איזה מזרן כדאי לקנות?

קישורים ממומנים

איך לבחור מזרן? מהו המזרן הטוב ביותר? איפה הכי כדאי לקנות מזרן? במדריך הבא נציג לכם את כל מה שתצטרכו כדי לדעת איזה מזרן כדאי לקנות.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים שמים דגש על איכות וטיב המזרן שלהם ומהצד השני חברות המזרנים מנסות כל פעם להתקדם צעד נוסף קדימה בפיתוח טכנולוגיות חדשות של מזרנים שאמורים לספק את השינה הטובה והבריאותית ביותר.

במדריך הבא נציג לכם את סוגי המזרנים האורטופדים הנמכרים בישראל ונעניק לכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם בקניית מזרון אכותי וטוב בשבילכם.

סוגי מזרונים

ישנם ארבעה סוגים עיקריים ונפוצים של מזרנים הנמכרים בחנויות המזרנים השונים כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. גם היום אין עדיין קביעה מדעית איזה סוג מזרן נחשב לטוב ביותר לבריאות הגב ורוב חברות המזרנים פשוט מתחרות בנוחות ובפינוק שהמזרן מציע. להלן סוגי המזרנים הנמכרים כיום בישראל:

מזרן קפיצים

מזרן הקפיצים הוא המזרן הנמכר ביותר בישראל וחולש על פני שוק של כ-80 אחוז מכלל המזרנים. מזרני קפיצים נחלקים לשני סוגים:

קפיצים משולבים - מזרן שבנוי מיחידה אחת ושלמה של קפיצים. מזרן זה הוא המזרן הקלאסי שכבר נמכר שנים רבות ונחשב למזרן זול ופשוט.

קפיצים מופרדים - מזרן שבו הקפיצים בנויים בתוך כיס נפרד לכל קפיץ. שיטה זו יחסית חדשה ומזרנים המיוצרים בשיטה זו יקרים ונחשבים לאיכותיים בהרבה ממזרן רגיל.

מזרן ספוג

עוד מזרן שיחסית נפוץ בישראל הוא מזרן הספוג. מזרן זה עשוי ברוב המקרים מספוג מיוחד הנקרא ספוג פוליאוריטן ובדרך כלל נמכר עם שכבות ריפוד נוספות לנחות מירבית. ישנם אנשים שמטעמי נוחות מעדיפים את מזרן הספוג על פני מזרן הקפיצים אך אין ביסוס מדעי שמזרן זה עדיף על השני. מזרן ספוג נמצא בשוק כבר שנים רבות ונחשב למזרן הזול ביותר.

מזרן טמפור

מזרן זה נקרא גם לעיתים מזרן ויסקו או ויסקו ג'ל והוא עשוי מחומר מיוחד דמוי ג'ל שפותח במעבדות נאס"א. יתרונו העיקרי הוא בכך שהמזרן סופג את הטמפרטורה שלנו ועקב כך מתאים את עצמו לגוף שלנו כדי ליצור נוחות מירבית. מזרנים אלו נחשבים ליקרים ונמכרים בחנויות המזרנים המובחרות ביותר.

מזרן לטקס

מזרן זה עשוי מגומי טבעי הנקרא לטקס ונחשב למזרן גמיש ביותר ולכן גם בריאותי לגב שלנו. בהרבה מקרים הלטקס מגיע רק כשכבה חיצונית למזרון ולא עשוי כולו מחומר זה. גם מזרוני הלטקס נחשבים לאיכותיים ומחירם הוא יחסית גבוה.

מזרנים נוספים

ישנם גם סוגים נוספים של מזרנים שפחות נפוצים ולא תמיד תראו אותם בחנויות המתמחות לכך. אלו הם מזרני מים, מזרני אוויר, פוטון ועוד.

איזה מזרן כדאי לקנות?

אחרי שהבנו את סוגי המזרנים ואת ההבדל ביניהם, ננסה ללמוד איך לקנות מזרן ואיזה כדאי לקנות. ובכן, ישנם כמה דברים שכדאי לבדוק לפני שקונים מזרן, הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם בבחירת המזרן המתאים לכם:
  • כל כמה זמן צריך להחליף מזרן - למרות שהמזרנים הנמכרים כיום בשוק עשוים מהחומרים הטובים ביותר, אף מזרן אינו מחזיק מעמד לנצח ולכל סוג מזרן תקופת עמידות מסויימת. כך למשל ידוע שמזרן קפיצים משולבים מחזיק מעמד זמן רב יותר מקפיצים המופרדים בכיסים. לכן, בדקו בחנות מהי תקופת העמידות של המזרן שבחרתם והשוו בין שאר המזרנים.
  • מספר קפיצים - במזרני קפיצים ישנה השפעה על איכות (וגם על המחיר) המזרנים לפי כמות הקפיצים ואיכותם. ככלל, ככל שיש יותר קפיצים במזרן כך הוא יהיה איכותי יותר.
  • פתח אוורור - ודאו כי למזרן יש פתחי אוורור טובים שמונעים הזעה בזמן השינה ושומרים על מצבו של המזרן
  • גודל המזרן - אל תשכחו שיש כמה גדלים סטנדרטיים של מזרנים (הגודל הסטנדרטי ביותר הוא 1.40*1.90) ובידקו את מידות המיטה שלכם לפני שאתם קונים את המזרן.
  • אחריות - רוב החנויות ויצרני המזרנים המובחרים מציעים אחריות עד ל-10 שנים על המזרנים וכדאי לוודא שגם אתם מקבלים זאת.
  • תקציב - מחירי מזרנים נעים בטווח מחירים מאוד רחב (1000 ש"ח עד 15,000 ש"ח) ולכן חשוב לקבוע מראש את גודל התקציב שלכם ולראות רק מזרונים שמתאימים להשקעה הכספית שלכם.
  • הובלת מזרנים - השוו בין החנויות השונות את מחיר הובלת המזרן לבית. לעיתים תוכלו למצוא הבדל שיוכל לעזורלכם בבחירת החנות בה תקנו את המזרן. בנוסף, אם אתם קונים מזרן מהאינטרנט, כדאי מאוד לשים לב לעניין ההובלה שכן ישנם חברות שגובות מחיר גבוה ביותר עבור הובלת מזרן והעיסקה יוצאת פחות כדאית.

לסיכום, הנה מדריך וידאו קצר מתוך סדרת מדריכי וידאו שמסביר ומציג טיפים רבים לקניית מזרן טוב ואיכותי. (אם תלחצו לחיצה כפולה על הסרטון תוכלו למצוא את הסדרההשלמה של המדריכים כפי שמופיעה באתר יוטיוב).

איך לבחור מזגן?



מזרן קשה או רך?

והנה טיפ קטן- לפי רוב אורטופדים ומומחים מעולם בריאות הגב אין החלטה או קביעה האם מזרן קשה בריא יותר ממזרן רך והבחירה מבין השניים היא בחירה בין נוחות ופינוק בלבד.

חנויות מזרונים

ישנם חנויות ויצרנים רבים שמתמחים במכירת מזרונים בישראל. הנה רשימה של כמה מהם:

עמינח - אחת החברות הגדולות ביותר לייצור ומכירת מזרנים אוטופדיים. החברה מציעה את כל סוגי המזרנים וגם סוגים בלעדיים לחברה (כמו למשל מזרן ה-Net Air). בנוסף, משווקת עמינח גם מותגים יידועים כמו קינג קויל (אחד הדגמים הידועים של החברה הוא קינג קויל פורסט), סרטה (Serta) ועוד.

הולנדייה - חברת ענק בינלאומית למזרנים וחדרי שינה. הולנדיה מתמחה בעיקר במזרני לטקס ומזרני טמפור ואף מציעים מזרנים תלת מימדיים העשויים בטכנולוגית 3D מיוחדת. כמו כן ניתן למצוא בחברה גם מזרונים לתינוקות.

סימונס - אחת החברות הגדולות בעולם לייצור ושייוק מזרנים. חברת סימונס מתמחה במזרני קפיצים איכותיים ואף הוציאה מספר רב של פטנטים בלעדיים בתחום מזרני הקפיצים.

סילי - עוד אחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם למזרנים. בין הדגמים הנפוצים ביותר של החברה ניתן למצוא את המותג סיליי פוסטרופדי.

אירופלקס - חברה גדולה למזרנים המשווקת בעזרת סניפים רבים בכל הארץ סוגים רבים של מזרנים בטכנולוגיות ייחודיות של החברה.

חברות נוספות לייצור מזרונים:
  • פולירון
  • קיסריה
  • מנדלבוים
  • מדיקומפורט
  • קינג דייויד
לובלינר מחסני מזרונים - חנות ותיקה לרהיטים ומזרנים בתל אביב המוכרת מזרנים של החברות סימונס, סילי פוסטרופדי, דינמיק וסופר נייט.

דר' גב - רשת חנויות גדולה המציעה מזרנים איכותיים ויוקרתיים של החברה עצמה ושל מותגים מיובאים כמו Dorelan או Spring Air.

מזרונית - חנות גדולה למזרונים הממוקמת בכפר ויתקין שבאיזור השרון ומציעה את כל סוגי המזרונים של החברות המובילות ביותר כמו עמינח, סילי פוסטרופדי, סימונס, מנדלבוים MD, הולנד סיסטם, קינג קויל ועוד..

מאמרים קשורים:
איך לנקות מזרן?

0 תגובות: