איטום גג - המדריך השלם

החורף מתקרב אלינו בצעדי ענק ואפילו הגשם הראשון כבר הפציע. אם אתם גרים בבית או בדירה בקומה אחרונה, זה בדיוק הזמן לברר איך כדאי לאטום את הבית בצורה הטובה ביותר וכמה איטום גג עולה לנו? כל התשובות, כאן במדריך הבא.

לא כולם חווים את בעיית הרטיבות או דליפות. אם אתם גרים בבניין בקומות הראשונות אתם יכולים לדלג על הכתבה הזאת. אם תקרת הבית שלכם לעומת זאת, היא זאת שמפרידה בין השמיים לביניכם זאת הדקה ה-90 עבורכם לטפל באיטום הגג אחרת יהיה מאוחר מדי ויקר יותר.

איך אוטמים את הגג?

ישנם כמה שיטות מקובלות לאטום את הגג מפני מים. כמובן שהשיטות משתנות בהתאם לקבלן האיטום וההמלצות שהוא נותן לפי הבדיקה שהוא עורך ולפי סוג הגג.

איטום ע"י יריעות ביטומניות - יריעות ביטומניות הם יריעות אשר מכילות חומר הנקרא ביטומן שנחשב לחומר איטום מצוין שמצליח לאטום בצורה מוחלטת חדירת מים. את היריעות האלו מדביקים לגג ולאחר מכן מחממים את היריעות בעזרת גז בכדי להחדיר את החומר בצורה האטימה ביותר. על מנת שהיריעות יאטמו בצורה הטובה ביותר יש צורך שהגג יהיה נקי לגמרי וללא סדקים, אחרת האיטום לא יהיה מושלם.

זיפות - איטום גג ע"י זפת חמה היא השיטה הישנה והקלאסית שהייתה נפוצה עד לפני הגעתם של היריעות הביטומניות ושאר החומרים הביטומנים. בשיטה זו מורחים זפת חמה על הגג ועליהם מניחים יריעות שמכסות את הגג ולאחר הזיפות יש צורך בהלבנה של הגג בעזרת סיד שמשולב עם דבק אקרילי. ישנם כמה סוגים של זיפות גג - שכבה אחת של יריעות עם הלבנה, זיפות בשתי שכבות שביניהם יריעות מפיברדלס ולאחר מכן מבצעים הלבנה או זיפות בשתי שכבות כאשר במקום יריעות הפיברדלס מניחים רשת אינטרגלס.

ישנם שיטה נוספת לאיטום גגות המשתמשת בבידוד הפוך, אך שיטה זו מורכבת ויקרה ולא כל כך נפוצה.

אז איך כדאי לאטום את הגג?

כפי שציינו קודם אין שיטה שהיא הטובה ביותר לאיטום גג. ישנם המון סוגים של גגות שמצריך חומרים שונים וכמו כן, ישנה חשיבות במצב הגג כדי לקבוע את החומר המתאים ביותר. למרות זאת, אפשר לומר כי השיטה המקובלת ביותר והנפוצה ביותר שפותרת את בעיית הנזילות מהגג ב-90 אחוז מהמקרים היא שימוש ביריעות ביטומניות.

מחיר איטום גגות

אתם בוודאי רוצים לדעת כמה עולה איטום לגג אך חשוב שתבינו שזהו אחד מהתחומים בהם מאוד קשה לתת מחיר כללי (בדיוק כמו שאי אפשר לתת מחיר לכמה עולה לתקן אוטו?) אך ננסה בכל זאת לתת לכם סוג של אינדיקציה לגבי מחירים של איטום גגות.
  • ככל שמצב הגג שלכם יותר טוב (שטוח, נקי מפסולת וללא אלמנטים שמפריעים כמו דודי שמש וכו') מחיר האיטום יהיה זול יותר.
  • במחירון של עבודות איטום גגות נהוג לתמחר לפי מ"ר.
  • אחריות היא חלק אינטגרלי באיטום גגות ואל תוותרו על זה. נהוג לת אחרות של לפחות 7 שנים בזיפות ועשר שנים אחריות על איטום עם יריעות.
  • ודאו שנעשית עבודת הכנה בגג לפני תהליך האיטום שכן ללא הכנה טובה האיטום לא יהיה מושלם.
המלצות על קבלני איטום גגות

אז כפי שאתם מבינים, את מלוא תשומת הדגש צריך להפנות לקבלן האיטום שאתם מזמינים. הדבר דומה מאוד לתיקון האוטו במוסך. איננו באמת יודעים אם מה שמוסכניק אומר הוא נכון, אנחנו פשוט צריכים לבחור באיש מקצוע טוב ולתת בו אמון. איך אנחנו יודעים לבחור בקבלן איטום טוב? את זה אנחנו עושים ע"י המלצות.

יש כמה שיטות להשיג המלצות על קבלני איטום. הראשונה היא לשאול אנשים שאנחנו מכירים שכבר נתקלו בבעיית מים מהגג ולבקש מהם את מס' הטלפון של קבלן האיטום במידה והם היו מרוצים מהשירות שהוא נתן ומהמחיר. אפשרות נוספת היא דרך אתרי אינטרנט שמציעים שירות של דירוג אנשי מקצוע כמו אתר "מדרג", "המקצוענים" וכד'.

חברות לאיטום גגות ומצורי איטום

כהתחלה, צירפנו לכם רשימה של כמה חברות שמטפלות באיטום גגות (הערה: איננו ממליצים עליהם ואין לנו כל קשר אישי לחברות הנ"ל):
  • פז קר - חברה למוצרי איטום ובידוד.
  • ביטום - חברה גדולה המייצרת חומרי איטום מכל הסוגים.
  • איטומן - חברת איטום ושיקום מבנים.
  • ס. דניאל - מומחה לאיטום, בידוד, שיקום מבנים וכד'

איך מתקנים טוחן אשפה?

אם טוחן האשפה שלכם התקלקל, תוכלו לנסות לתקן אותו לבד לפני שתזמינו איש מקצוע לביתכם.

צירפנו לכם שני מדריכים בוידאו (באנגלית) שמסבירים לכם בפשטות איך לתקן לבד טוחן אשפה. עקבו בזהירות אחר המדריכים והיזהרו מכל משמר כשאתם עושים זאת מכיוון שבכל זאת מדובר כאן על מכשיר שיכול להיות מאוד מסוכן.

להלן הוידאו הראשון לתיקון טוחן אשפה:



והנה מדריך נוסף (גם הוא בשפה האנגלית):

טוחן אשפה - המדריך השלם

טוחן אשפה הוא אחד מהאביזרים שהפכו להיות מאוד נפוצים במטבח הישראלי. כמה עולה טוחן אשפה? איפה קונים? כמה עולה התקנתו? וכיצד נשמור עליו מפני תקלות? במדריך השלם לטוחן אשפה.

מה זה טוחן אשפה?

טוחן אשפה (Garbage disposal) הוא מכשיר חשמלי שמותקן מתחת לכיור ותפקידו הוא לטחון את האשפה מן הכיור ע"י דיסקית שטוחנת את כל החומרים המגיעים אליה לחלקים קטנים ביותר עד שהם יכולים לעבור לתוך צינור הביוב מבלי לגרום לסתימה. לפטנט הזה אחראי אדם בשם John W. Hammes שהמציא את טוחן האשפה כבר ב-1927.

איזה טוחן אשפה כדאי לקנות?

טוחן אשפה איכותי צריך להיות עשוי מחומרים הטובים ביותר שכן החיכוך של החומר עם המים מחייב חומר חזק ואיכותי שיחזיק זמן רב. כמו כן, הטוחן חייב להיות בטיחותי שכן מדובר כאן על מכשיר שיכול לחתוך כמעט כל דבר וכדאי מאוד שיהיה מנגנון בטיחות מובנה בתוך טוחן.

רוב טוחני האשפה האיכותיים והיוקרתיים מיוצרים בארה"ב, וטוחן שיוצר בארה"ב הפף להיות מילה נרדפת לטוחן איכותי. לכן, כדאי לבדוק איפה יוצר טוחן האשפה לפני שאתם רוכשים אחד כזה.

מחיר טוחן אשפה

בשיטוט מהיר באתר זאפ אפשר לראות שמחיר טוחן אשפה נע בין 600 ש"ח ל-3000 ש"ח.

כמה עולה להתקין טוחן אשפה?

עלות התקנת טוחן אשפה עולה בסביבות 200 ש"ח וישנם חנויות שמכלילות את מחיר ההתקנה במחיר הטוחן.

איך לשמור על טוחן האשפה?

אחת הבעיות המוכרות בטוחני אשפה היא ריח רע שיוצא למעשה מן הביוב. הפתרון לבעיה זו היא לזרוק מדי פעם קליפות של פרי הדר לתוך הטוחן. פעולה זאת תפיג את הריח הרע מן הטוחן.

איפה אפשר לקנות טוחן אשפה?

בד"כ כל חנות שמתמחה במוצרים למטבח ואמבטיה תמכור גם טוחני אשפה אבל ישנם גם חנויות שמתמחות ומוכרות רק את זה.

להלן רשימה חלקית של כמה חנויות שאפשר לקנות טוחן אשפה:
  • מעוז הקור
  • קרמיקה אביב
  • ביג דיל
  • 7 סטון

איפה אפשר לקנות וילונות מעוצבים?

איפה כדאי לקנות וילונות מעוצבים לבית?

אם אתם מחפשים לשדרג את הבית שלכם בוילונות חדשים יש לכם מגוון של אפשרויות בקניית וילונות. קיימים המון סוגים של וילונות לבית כמו וילונות רומאים, וילונות גלילה, וילונות תריסים וכו'.

בתוך המגוון הגדול של סוגי הוילונות לבית הקיימים, קונים רבים מחפשים את הוילונות המעוצבים. כדי למצוא וילונות מעוצבים לבית מומלץ לחפש אצל מעצבים פרטיים שמתמחים רק בזה וכך תוכלו למצוא עיצובי וילונות ייחודיים שלא תמצאו באף מקום אחר.

קחו בחשבון שמחירי וילונות מעוצבים הם גבוהים ביותר ונחשבים ליקרים ביותר אבל אם תקציב הוא לא הבעיה שלכם, זאת תהיה המלצה טובה עבורכם בקניית וילון לבית.

אז איפה מומלץ לקנות וילונות מעוצבים?

יש מספר לא קטן של מעצבים ומעצבות של וילונות שמציגים גלריות יפות ומגוונות של וילונות מעוצבים. אנו תמיד טוענים שכדאי קודם לחפש המלצות אצל חברים ומכרים לפני שפונים למעצב חדש שאתם לא מכירים. בכל זאת, הנה רשימה של כמה מעצבי וילונות (כמובן שזאת רק רשימה חלקית ואנו ממליצים לחפש בעצמכם מעצבים/ות).

הנה רשימה של כמה מעצבי וילונות פרטיים:
  • יעל קדוש - מעצבת וילונות ובדים ומתמחה בכל מה שקשור בהלבשת הבית.
  • לילך זמיר - מעצבת ויוצרת בתחום הוילונות ועיצוב הבית. בנוסף לוילונות המעוצבים מציגה זמיר גם טפטים, פינות ישיבה ואביזרים שונים הקשורים בעיצוב הבית.
  • לאה אזולאי - מעצבת וילונות מאיזור המרכז.
  • טלי שקד - מעצבת וילונות מכל הסוגים ומעניקה גם ייעוץ וילונות חינם.
  • דפנה תורג'מן - עיצוב וילונות, שטיחים ועוד חפצי נוי לבית.
מאמרים נוספים הקשורים בוילונות:
איך תולים וילון? - מדריך וידאו להתקנת וילון לבד. מומלץ!!

איזה תאורה מומלצת לגינה?

אם יש לכם גינה יפה בבית כדאי גם להשקיע טיפה בתאורה לגינה שיכולה להפוך לכם את הגינה לגן עדן קטן בחושך. יש המון שיטות לתאורת גינה וכדאי להתייעץ עם הגנן שלכם איך מומלץ להאיר את הגינה שלכם.

אם תשאלו גננים או חניות המתמחות בתאורת גינה תקבלו מכולם המלצות על תאורת לדים (LEd). כדי לקבל תאורת גינה יפה וגם לחסוך בחשמל, מנורת לד יכולה לחסוך לכם הרבה מאוד חשמל וכסף. בכמות ואט של נורה אחת אפשר להשתמש בפיזור שלם של נורות לדים.


ריהוט גינה זול

לכל גינה יפה עם דשא יפה ועציצים נחמדים צריך גם ריהוט מתאים שבו תוכלו לשבת עם חברים ולדבר או אפילו לקיים ארוחות משפחתיות בחוץ. אז איפה אפשר למצוא ריהוט גינה בזול? בכתבה הבאה.

ריהוט גינה זול תוכו למצוא בעיקר ברשתות הגדולות כמו הום סנטר, אייס קנה ובנה.

בהום סנטר למשל תוכלו למצוא נדנדה לגינה מרופדת המתאימה לשלושה אנשים נמכרת ב-699 ש"ח. אם אתם מחפשים מיטת שיזוף לגינה בזול הבום סנטר מוכרים מיטת שיזוף לגינה מאלומיניום ב-700 ש"ח. ואם אתם מחפשים סט זול של שולחן וכיסאות שמתאים לגינה תוכלו למצוא בהום סנטר סט כזה שעולה 1300 ש"ח בלבד וכולל שולחן +4 כיסאות לגינה מדגם nadia שכולל שילוב של זכוכית בשולחן ואלומיניום ומתכת בכיסאות.

אופציה נוספת לצוא ריהוט לגינה זול הוא לחפש באתר זאפ שמציע השוואת מחירים לריהוט לגינה ושם תוכלו למצוא את הרהיט הזול ביותר שנמכר מבין החנויות שמוכרות רהיטים לגינה.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם בנושא גינה:
דשא סינטטי
דשא סינטטי - מחירים

דשא סינטטי - מחירים

המחירים לדשא סינטטי נקבעים ע"פ העובי שלהם והאיכות שלהם. בעיקרו, ככל שהדשא עבה יותר כך המחיר יהיה יקר יותר. את המחיר מודדים לפי מטר רבוע.

דשא סינטטי פשוט הוא בד"כ בעובי של עד 10 מ"מ ועולה 25 ש"ח למ"ר בממוצע.

דשא סינטטי בינוני עולה באיזור ה-100 ש"ח למ"ר.

ודשא סינטטי איכותי שהוא עבה ועם תוספות שעוזרות לשמור על עמידות לזמן רב מתחיל באיזור ה-200 ש"ל למטר רבוע.

ישנם עוד גורמים ואלמנטים שחשובי לדעת על דשא סינטטי ולכן מומלץ לקרוא את המדריך הבא על דשא סינטטי.

איך תולים וילון?

להלן מדריך וידאו קצר שיסביר לכם בקלות איך תולים וילון לבד ללא הזמנת איש מקצוע. שווה לבדוק ונסות. תוכלו לחסוך קצת כסף. המדריך לתליית וילון הנ"ל הוא באנגלית אבל מוסבר לאט וביסודיות ואפשר בקלות להבין את ההסברים.

צפו בוידאו:

איך תולים וילון?




דשא סינטטי

משבר המים בינתיים לא חולף ונראה שזה הזמן לחשוב על אופציות חלופיות לגינה שלכם. אחת האופציות היא דשא סינטטי. איך מתקינים? מהם המחירים המומלצים? ואיך יודעים לבחור את איכות הדשא? בכתבה שלפניכם.

עדכון (24/11/11): עבר לא מעט זמן מאז שפרסמנו כאן את הכתבה ומאז הספקנו להוסיף עבורכם כמה מדריכים הקשורים בנושא וחשבנו להציג אותם עבור מי שמגיע לכאן בפעם הראשונה. להלן, כמה מהם.

ובכן, פקטור אחד שהרבה מאוד מהקונים לא לוקחים בחשבון הוא התקנת הדשא הסינטטי, לא כל אחד מסוגל להתקין לבד ולכן פרסמנו את המדריך הבא עבור מי שזקוק להתקנה מקצועית ורוצה לדעת מהם מחירי ההתקנה המומלצים לצרכן.

כפי שתראו בהמשך הכתבה מחירי הדשא הסינטטי לא זולים במיוחד ולכן, סקרנו עבורכם ברשת מבצעים על דשא סינטטי מחנויות וחברות רבות ברשת ולסיום, למרות שתוכלו להבין בהמשך הכתבה מה גורם לדשא סינטטי להיות איכותי, הנה מדריך מפורט ומושקע יותר שבו תוכלו להבין איך יודעים לבחור דשא סינטטי איכותי.

דשא סינטטי - מחירים

כדי לדעת כמה עולה דשא סינטטי? צריך להבין שמחירי הדשא הסינטטי נקבעים על פי העובי ונמדדים במחיר למ"ר. טווח המחירים של דשא סינטטי נע בין 25 ש"ח לדשא בעובי של 8 מ"מ, 60 ש"ח לעובי של כ-30 מ"מ ומגיע ל-200 ש"ח לדשא סינטטי עבה ואיכותי בעובי של 40 מ"מ. המחיר בד"כ כולל התקנה אך כדאי מאוד לשאול את המוכר האם זה כולל התקנה ואם לא, לשאול כמה עולה התקנת דשא סינטטי.

דשא סינטטי מומלץ

אם אתם מחפשים דשא סינטטי שיראה כמו דשא אמיתי מומלץ לקנות דשא סינטטי בעובי של 45 מ"מ לפחות. הוא אמנם יקר אבל מחזיק מעמד זמן רב. כדאי לקנות דשא סינטטי שהמרבד שלו עשוי משלוש שכבות שהן: שכבת לטקס, בד שחור ורשת פיבר שתורמת לחוזק הדשא. דבר נוסף, דשא סינטטי איכותי וטוב מגיע עם לפחות חמש שנות אחריות.

דגמים של דשא סינטטי

להלן רשימה של דגמים שונים של דשא סינטטי:
  • דגם קיסר טופ - עולה בסביבות 250 ש"ח למ"ר.
  • דגם אגמים - עולה בסביבות 130 ש"ח למ"ר.
  • דגם דיימון - עולה בסביבות 100 ש"ח למ"ר.
  • דגם קינג
  • דגם נסיכה
  • דגם בלקבורן
  • דגם מונקו - עולה בסביבות ה-120 ש"ח למ"ר.
  • דגם סופר גראס - דשא בעובי 27 מ"מ העולה בסביבות 120 ש"ח למ"ר.
איפה כדאי לקנות דשא סינטטי?

להלן כמה חנויות ומשווקים המוכרים דשא סינטטי בישראל 2009:
  • פשוט ירוק
  • גל גן
  • סופרגראס
  • חיים שטיין
  • שטיחי כרמל
  • דשא עוז
  • דויטש טכנולוגית דשא ויבוא
להלן רשימה של כמה מתקיני דשא סינטטי:
  • דויטש טכנולוגית דשא ויבוא - התקנת דשא סינטטי בכל הארץ.
  • חברת דשא קבוע - כל הארץ
  • גרין פוינט - התקנת דשא סינטטי באיזור הדרום והשפלה.
  • פרפקט פרקט - איזור המרכז
  • גן ליאור - כל הארץ
  • דשא ניר - כל הארץ
קראו עוד מאמרים בנוגע לגינה:
ריהוט גינה זול
איזה תאורה מומלצת לגינה?

כמה עולה עיצוב פנים לבית?

עיצוב פנים הוא ענף גדול מאוד עם מגוון של עבודות שאפשר לבצע החל מתכנון הבית עוד לפני בנייתו וכלה בעיצוב שלם הכולל גם את קניית הפריטים הקטנים ביותר.

מכיוון שכל בית הוא שונה והדרישות של כל לקוח הן ייחודיות אין אפשרות לתת מחיר אחיד לעיצוב פנים לבית. בד"כ לפני שתחליטו על עיצוב פנים, מעצב יגיע אליכם לבית ויבדוק את כמות העבודה הנדרשת בהתאם כמובן לגודל הדירה ואופי הדרישות שלכם וינסה לכמת את הנתונים למס' שעות עבודה.

בעיקרון, מחיר שעת עבודה של מעצב פנים נע בין 200 ל-250 ש"ח. אבל המחיר תלוי בעוד המון היבטים ולכן יש לקחת את ההערכה הזאת בעירבון מוגבל.


איזה דוד שמש כדאי לקנות?

אם אתם מחפשים לקנות דוד שמש טוב הדבר הראשון שכדאי לקנות הוא דוד שמש עם ציפוי אימייל. ציפי האימייל בדוד שמש עוזר לעמידות הדוד ומונע חלודה.

כמובן שכדאי לקנות דוד שמש עם גוף חשמלי כדי שתוכלו לחמם את המים גם בימי החורף כאשר השמש חלשה או כאשר אין שמש בכלל.

ישנם כמה גדלים סטנדרטיים של דודי שמש: 80, 100 ו-120 ליטר.

בארץ דודי שמש של חברת כרומגן נפוצים מאוד ונחשבים לאיכותיים אך נחשבים גם ליקרים.

מאמרים נוספים על דוד שמש:
דוד שמש מחירים



וילונות לבית

וילונות הן תוסף נפלא בעיצוב הבית ובעזרתם אפשר לשנות את כל מראה הבית. ישנם וילונות שעולים אפילו יותר מהחלון וישנם וילונות זולים שכל אחד יכול להרשות לעצמו. אז איזה סוגי וילונות יש לבית? איפה קונים? וכמה עולה וילונות לבית? בכתבה שלפניכם.

בתים רבים בישראל מוכנים להשקיע הרבה מאוד כסף וזמן בקניית וילון לבית בעיקר מהסיבה שוילונות מעוצבים יכולים לשפר את עיצוב הפנים של הבית ולהקנות לו מראה חדש לגמרי. בנוסף, כאשר השמש עוברת דרך הוילון נוצר תאורה טבעית מקסימה שאף מנורה לא תצליח ליצור לעולם.

סוגים של וילונות

ישנן כמה סוגים שונים של וילונות שתוכלו למצוא בכל חנות שמוכרת מוצרי הצללה:
  • וילונות סלון
  • וילונות רומאים
  • וילונות חוטים
  • וילונות מיקדו
  • וילונות לולאות
  • וילונות וניציאנים
  • וילונות גלילה
  • וילונות קשירה
  • וילונות חשמליים
לכל וילון ישנו את הייחוד שלו. למשל אחד הוילונות שמאוד באופנה הם וילונות מיקדו העשויים בין היתר מחומרים טבעיים כמו אצות ים, קש או במבוק וארוגים בצורת מחצלת. התוצאה היא מראה טבעי שמשתלב היטב עם עיצוב פנים של בית כפרי.

לעומת וילונות המיקדו, תוכלו למצוא את הוילונות הרומאים למשל שמאוד נפוצים בישראל. וילונות רומאים מעוצבים הם למעשה וילונות שארוגים בצורה מלבנית לרוחב ועשויים בד"כ מבדים עדינים שמאפשרים שליטה ברמת כניסת האור לבית ואפשר לשלבם עם סגירה חשמלית הנשלטת באמצעות שלט. הוילנות הרומאים מקנים לבית תחושה יוקרתית ומודרנית ומרשימים ביותר.

וילונות לבית מחירים

מחירי וילונות דומים נורא למחירי בגדים. האופנה והמותג משפיעים המון על המחיר ולכן טווח המחירים בוילונות הוא עצום. תוכלו למצוא בחנות לוילונות פשוטה וילונות ב-150 ש"ח ואילו בחנות של וילונות מעוצבים יוקרתית תוכלו למצוא וילונות ב-1500 ש"ח. הכל תלוי בתקציב שלכם ועד כמה אתם מוכנים להשקיע עבור וילונות לבית שלכם.

איפה אפשר לקנות וילונות?


כל חנות למוצרי הצללה ולעיצוב הבית מוכרת וילונות. גם חנויות גדולות כמו איקאה מוכרות סוגים רבים של וילונות במחירים שונים. ישנן גם חנויות המתמחות בוילונות. הנה כמה מהם:
  • וילונות אורגד - חנות וילונות ובדים בתל אביב ומוכרת סוגים רבים של וילונות. קישור לאתר החנות
  • ולינות אקספרס - חנות למוצרי הצללה ווילונות הממוקמת בדרום תל אביב. קישור לאתר
  • אורגון - חנות יוקרתית לוילונות מעוצבים ויוקרתיים. קישור לאתר כאן
  • דומוס - עוד חנות יוקרתית לוילונות המוכרת מותגים כמו apelt, צ'יק ו-Mottura. בקישור הזה
  • החנות אירופה טכסטיל היא חנות נוספת שמוןכרת וילונות מיובאים מאירופה במגון סוגים. קישור לאתר החנות

מדפים מגבס

מדפים מגבס בבית הפכו להיות דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות בישראל. מדף מגבס מעניק גם יעילות וגם עיצוב המשתלב היטב בבית או בדירה מכיוון שהוא למעשה חלק מהקיר ולא מדף מעץ חיצוני.

האם אפשר לבנות לבד מדף מגבס?

בעיקרון, ישנם אפשר לבנות לבד מדפים מגבס אבל זה לא כל כך פשוט וכמו שלא כל אחד יודע לפתוח לבד סתימה בשירותים כך הדין לגבי בניית מדף גבס.

