גינות גג

קישורים ממומנים

מחפשים חברה טובה לעיצוב גינות גג? או אולי מעדיפים לעשות זאת בעצמכם? כמה עולה גינת גג ועוד טיפים והמלצות במאמר הבא שלפניכם.

אם אתם גרים בפנטהאוז או שברשותכם מרפסת גדולה ומרווחת, תוכלו להפוך את הגג או המרפסת לגינה יפה שתוסיף קצת צבע ואווירה שונה לבית. במאמר הבא נציג לכם כמה טיפים והמלצות על גינות גג ונציין גם את המחירים הממוצעים לתחום זה בישראל.

יש כמה אלמנטים חשובים שכדאי לדעת אם אתם מעוניינים בגינת גג:

סוג הצמחים - לא כל הצמחים יכולים להתאים לגינת גג. חלקם ינבלו בטרם עת וחלקם דורשים אדמה אמיתית. לכן, אם אתם מתכוונים להקים גינת גג לבד, כדאי להתייעץ עם גנן מקצועי או לפחות בפורום לצמחים ולברר אילו סוגים ספיציפיים של צמחים מתאימים לגינות גג.

תכנון והקמת הגינה בגג - ראשית, יש צורך בבדיקה מקיפה של הגג בעיקר מבחינת האיטום בפני מים. בנוסף, יש להכין או לקנות תיבות ומיכלים מיוחדים המיועדים לשתילת צמחים או עצים ולוודא שהם מתאימים לסוג הצמחים שבחרתם.

אדמה לגינת גג - לא כל אדמה שתקנו מתאימה לגינת גג. בדרך כלל, אדריכל נוף מקצועי ימליץ לכם לשים במיכלי השתילה שכבות של אבני טוף גס וטוף דק ולערבב זאת עם שכבה של קומפוסט המתאים לשתילה עד שהאדמה במיכל תהיה יציבה וחזקה. גם כאן מומלץ ביותר להתייעץ עם אדריכל נוף או גנן מנוסה לפני שמתחילים.

השקייה לגינת גג - לא לשכוח להתקין מערכת השקייה (רצוי ומומלץ מערכת השקיה ממוחשבת) הכוללת גם מערכת טפטפות שביחד יהוו את כל ההשקייה של הגינה.

מחירים להקמת גינת גג

ניסינו לבדוק כמה עולה להקים גינת גג ומצאנו כי טווח המחירים לגינת גג הוא כל כך גדול ומכיוון שגם העיצוב של הגינה משחק תפקיד חשוב ביותר בסיפור, המחיר יכול להשתנות במאות אחוזים בין אדריכל נוף לאחר ובהתאם לתקציב.

בממוצע, מחיר גינת גג עומד על איזור של בין 5000 ש"ח ל-10,000 ש"ח כאשר סוג המיכלים והאדניות (פלסטיק או עץ) יכול להשפיע הרבה מאוד על המחיר.

חברות המתמחות בגינות גג

יש הרבה חברות גינון ואדריכלי נוף בישראל המתמחים במיוחד בגינות גג. כדאי גם להיעזר בפורומים המתמחים בגננות כדי לקבל המלצות על אדריכלים וגננים שונים ולהשתמש באתרי השוואת מחירים כדי לקבל את המחיר הזול ביותר עבור גינת הגג שלכם. בכל אופן, הנה כמה חברות המתמחות בעיצוב והקמה של גינות גג וגינות מרפסת:

איגלו גארדן - חברת המתמחה בהקמה ועיצוב גינות גג ובעל שיטה מיוחדת של שיחים מיוחדים ומערכת השקייה ממוחשבת המתאימה במיוחד לסוג של גינות גג.

טופ גארדן - חברת גינון המתמחה בעיצוב לכל סוגי גינות גג כגון: דירות פנטהאוז, מרפסות, גגות בניין משותף ועוד..

אורי קראוזה - אגרונום המתמחה בין היתר בעיצוב, תכנון והקמת גינות גג ומרפסות.

גן בגג - חברה ותיקה המציעה הקמה ותחזוקה לגינות במרפסת וגינות גג. החברה משלבת בעבודתה את כל סוגי הצמחייה ואביזרים נלווי כגון ספסלים, משטחי דק, גופי תאורה מתאימים, מיכלים מחומרים שונים כמו חימר, אבן או עץ ועוד...

מאמרים דומים:
תאורה לגינה
מחשב השקיה
יריעות ביטומניות
איטום גג
דשא סינטטי

0 תגובות: