עלות סגירת מרפסת

קישורים ממומנים

כמה עולה לסגור מרפסת? מהם השיטות המקובלות לסגירת מרפסת ועוד כמה טיפים והמלצות בכתבה הבאה שלפניכם.

בעלי דירות רבים בוחרים להגדיל את הדירה שלהם בעזרת סגירת המרפסת שבבית. בכתבה הבאה בדקנו עבורכם מהם השיטות המקובלות כיום בקרב חברות השיפוצים השונות ומהם המחירים הממוצעים בשוק.

האם מותר לסגור מרפסת?

לפני שאנו מתחילים בסקירה על השיטות השונות ועל החומרים שבהם נהוג לסגור מרפסות חשוב לדעת שלא בכל מקרה מותר לסגור מרפסת ללא קבלת אישור מהעירייה או מהמועצה המקומית. ישנם עירייות שמאשרות סגירת מרפסת ללא היתר כאשד מדובר בסגירה באמצעות אלומיניום, חלונות או תריסים וישנם עיריות שאינם מאשרות בכלל.

מכיוון שנושא זה מורכב מאוד מבחינה משפטית וגם מפני שלכל מועצה יש קריטריונים שונים לא נוכל לתת לכם כאן תשובה מפורטת ולכן ההמלצה שלנו היא לפנות לעורך דין המתמחה בחוקי התכנון והבנייה של המועצה שאתם גרים בה כדי לקבל חוות דעת מדוייקת. חשוב מאוד לעשות זאת אחרת אתם לוקחים סיכון בדרישה מצד המועצה לפירוק המרפסת ואפילו תשלום קנס.

שיטות לסגירת מרפסת

נהוג לחלק את המרפסות לשני סוגים עיקריים - מרפסת מקורה ומרפסת לא מקורה. סגירת מרפסת מקורה היא המקרה הקל ביותר וגם הזול ביותר שכן ברוב המקרים כל מה שצריך לעשות הוא להתקין קירות. כאשר מדובר על סגירת מרפסת לא מקורה העניין מתחיל להיות מורכב יותר מפני שיש צורך בקירוי המרפסת וישנם חומרים רבים ושיטות שונות שישפיעו באופן ישיר על מחיר ומורכבות העבודה.

ישנם כמה חומרים נפוצים לסגירת מרפסת לא מקורה כמו למשל בטון, תריסים, עץ וכו' אך "הצעקה האחרונה" בסגירת מרפסות היא סגירה באמצעות פאנל אלומיניום ששייך לתחום הבנייה הקלה. פאנל אלומיניום הוא למעשה פרופיל אלומיניום שמורכב מאלומיניום, גבס ועוד כמה חומרים מיוחדים המבודדים בצורה מושלמת ויוצרים את האופציה האולטימטיבית לסגירה וקירוי מרפסת.

ישנם כמה חברות אשר מתמחות ביצור פנאלים אלומיניום. אחת החברות המובילות בתחום פאנל אלומיניום לסגירת מרפסות היא חברת עילית אלומניום וכדאי להיכנס לאתר הרשמי של החברה ולבדוק את המוצרים השונים שהיא מציעה לצורך סגירת המרפסת.

עלות סגירת מרפסת

כפי שכבר הבנתם, סגירת מרפסת מושפעת מגורמים רבים ולכן טווח המחירים כאן הוא רחב ביותר ומתחיל באיזור ה-7000 ש"ח ויכול להגיע גם ל-30,000 ש"ח ומעלה לסגירת מרפסת כולל עבודה וחומרים. מכיוון שהחברות הגדולות לא מציינות מחירים באתרים הרשמיים שלהן, הצלחנו למצוא בכל זאת כמה פורומים מקצועיים שלאחר עיון ניתן לומר כי פאנל אלוניום של חברה טובה עולה בסביבות ה-500 ש"ח למ"ר כך שנתון זה יכול להוות לכם אינדיקציה בסיסית וטובה לחישוב עלות סגירת המרפסת שלכם. שימו לב: הוספת דלת או חלון למרפסת כרוכה בעלות נוספת ותגדיל לכם באופן משמעותי את התקציב עבור הסגירה של המרפסת.

מאמרים קשורים:
הגבהת מעקה מרפסת
מעקה למרפסת
תאורה למרפסת
סורגים זולים

0 תגובות: