חיפוי זכוכית למטבח

קישורים ממומנים

מה זה חיפוי זכוכית למטבח? למי זה מתאים? האם זה עדיף על פני קרמיקה? כמה זה עולה? ועוד שאלות רבות בנושא במדריך הבא שלפניכם.

אם אתם לפני שיפוץ המטבח שלכם, הכתבה הבאה מיועדת בדיוק עבורכם. הצעקה האחרונה בתחום שיפוץ ועיצוב מטבחים היא חיפוי זכוכית למטבח. הסיבה העיקרית לפופולריות ההולכת וגודלת של חיפוי קירות המטבח בזכוכית היא בעיקר המראה העיצובי והמודרני שמקבלים לאחר העבודה אך גם מסיבה פרקטית של עמידות וניקיון.

במדריך הבא נציג לכם את כל מה שתצטרכו לדעת על חיפוי זכוכית כגון הסברים כללים, מחירי התקנה, יתרונות וחסרונות וגם נספק לכם רשימה של אנשי מקצוע ברחבי הארץ אשר מתמחים בחיפוי זכוכית.

מה זה חיפוי זכוכית למטבח?

הרעיון עצמו הוא די פשוט ובסיסי - בוחרים זכוכית מעוצבת (בצבעים שונים או עם הדפסים מיוחדים) ומדביקים אותה על קירות המטבח מעל השיש, מתקינים בתחתית ארונות המטבח העליונים גופי תאורה והתוצאה היא מרשימה ביותר. בשונה מקיר רגיל או מאריחי קרמיקה, הזכוכית היא מבריקה ומגיבה לאור ולצבעים בצורה חדה וחזקה יותר וכך ניתן להגיע לרמות עיצוב גבוהות בהרבה מצביעת הקיר או מקרמיקה.

המלצה: כדי להבין בדיוק מה זה חיפוי זכוכית כדאי לכם לצפות בתמונות ודוגמאות של עבודות בעמוד של חיפוי זכוכית למטבח באתר של חברת גלאסיקו.

איך מדביקים את הזכוכית לקיר?

ברוב המקרים את הזכוכית לקיר מדביקים בעזרת דבק מיוחד אך במקרים רבים מחזקים את הזכוכית בעזרת ברגים מיוחדים. כדי לשמור על הנקיון ועל העמידות, לאחר ההדבקה הזגג בדרך כלל ימרח ברווח שבין הזכוכית לקיר סיליקון מיוחד שימנע מחדירת נוזלים, אבק או כל לכלוך אחר לחדור לרווח.

חיפוי זכוכית או קרמיקה?

שאלה זו היא למעשה השאלה החשובה ביותר שחושבים על חיפוי זכוכית למטבח. הנה כמה יתרונות ברורים שיש בזכוכית על פני קרמיקה:

עמידות - אם אתם בוחרים בזכוכית איכותית וחברה אמינה שתתקין את הזכוכית בצורה מקצועית אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים בכל הקשור לחוזק והעמידות של החומר. קרמיקה לעומת זאת היא חומר עדין בהרבה ולא פעם פעולה אחת קטנה ולא נכונה יכולה לגרום לאחד האריחים בקיר המטבח להישבר (ומי שמבין קצת, יודע כמה זה יכול להיות קשה למצוא אריח בודד שיתאים בדיוק לצבע של האריחים שלכם).

ניקיון - זהו אחד היתרונות החשובים ביותר של חיפוי זכוכית על פני קרמיקה. בעלי מטבחים שהתקינו זכוכית בקיר המטבח יכולים לספר לכם כמה זה קל לנקות את הזכוכית (מטלית לחה וחומר ניקיון בסיסי מספיקים) לעומת קרמיקה שסופגת את השומן והלכלוך ודורשת התערבות של חומרים מסירי שומן, מים רותחים וניקוי אגרסיבי)

עיצוב - כפי שציינו בתחילת המדריך, האפשרויות האינסופיות של צבעי הזכוכית (הצבעים הפופוריים ביותר הם לבן, חלבי או שמנת) או הצורות וההדפסים המיוחדים שמוצעים ע"י החברות כיום בשילוב עם המראה במבריק של הזכוכית יוצרים יחד מראה עיצובי מרהיב שלא ניתן להגיע אליו עם אריחי קרמיקה.

אם אתם מחפשים חסרונות לחיפוי זכוכית במטבח, החיסרון העיקרי (מעבר לעניין של טעם) הוא המחיר. עלות חיפוי זכוכית למטבח (יצוין בהמשך הכתבה) גבוה ברבה מכל חיפוי אחר (אבן קיסר, קרמיקה, גרניט פורצל או שיש).

המלצה חשובה: כדי שהזכוכית לא תישבר ושתחזיק זמן רב, חשוב שהיא תהיה עבה במיוחד. כמו כן, ודאו כי הזכוכית שמותקנת היא בטיחותית (ממוגנת, עמידה בפני חום וכו').

עלות חיפוי זכוכית למטבח

כפי שציינו קודם, חיפוי זכוכית למטבח הוא החיפוי היקר ביותר מבין שאר האפשרויות העומדות לרשותכם כגון אריחי קרמיקה, אבן קיסר או שיש. מבדיקה שאנו ערכנו ברשת באתרים של חברות וזגגים המתמחים בתחום מצאנו כי מחיר ממוצע לחיפוי זכוכית במטבח נע בין 1300 ל-1600 ש"ח למ"ר.

מי מתקין את הזכוכית?

ישנם בישראל חברות וזגגים רבים המתמחים בהתקנת ומכירת זכוכיות לחיפוי קירות המטבח. הנה רשימה של כמה מהם:

ד"ר זכוכית - חברה גדולה וותיקה המציעה את כל סוגי העבודות עם זכוכית ביניהן גם חיפויי זכוכית למטבח. החברה עיצבה את משטח העבודה מזכוכית מחוסמת בתוכנית של אהרוני במטבח. אולם התצוגה של החברה נמצא בדיזיין סנטר שבבני ברק. טל' - 03-6186555.

גלאסיקו - חברה המתמחה בכל סוגי עבודות הזכוכית כגון מעקות, זכוכית, מקלחונים וחיפויים לקיר. טל' - 050-4742020.

כל שלב - חברה המתמחה בעבודות אלומיניום וזכוכית. משווקת מורשה של חברת קליל ומציעה 5 שנות אחריות על עבודותיה. טל' - 03-5447030.

מאמרים קשורים:
אריחים למטבח
מטבחים - מבצעים



0 תגובות: