מחיר התקנת מזגן

קישורים ממומנים

רוצים לדעת כמה עולה התקנת מזגן? בדקנו והשווינו עבורכם באתרים שונים מחיר של התקנת מזגן מפוצל עילי, רצפתי או מיני מרכזי ועוד. כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

שינויים בחוק בשנים האחרונות בשימוש בגז למזגנים גרם לשינויים במחירי התקנות המזגנים ובשנתיים האחרונות המחירים נסקו למעלה עד כ-25 אחוז. לכן, כשמחליטים לקנות מזגן, כדאי גם לקחת בחשבון את מחיר ההתקנה ולהכלילו בתקציב אותו הקצבתם לקניית המזגן.

ישנם פרמטרים רבים אשר משפיעים על עלות התקנת מזגן, למשל סוג המזגן (רצפתי, עילי, מרכזי), גודל המזגן (כמות כ"ס), תוספות שונות (צינור ארוך, סורגים למזגן וכד') ומורכבות ההתקנה בבית. בכתבה הבאה נציג לכם מחירים ממוצעים בשוק של התקנת מזגנים לפי סוג וגדול המזגן.

עלות התקנת מזגן

כדי לדעת כמה עולה התקנת מזגן, ערכנו בדיקה באתרים ופורומים שונים ברשת שמתמחים במזגנים ומציעים אף מחירון של התקנות שונות. שימו לב: המחירים שמיד יופיעו כאן מהווים המלצה בלבד ואינם מהווים מחיר רשמי מטעם אף גורם.

התקנת מזגן מפוצל

עלות התקנת מזגן עילי עד 3.5 כ"ס - התקנת מזגן הזולה ביותר היא התקנת מזגן קטן שלא גדול מ-3.5 כ"ס (להתקנת מזגן הגדול מ-3.5 כ"ס תידרש תוספת של כ-100 עד 200 ש"ח). לפי הממצאים שלנו, המחיר הממוצע עבור התקנת מזגן כזה הוא כ-1000 ש"ח כאשר הטווח הגדול יותר נע בין 700 ש"ח (נחשב מחיר זול) לבין 1300 ש"ח (מחיר קצת יקר).

עלות התקנת מזגן רצפתי עד 3.5 כ"ס - לפי הבדיקה שלנו, התקנת מזגן רצפתי תעלה כ-100 עד 200 ש"ח יותר ממזגן עילי.

פרמטרים המשפיעים על מחיר התקנת מזגן מפוצל

ברוב המקרים, אם אין לכם תשתיית מוכנה למזגן, אלו הם הפרמטרים העיקריים שייקרו לכם את מחיר ההתקנה:
  • קידוח בקיר בטון - תוספת של כ-150 ש"ח.
  • התקנת נקודת חשמל - תוספת של 150 עד 250 ש"ח.
  • הארכת צינור למזגן - תוספת של כ-100 ש"ח.
  • התקנת סורגים למזגן למניעת גניבות - תוספת של כ-200 ש"ח.
התקנת מזגן מיני מרכזי

התקנת מזגן מיני מרכזי היא כבר אופרציה אחרת לגמרי ומחיר ההתקנה הוא גבוה בהרבה ממזגן חדר סטנדרטי. מצד שני, מזגן מיני מרכזי חוסך לכם מזגן לכל חדר כך שבמקרים רבים זה עדיין יוצא משתלם.

עלות התקנת מזגן מיני מרכזי - לפי הבדיקה שאנו ערכנו, המחיר הממוצע של התקנת מזגן מיני מרכזי הוא כ-4000 ש"ח כאשר הפרמטרים הבאים ישפיעו על המחיר:
  • מס' הפתחים - ברוב המקרים, על יותר מ-4 פתחים תידרש תוספת של כמה מאות שקלים.
  • סוג ההתקנה - ישנם מקרים בהם ניתן להתקין את מערכת המזגן בתוך הבוידעם (אם יש) וכך לחסוך במחיר ההתקנה. במידה ואין בוידעם, תידרש עבודת גבס שתסתיר את המערכת ואת הצינורות המובילים לכל חדר. במקרה כזה, עלות ההתקנה יכולה להתייקר ב-1000 ש"ח ויותר.
  • סוג הצינורות - יש שתי שיטות להובלת הקירור והחימום לחדרים. הראשונה היא באמצעות צינורות שרשור והשנייה באמצעות תעלות פח. התקנת מזגן מיני מרכזי עם צינורות שרשור היא ההתקנה הזולה מבין השניים כאשר התקנת תעלות פח יכולה לייקר את מחיר התקנת המזגן עד כ-1000 ש"ח.
מאמרים קשורים:
מזגני אלקטרה
מזגני טורנדו
מזגנים LG
מזגן עילי או רצפתי?

0 תגובות: