משטח בטון

קישורים ממומנים

רוצים לדעת כמה עולה התקנת משטח בטון לגינה? איזה סוגים של משטחי בטון מומלצים? כנסו למדריך הבא ותקבלו את כל התשובות.

אחד מהסוגים הנפוצים של ריצוף חוץ הוא משטח בטון. הרבה מאוד בעלי גינות או מחסנים מחליפים את הריצוף חוץ שלהם עם משטח בטון. בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה ועם ההתקדמות שחלה בתחום הריצוף, ניתן למצוא גם הרבה בתים שהריצוף שלהם עשוי מבטון ולא מאריחים שונים.

למשטח בטון יש כמה מתחרים כמו למשל, דקים, משטחי גומי, אריחים שונים כגון גרניט פורצלן, קרמיקה וכו'. משטח הבטון מציע כמה יתרונות על פני סוגי הריצוף השונים כאשר היתרונות המרכזיים הם החוזק והעמידות לאורך זמן, התקנה זולה יחסית וגמישות גדולה בעיצוב המשטח. בכתבה הבאה נציג לכם סוגים נפוצים של משטחי בטון שונים ובנוסף נציג לכם מחירים ממוצעים, המלצות ואף רשימה של חברות המציעות התקנת משטחי בטון לבית ולגינה.

משטח בטון לגינה

ישנם כמה סוגים של משטחי בטון כגון בטון מוטבע, בטון מוחלק, בטון מזויין ועוד. הנפוץ ביותר והנחשב ביותר בריצוף חוץ לבתים פרטיים הוא בטון מוטבע אשר הופך את משטח הבטון האפור והפשוט למראה יוקרתי וייחודי שבמקרים רבים עולה על כל סוג ריצוף אחר.

בטון מוטבע

בטון מוטבע (נקרא גם לעיתים ע"י קבלנים "משטח בומנייט") הוא למעשה משטח בטון שלאחר התקנתו מטביעים בו תבניות עיצוביות להקניית מראה דקורטיבי ומיוחד למשל מראה של אבנים טבעיות, אריחים וכד'. העמידות של הבטון המוטבע חזקה בהרבה מעמידותם של אריחי ריצוף אחרים ואף מחיר התקנתו הוא זול יותר משימוש באריחים רגילים למשל. פרמטרים אלו ועוד גורמים במקרים רבים ליתרון ועדיפות מרכזית בבחירת ריצוף חוץ לגינה.

בטון מוחלק

בשנים האחרונות הצטרפה שיטה חדשה של משטחי בטון הנקראת בטון מוחלק. בשיטה זו, מפזרים את הבטון על פני הרצפה ובעזרת מיכשור מיוחד מחליקים את השטח עד לקבלת משטח אחיד וחלק. לאחר ההתקנה של הריצוף מוסיפים לבטון רכיבים שונים שהופכים את הבטון המוחלק למשטח חזק, אטום, מבריק ומונע כתמים.

שתי שיטות אלו שהיו עד לא מזמן נחלתן הבלעדית של אולמות ומבנים גדולים הופכים אט אט לנפוצות ביותר בריצוף חוץ לגינה ובריצוף פנים לבית.

עלות התקנת משטח בטון

בדקנו מחירים של התקנות משטחי בטון בגינות ובבתים פרטיים באינטרנט כדי שנוכל לתת לכם אינדיקציה כללית להתקנת משטח בטון. ובכן, לפי הבדיקה שערכנו, עלות משטח בטון לגינה נעה בין 100 ש"ח ל-300 ש"ח למ"ר כאשר משטח בטון זול (רגיל ואפור) יעלה בסביבות ה-100 עד 150 ש"ח למ"ר ואילו בטון מוטבע או מוחלק יעלה בסביבות ה-200 עד 300 ש"ח למ"ר בהתאם לדגם והגימור שבחרתם. ביחס לעלות ריצוף חוץ ע"י אריחים כמו גרניט פורצלן, קרמיקה וכד' מחיר זה נחשב לזול משמעותית ומשתלם.

שימו לב: התקנת משטח בטון דורשת בסיס מסויים להתקנה ועל כן מצריכה לעיתים השקעה נוספת של מיכשור מיוחד, כח עזר נוסף ותוספות שונות בהתאם לתשתית שעליה מתקינים את המשטח ובמקרים רבים תצטרכו להוסיף כסף עבור שירותים אלו כמו למשל שימוש במשאבת בטון, תוספת עובדים וכד'.

חסרונות במשטחי בטון

למשטחי בטון ישנם גם כמה חסרונות שכדאי שתדעו אותם לפני שאתם מזמנים את הקבלן אליכם הבייתה:
  • שבירת הבטון - במקרים של תיקונים עתידיים בצנרת הביוב, חשמל וכד' שנמצאים מתחת למשטח הבטון, תיאלצו לשבור את המשטח ולהשאיר סימנים וצלקות על פני השטח.
  • נפילות - נפילה על פני משטח בטון היא כואבת ומסוכנת הרבה מנפילה על פני ריצוף חוץ אחר כגון ריצוף גומי וכד'.
חברות להתקנת משטחי בטון

יש הרבה מאוד חברות וקבלנים בישראל אשר מתמחים בהתקנות משטחי בטון לגינה או לבית. הנה רשימה של כמה מהם.

בומנייט - אחת החברות המובילות בעולם אשר יישמה שיטות רבות של משטחי בטון מוטבעים בתבניות עיצוביות רבות אשר קבלנים רבים בעולם ובישראל עושים בהם שימוש.

סטודיו בטון - חברה גדולה וותיקה המציעה רצפות בטון במגוון צורות ודוגמאות לבית ולגינה.

אותטניק - חברה המתמחה במשטחי בטון ומציעה בין מוצריה משטחי בטון מוטבעים בסגנונות רבים כמו למשל בטון מוטבי במראה של אבנים טבעיות, מראה אדני רכבת ועוד.

דרך המלך - חברת בנייה גדולה המציעה בין יתר שירותיה משטחיבטון מוטבע, מוחלק או בומנייט המתאימים לבית ולגינה.

ביוסאב - חברה למערכות ציפוי וגימור המתמחה בייצור וביצוע משטח בטון מחולק במגוון שלם של דוגמאות ותבניות דקורטיביות.

מאמרים קשורים:
ריצוף סומסום
ריצוף חוץ
ריצוף זול

0 תגובות: