האם כדאי לקחת יועץ משכנתא?

קישורים ממומנים

הרבה מאוד ישראלים הנמצאים לפני לקיחת משכנתא לדירה, חושבים על שימוש ביועץ משכנתא. בכתבה הבאה ניסינו לבדוק עבורכם האם זה באמת משתלם. כל הפרטים, מיד.

ובכן, אם גם אתם החלטתם להשתמש בשירות של ייעוץ משכנתא וחושבים שזה יעזור לכם להשיג משכנתא בתנאים טובים יותר, ריביות נמוכות יותר ותמהיל מותאם שתפור בדיוק עבורכם, אתם לא היחידים. ישראלים רבים מחליטים לקחת יועץ משכנתא ולהיפרד מסכום כסף לא קטן תמורת שירות זה.

היועצים מבטיחים לכם הבטחות לחיסכון של עשרות אלפי ואפילו מאות אלפי שקלים בעזרתם במשכנתא, תמהיל נכון והחזר חודשי המותאם ביותר עבורכם. האם הבטחות אלו נכונות? האם באמת אי אפשר לסמוך על יועצי המשכנתאות של הבנקים? מי צודק? בכתבה הבאה, חיפשנו עבורכם תשובות לכל השאלות האלו.

האם משתלם לקחת יועץ משכנתא?

אז כדי לנסות ולגלות האם מומלץ להיעזר ביועץ משכנתא נתחיל ברשימה של כמה יתרונות וחסרונות שאפשר למצוא בשירות זה ונמשיך לאחר מכן בהמלצות למקורות קריאה נוספים ברשת. נתחיל עם היתרונות והחסרונות.

יתרונות ביועץ משכנתא

או קיי, אז כמובן שבלקיחת יועץ משכנתא יש יתרונות רבים. הנה כמה מהן:
  • בניית תמהיל משכנתא אופטימלי - יועץ משכנתא מקצועי אמור להכיר את כל המסלולים השונים שהבנקים מציעים ולדעת איזה יתרון ואיזה סיכון מכיל בתוכו כל מסלול. על פי מידע זה היועץ מרכיב לכם תמהיל אופטימלי מבחינתו שלוקח בחשבון את הנתונים הפיננסיים האישיים שלכם וביחד בונה לכם תמהילך משכנתא מומלץ ונכון אישי עבורכם.
  • אזהרה מפני סיכונים - נוטלי משכנתא רבים אינם מכירים מספיק את הסיכונים במסלולים שהם לוקחים, למשל במסלול צמוד מדד שבו ההחזר החודשי יכול לעלות עם השנים ואף להכפיל את עצמו יכול לגרום ללוקח המשכנתא לא לעמוד בהחזרים ולהסתבך. יועץ משכנתאות מקצועי אמור להזהיר ולוודא כי זוג שלוקח משכנתא מודע לדברים האלו.
  • השגת ריביות זולות ונמוכות מהבנקים - יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה, מכיר כבר את הבנקים השונים ואת הצעותיהם ולעיתים, יכול להוציא מהבנקים ריביות ותנאים טובים יותר מאנשים רגילים.
  • חיסכון במשכנתא -בסופו של דבר, לאחר בניית תמהיל נכון, סידור החזר חודשי מדויק והשגת ריביות נמוכות, יועץ משכנתאות יכול לחסוך הרבה מאוד כסף מהסך הכללי של ההחזר.
חסרונות ביועץ משכנתא

 לצד היתרונות בשימוש בייעוץ משכנתא, ישנן גם כמה חסרונות:
  • עלות יועץ משכנתא: העמלה של יועצי משכנתאות בכלל לא נמוכה ומדובר כאן על אלפי שקלים שאתם צריכים להוסיפם לתשלום הכללי שגדל.
  • אינטרסים: ישנו תמיד את החשש שיועץ המשכנתאות רקם דיל עם אחד הבנקים מאחורי הקלעים וההמלצה שלו על בנק כזה או אחר, לא תהיה אובייקטיבית ונאמנה. אין דרך אמיתית לבדוק את זה ולכן, תצטרכו לסמוך על האינטואיציה שלכם.
אז האם כדאי או לא?

כדי לשלוח אתכם למקום הכי אובייקטיבי ואמין שבו תוכלו לקבל תשובה אמינה לשאלה זו, אנו ממליצים לכם לקרוא את הפוסט הבא שנכתב בבלוג "משכנתאמן" המנוהל ע"י בנקאי לשעבר שהחליט להעלות את דעותיו ורעיונותיו בנושא משכנתאות ברשת והפך לאחד האתרים המתמחים והמצליחים ביותר ברשת בנושא זה.

ובכן, בפוסט הנ"ל מנסה כותב הבלוג לענות בצורה האובייקטיבית ביותר מה תפקידו של יועץ משכנתא והאם כדאי להיעזר בו. מאחר וכותב הבלוג אינו מציע שירות כזה בשום אופן, הוא חף מאינטרסים ולכן, סביר להניח שזוהי הכתבה האובייקטיבית ביותר ברשת שתענה לכם על שאלה זו באופן מקצועי.

0 תגובות: