אז איזה בלוק לבחור?

לאחר שלמדנו על ההבדלים ועל היתרונות והחסרונות של הבלוקים השונים, הנה כמה דיונים שמצאנו ברשת העוסקים בשאלה נפוצה זו:

בשרשור הזה מתוך אתר הדירה, תוכלו למצוא דיון על איזה בלוק עדיף, איטונג או פומיס.

בעמוד הבא מתוך פורום שיפוץ ובנייה בתפוז מצאנו דיון מעניין שדרכו תוכלו לגלות את ההבדלים בין הבלוקים הרגילים לאלו של איטונג ופומיס וגם לגלות על איזה סוג ממליצים.

לסיום, דיון נוסף מעמיק ומעניין בנושא בחירת הבלוקים מצאנו שוב בפורום שיפוץ ובנייה בתפוז ומומלץ לעבור על כולו וזאת מכיוון שהדעות שם הם מגוונות ביותר ושופכות הרבה אור על כל הנושא ואנו מאמינים כי קריאה בהמלצות האלו תעזור לכם להחכים ולהבין איזה בלוק כדאי לכם לבחור.

עד כאן להפעם, בכתבה הבאה נעמיק יותר בנושא מחירי הבלוקים ונעסוק בהבדלים מחיר של בלוק איטונג לבין המחיר של בלוק פומיס ועוד כמה המלצות נוספות.

0 תגובות: