מחשב השקיה

קישורים ממומנים

איזה מחשב השקיה כדאי לקנות? מה המחיר בשוק למערכת כזו? וכל מה שרציתם לדעת על מחשב השקיה לגינה בכתבה הבאה.

לאלו מכם שיש גינה או עומדים לקנות בית עם גינה מומלץ מאוד לקרוא את הכתבה הבאה. מחשב השקיה לגינה שלכם ישדרג משמעותית את הטיפוח בגינה, יגרום לדשא ולצמחים לצמוח כמו שצריך וגם יתן לכם ראש שקט מבלי לדאוג יותר מדי. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לכוון את בקר המחשב למינון הרצוי כפי הנראה לכם או כפי שהגנן אמר לכם והמחשב יעשה לכם את העבודה.

בנוסף, מחשב השקיה הוא חסכוני ביותר ובטוח יגרום לחשבון המים שלכם לרדת מעט - במיוחד לאור מצב המים העגום בישראל.

איזה מחשב השקיה כדאי לקנות?

כשניגשים לקנות מחשב השקיה צריך לבדוק כמה דברים:
  • ברזי השקיה - כל מחשב יכול להכיל מספר מסוים של ברזים (בדרך כלל מקבלים יחד עם קניית המחשב את הברזים). ככל שיהיו יותר ברזים בבקר ההשקיה כך תוכלו לחלוש על יותר מקום בגינה.
  • התקנת המחשב - בדקו האם התקנת המחשב היא נוחה וקלה. במידה ואתם אלו שמתקינים את המחשב ולא גנן מנוסה כדאי לקחת בחשבון את עניין ההתקנה.
  • תכנות מחזורי - כדאי מאוד שבמחשב ההשקיה יהיה תכנות מחזורי של לפחות 4 פתיחות ביום לכל ברז ובנוסף, פתיחה ושליטה עצמאית לכל ברז.
  • עמידות - מכיון שהמחשב נמצא בתוך סביבה של מים, רצוי מאוד שיהיה עמיד בפני מים. בידקו מאיזה חומר עשוי הבקר וודאו כי החומר הינו עמיד במים.
  • חשמל או סוללות - ישנם מחשבים המופעלים ע"י פיקוד חשמל (AC) וישנם כאלו הפועלים בפיקוד סוללות (DC). בידקו עם המוכר בחנות איה סוג יתאים לכם.
חברות של מחשבי השקיה

ישנם כמה חברות מובילות בישראל המוכרות ומשווקות מחשב השקיה אוטומטי לגינה. שתי החברות המובילות הן:

גלקון - חברה ותיקה אשר קיימת מ-1983 ומוכרת מגוון רחב של מוצרי גינה בכלל ומחשבי השקיה בפרט. לחברה דגמים רבים של מחשבי השקיה בסדרות שונות. אתר החברה: http://www.galcon.co.il

נטפים - חברה גדולה המתמחה במערכות השקיה לגינה כמו מערכות טפטוף, המטרה וכמובן מחשבי השקיה. בדגמי החברה אפשר למצוא סוגים רבים של בקרי השקיה אוטומטיים וברזים חשמליים במבחר סוגים. אתר החברה: http://www.netafim.co.il/

מחשב השקיה מחירים

כדי לדעת כמה עולה מחשב השקיה, נכנסו לאתרים שונים כולל אתרי השוואת מחירים כגון זאפ וכד' ובדקנו לכם מהו מחיר מחשבי השקיה.

מחירי מחשבי השקיה נעים בין 250 ש"ח ל-1500 ש"ח הכל תלוי בחברה שאתם בוחרים, בדגם ובכמות הברזים המתאימים לבקר. כך למשל מחשב השקייה של גלקון מדגם "גלקון 6" (AC) שהוא מחשב השקיה המיועד לגינה פרטית וביתית, מותאם להכיל עד 6 ברזים ויכול לתפקד כטפטוף או כממטרה, עולה בין 550 ש"ח ל-650 ש"ח (המחיר משתנה בין חנות לחנות). דגם זה אגב נחשב לנפוץ במיוחד ונמצא במקום הראשון באתר זאפ אם מחפשים לפי פופולריות.

מחשב השקיה בדגם "מיריקל פלוס 4" (DC) מסדרת מיריקל של חברת נטפים המתאים לפיקוד על ארבעה ברזים ופועל על סוללות ומגיע יחג עם שני ברזים 3/4 יעלה לכם בממוצע כ-600 ש"ח.

אם אתם מחפשים מחשב השקיה זול, תוכלו למצוא את הדגם "אקווה פרו" של חברת נטפים שנמכר בחנויות במחיר ממוצע של כ-250 ש"ח בלבד.

בכתבה הבאה נציג לכם גם מדריך להתקנת מחשב השקיה.

מאמרים קשורים:
ריצוף חוץ
ריהוט גינה זול
דשא סינטטי

1 תגובות:

סולי אמר/ה...

חשוב מאוד להשקיע גם בבקר השקיה לגינה כדי לקבל את המוצר הטוב ביותר.

יש היום בחנויות בקרי משקיה לגינה חכמים ואיכותיים.