כמה עולה לבנות מדפים מגבס?

אם תרצו להזמין איש מקצוע לבניית מדפי גבס קחו בחשבון שהמחיר ישתנה מאחד לשני וכמו כן סוג העבודה וגודל המדפים ישפיע על המחיר. בכלליות, מחיר בניית מדפי גבס בגודל ממוצע כולל צביעה יעלה בין 500 ש"ח ל-1000 ש"ח.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם:
ג'קוזי לבית
איך פותחים סתימה?

בידוד לבית

המושג בידוד לבית מכיל בתוכו שני אלמנטים- בידוד תרמי, בידוד אקוסטי. הראשון שומר על הטמפרטורה של הבית שלכם כדי שבחורף הבית לא יהיה קר ובקיץ הבית לא יהיה חם. בידוד אקוסטי לעומת זאת, תפקידו לבודד את הרעש מביתכם החוצה ממנו.

בידוד תרמי

בבידוד תרמי יש כמה סוגים נפוצים שקבלנים נוהגים לעבוד איתם בתהליך הבנייה לבית:

סוגים של חומרים לבידוד תרמי

פוליאוריתן מוקצף
צמר סלעים
צמר זכוכית
פוליסטירן מוקצף
רדיד אלומיניום

בידוד אקוסטי

בידוד אקוסטי מורכב משני פרמטרים איטום הרעש ויצירת אקוסטיקה טובה ונעימה לתדרים הנמצאים בחדר.

לאיטום הרעש אפשר להשתמש בטיח תרמי ולטיפול באקוסטיקה של החדר מומלץ להשתמש בספוגים אקוסטיים שפותרים את בעיית התדרים בחדר.

חימום לבית ע"י סולר או נפט

החורף כבר ממש כאן וזה הזמן לטפל בחימום לבית. בשנים האחרונות רוב הבתים בישראל מחממים את הבית בעזרת מזגן או תנורים חשמליים (רדיאטור) אבל עדיין ישנם בתים רבים שמחממים את הבית בעזרת הסקה, תנורי נפט או קמין.

כמה עולה נפט או סולר לבית?

מחיר הסולר לבית נקבע בדרך כלל לפי עלות לליטר. מכיוון שמחירי הנפט משתנים כל הזמן, חברות הגז והנפט בישראל מעדכנות באופן קבוע את המחירים לסולר לבית והמחיר משתנה מעת לעת. ניתן לומר שהמחירים לסולר לבית עולים בערך כ-8 ש"ח לליטר.

איך מזמינים סולר לבית?

יש חברות גז רבות בישראל שמספקות סולר ונפט לבית כולל הובלה עד לבית. ישנם את החברות הגדולות כמו פזגז, סונול ודלק וכן חברות קטנות יותר שאותם תוכלו למצוא במדריכים ואינדקסים כמו דפי זהב ולהזמין נפט דרכם.

ספוגים אקוסטיים

אם אתם מתופפים ואתם נאלצים לנגן בחדר שלכם ולסבול מאקוסטיקה לא נעימה ורעש כדאי שתדעו שיש פתרון לבעיה הזאת והוא נקרא - ספוגים אקוסטיים.

מוסיקאים ונגנים רבים ובעיקר מתופפים שמנגנים במערכת התופים שלהם בבית נאלצים לסבול את העוצמה של התופים בצורה לא אקוסטית ולא מבוקרת שגם לא נעימה ואפילו יכולה להזיק לשמיעה. פתרון קל ויחסית זול הוא ספוגים אקוסטיים.

ספוג אקוסטי הוא ספוג מחומרים מיוחדים שמותאמים במיוחד לאקוסטיקה ועשויים בכל מיני צורות למטרות שונות. למשל ישנם סופגים שמיועדים לצלילים הנמוכים (יש אולפנים הקונים אותם לצורך "מלכודת באסים") וישנם כאלה המותאמים לצלילים הגבוהים. בד"כ הצורה הבסיסית של הספוג האקוסטי הוא משולש כאשר השינויים מתבטאים בזוית, אורך וגודל המשולש.

כמה עולה ספוגים אקוסטיים?

מחיר ספוג אקוסטי נמדד במ"ר ונמכר בממוצע ב-150 ש"ח ל-2 מ"ר. כמובן שכל סוג וכל גודל ישפיעו על המחיר למעלה ולמטה.

איפה אפשר לקנות ספוג אקוסטי?

הנה רשימה חלקית של כמה חנויות שמוכרות סוגים של ספוגים אקוסטיים:

"סניקל" - חנות מוצרי בנייה ובידוד הממוקמת בפתח תקווה וניתן לקנות שם ספוגים אקוסטיים וחומרי אקוסטיקה ובידוד נוספים. לאתר החנות.

"דובלר" - חברה זו מציעה שירותים שונים של פתרונות ומוצרי אקוסטיקה. לאתר החברה.

"אקוסטיקל" - חנות מראשון לציון שמוכרת ציוד אקוסטי מעוצב ויוקרתי לבית, לאולפן ולחדרי קולנוע. לאתר החנות

ג'קוזי לבית

היום זה כבר לא כל כך נדיר לראות ג'קוזי בבית. לא רק בצימרים או בסוויטות מפוארות אלא גם בבית הקטן שלכם ברמת גן, פתח תקווה או תל אביב. אם האמבטיה שלכם עשתה את שלה, במקום לחדש את האמבטיה. תוכלו להוסיף ג'קוזי. אז אם אתם מבררים על הוספת ג'קוזי לבית, זאת הכתבה בשבילכם.

כמעט כל הג'קוזי בארץ מורכבים מהחומרים ADS ומאקריל סנטירי.

ADS הוא החומר הזול יותר מבין השניים ורוב הג'קוזי הנכרים בארץ מיוצרים ממנו. החסרון העיקרי בחומר זה הוא שחומר ה-ADS נשחק מהר ולאחר שימוש קבוע הצבע יכול להתקלף.

האקריל הסנטירי לעומת זאת הוא חומר יקר יותר העשוי ברובו מזכוכית ומחזיק מעמד הרבה יותר יותר זמן. בנוסף, הרבה יותר קל לתקן שריטות ופגמים באקריל הסנטירי.

מה כדאי לשים לב שקונים ג'קוזי לבית
  • כפי שציינו בפסקה הקודמת, חשוב לבדוק את סוג החומר ממנו מיוצר הג'קוזי.
  • משאבת מים - בידקו כמה כח סוס יש לג'קוזי. מומלץ לקנות ג'קוזי בעל 1.5 כ"ס או 2 כ"ס.
  • בידקו כמה ג'טים (סילוני מים) יש בג'קוזי. בד"כ יש בין 6 ל- 24 ג'טים בג'קוזי.
כמה עולה ג'קוזי לבית?

כפי שקראתם בכתבה, ישנם אלמנטים רבים שמשפיעים על איכות הג'קוזי ולכן גם מחירי הג'קוזי נעים בהתאם. מחיר של ג'קוזי זול, קטן ופשוט יכול לעלות לכם 1500 ש"ח ואילו אם תלכו על ג'קוזי גדול מפואר מהחומרים היקרים ביותר, תוכלו גם למצוא ג'קוזי ב- 10,000 ואפילו 20,000 ש"ח.

כמה עולה התקנת ג'קוזי בבית?

עלות התקנת ג'קוזי היא יחסית סטנדרטית ועולה בממוצע כ- 800 ש"ח. מחיר ההתקנה משתנה בהתאם למתקין הג'קוזי וסוג הג'קוזי.

איפה אפשר לקנות ג'קוזי לבית?

צירפנו לכם כמה חנויות וחברות שמוכרים ומתקינים ג'קוזי בבית:
  • "ספיר" - חברה הבונה בריכות שחייה ומוכרת ומתקינה גם ג'קוזי לבית.
  • חברת דולפין - חברה ותיקה המוכרת ג'קוזי, אמבטיות ואביזרים שונים לאמבטיה.
  • הוט טאב - חברה הנמצאת במושב בית זית (סמוך לירושלים) ומוכרת ג'קוזי מעץ המתאים גם לבית וגם לחצר.
  • Ferra פרה - חנות המוכרת ג'קוזים ומערכות ספא יוקרתיים המוצגים באולם התצוגה ברישפון.
  • Be Poza - חנות מוצרי אמבטיות המוכרת כל מה שקשור באמבטיה וג'קוזי. ניתן למצוא באתר שלהם ג'קוזי החל מ-1500 ש"ח.