טיימר לדוד חשמל או דוד שמש חשמלי

קישורים ממומנים

רוצים לדעת איך מכוונים טיימר לדוד חשמל או לדוד שמש חשמלי? כנסו למדריך הבא.

טיימר לדוד חשמל או דוד שמש חשמלי הוא דבר חשוב ומועיל שיכול להקל על החיים שלכם. במדריך הבא נסביר לכם כיצד הוא עובד, איך לכוון את הטיימר ועוד כמה טיפים.

איך עובד טיימר של דוד חשמל?

הטיימר למעשה מפעיל את הבוילר בהתאם לכיוון שאתם החלטתם וכך למעשה יהיה לכם מים חמים בזמן שתרצו (למשל כיוון הטיימר שיפעל מוקדם בבוקר ככדי שיהיה לכם מים חמים מיד שאתם קמים).

איך מכוונים את הטיימר של הבוילר?

הטיימר מורכב מפינים קטנים שאותם צריך לדחוף כלפי מטה כדי שהבוילר יידלק. ראשית, יש לכוון את השעון במרכז הטיימר ולאחר מכן לדחוף את הפינים באותה שעה שתרצו שיידלק. בנוסף ישנו בטיימר מתג קטן עם שלושה מצבים אפשריים:

מצב 1 (בדרך כלל כלפי מעלה) - במצב זה דוד החשמל יפעל תמיד ולא ייתיחס לטיימר.
מצב 2 (כלפי מטה) - במצב זה הבוילר יהיה סגור כל הזמן ולא ייתיחס לטיימר.
מצב 0 (באמצע) - מצב זה מפעיל את הטיימר והבוילר יידלק וייכבה בהתאם לכיוון הטיימר.

כמה עולה טיימר לדוד חשמל או דוד שמש חשמלי?

מחיר טיימר לבוילר נע בין 50 ש"ח ל-150 ש"ח כאשר המחיר משתנה בין יצרן ליצרן. ניתן לקנות טיימר בכל חנות לחומרי בניין או לבית וכן ברשתות עשה זאת בעצמך כמו הום סנטר או אייס קנה ובנה. בנוסף, ישנם שני סוגים של טיימרים - מלבני וריבועי ועליכם לבדוק את סוג השקע של קיר שלכם כדי לדעת איזה סוג לקנות.

איך מתקינים את הטיימר?

כל חשמלאי יכול להתקין בקלות את הטיימר כאשר בדרך כלל התקנת טיימר באמצעות חשמלאי עולה בממוצע כ-150 ש"ח. אם אתם בעלי ידע טוב בחשמל או שאתם מכירים מישהו שמבין בחשמל תוכלו לעשות זאת לבד ולחסוך את מחיר ההתקנה.

מאמרים קשורים:
החלפת גוף חימום בדוד שמש
תיקון דוד שמש
דוד שמש - מחירים

1 תגובות:

aharon אמר/ה...

כל חשמלאי בעל רישיון חשמל העונה לגודלו של החיבור הביתי יכול להתקין טיימר, על פי חוק החשמל אסור לבצע כול עבודה שקשורה בשינוי, הוספה או החלפה של רכיב חשמלי הכרוך בשימוש בכלי עבודה (מברג וכו') למי שאין בידו רישיון חשמלאי מתאים זו עברה פלילית.