תאורה למטבח - איזה לקנות?

קישורים ממומנים

מחפשים לקנות תאורה למטבח החדש? או אולי להחליף ולגוון את התאורה במטבח הישן? הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נציג לכם את הכלים הטובים ביותר לבחירת תאורה למטבח.

כל מי שמבין אפילו קצת בעיצוב פנים יודע איזה כח יש לתאורה בעיצוב וכמה היא יכולה להשפיע על המראה הכללי. איזור המטבח הוא אחד האיזורים החשובים ביותר בבית וקניית תאורה נכונה ומתאימה יכולה ממש להכריע במראה ועיצוב המטבח.

מכיוון שיש סוגים רבים של גופי תאורה ודרכים שונות להתקנתם, החלטנו להציג לכם מדריך מקיף שייתן לכם את כל הכלים ויעזור לכם לדעת איזה תאורה למטבח כדאי לקנות. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

תאורה למטבח - המדריך השלם

ראשית, תאורה למטבח נכונה צריכה להכיל שלושה אלמנטים עיקריים - תאורה טבעית, פונקציונלית ועיצובית. אם אתם נמצאים לאחר השיפוץ של המטבח אז החלק הראשון הוא פחות רלוונטי עבורכם שכן תאורה טבעית היא קשורה יותר לאור השמש ולפתחים והחלונות שאיתם שיפצתם או בניתם את המטבח.

תאורה פונקציונלית ועיצובית לעומת זאת היא בדיוק מה שאתם צריכים לשים עליו את הדגש מכיוון שהמוצרים שתקנו ומיקום ההתקנה של גופי התאורה, הם מה שיקבעו את העיצוב המוצלח של המטבח. תאורה פונקציונלית מכילה בתוכה את כל המקומות שבהם אתם ממש צריכים את האור ובהרבה מקרים גם אור חזק וטוב לכן, חשבו טוב היכן אתם באמת צריכים אור חזק וטוב. למשל, מעל הכיריים או מעל משטח השיש וכד'.

כמו כן, לתאורה כזאת ברוב המקרים מומלץ להשתמש בספוטים קטנים שמוכנסים ישירות לתוך הארונות או לנישות גבס שנבנו במיוחד ולהשתמש בנורות הלוגן קטנות.

תאורה עיצובית לעומת זאת אחראית רק על האווירה והתחושה שאתם רוצים שתהיה במטבח (למשל עיצוב חמים, עיצוב מודרני, עיצוב חורפי, עיצוב כפרי וכו') ולא על הפונקציונליות. תאורה זו מגוונת בהרבה יותר ומכילה סוגים רבים של תאורה החל ממנורות קטנות על משטח השיש, אהילים, מנורות עומדות וכד' והשמיים הם הגבול.

רעיונות לתאורה למטבח

אחרי שהבנו מה איך לחלק את התאורה למטבח לחלוקה נכונה הגיע הזמן ליישם את זה בשטח. ובכן, המקום הראשון שמומלץ ללכת אליו עוד לפני שאתם הולכים לחנות הוא כמובן גוגל. חיפוש תאורה למטבח בגוגל תמונות יוכל לתת לכם כל כך הרבה רעיונות והשראה על הכיוון העיצובי שמתאים לכם ואיתו לפנות לחנות של תאורה.

אתר נוסף שאנו ממליצים לבדוק הוא האתר הבא (בשפה האנגלית) המציע שלל טיפים והמלצות שיסבירו לכם:
  • איזו אווירה מציע כל סוג של תאורה?
  • איזו תאורה נוחה לעיניים?
  • המלצות לשימוש בדימרים ועוד טיפים רבים.
למרות שהאתר הוא באנגלית, אנו ממליצים לכם לעיין היטב במדריך הזה. יש בו כל כך הרבה טיפים חשובים ואם תיישמו אפילו חלק מזה מובטחת לכם הצלחה בעיצוב המטבח שלכם.

תאורה למטבח - מחירים

כדי לענות על השאלה כמה עולה תאורה למטבח, בדקנו בכמה חנויות ברשת המציעות מבחר גדול של מנורות, אהילים ועמודי תאורה שונים וניסינו לראות מהו טווח המחירים שהן מציעות. ובכן, אם אתם מחפשים גופי תאורה שקועים למשל, טווח המחירים הגדול הוא בין 120 ל-300 ש"ח. שנדלירים לפינת האוכל מתחילים ב-500-600 ש"ח ומטפסים מעלה מעלה בהתאם לאיכות ואילו מנורות עומדות ואהילים גדולים למטבח ולפינת האוכל נעים ברוב המקרים בין 200 ש"ח ל-800 ש"ח.

טיפ: המחירים המופיעים כאן משקפים סוג של ממוצע אבל אם תחפשו היטב תוכלו למצוא מחירים זולים מאוד בחנויות כגון איקאה, הום סנטר, קיקה וכו' או לחילופין תוכלו למצוא תאורה יוקרתית למטבח בחנויות כגון איי די דיזיין, סטיילייט וכד'.

מאמרים קשורים: 
איזה מדיח כלים כדאי לקנות?
חיפוי זכוכית למטבח
שיש למטבח 
אי למטבח






0 תגובות: