מתקן מים - איזה לקנות?

קישורים ממומנים

יש המון מתקני מים למכירה בישראל. בכתבה הבאה נציג לכם כמה טיפים והמלצות ונעזור לכם לדעת איזה מתקן מים כדאי לקנות.

שוק המים הוא אחד התחומים הפעילים ביותר בישראל. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים שמים דגש על מי השתייה שלהם ועל איכותם ובעקבות זאת מתחרים רבים נלחמים על כל לקוח עם שיטות טיהור ומתקני מים שונים. בכתבה הבאה נלמד על הסוגים השונים של מתקני המים ונלמד כיצד לבחור את מתקן המים הטוב ביותר בשבילנו.

מתקן מים - סוגים

אפשר לחלק את מתקני המים לשתייה לשלושה סוגים עיקריים:

בר מים
(מיני בר)- מתקן מים מתקדם שמציע מלבד מים איכותיים לשתייה גם תוספות טכנולוגיות נוספות כגון מים רותחים לשתייה חמה, טיימר ועוד כל מיני תוספות. החברות המובילות שמוכרות בר מים הן: תמי 4, מעיינות, טבע בר ועוד...

מתקן מים מינרליים - החברות הגדולות המשווקות מים מינרליים (נביעות, מי עדן, עין גדי) מציעות ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים מתקן מים מינרליים שבעצם היתרון המרכזי שבו הוא חוסר התלות בהחלפת בקבוקים וגם נוחות במזיגה. בממתקני מים מינרליים מסויימים מוצעיות גם אופציה להרתחה ותוספות שונות. עלות השימוש במתקני מים מינרליים מתומחרים לפי תשולם חודשי של כמה מאות שקלים.

מטהרי מים - מתקני מים אלו מתחברים לצינור המים הראשי של מי הברז בבית ומטהרים את מי הברז הרגילים של הבית מכלו או כימקלים שונים. ישנם שיטות שונות של טיהור מים (אוסמוזה הפוכה וכד') כאשר לכל שיטה היתרונות והחסרונות שלה.

מתקן מים מחירים

מתקני המים נעים בטווח מחירים רחב מאוד ואפשר למצוא מתקן מים שעולה כמה מאות שקלים או מתקני מים יוקרתיים ומעוצבים שעולים למעלה מ-3000 ש"ח (למשל מתקני המים של תמי 4 שעולים בממוצע 2000 עד 3000 ש"ח).

המלצה: יש לקחת בחשבון גם את עלות האחזקה במתקני מים שונים שכן מלבד מתקן מים מינרליים בשאר המתקנים יש להחליף מדי פעם פילטר או מנורות אולטרה סגוליות וכדאי לברר מהי עלות החלפת פילטר בכל מכשיר - דבר שיעזור לכם בבחירת מתקן מים שתרצו.

איזה מתקן מים כדאי לקנות?

כדי לדעת איזה מתקן מים כדאי לקנות צריך לבדוק מספר פרמטרים חשובים כמו: עלות תחזוקה, תו תקן ואחריות, סוג המתקן (טכנולוגי או מכני), עיצוב, מיקום בבית (למשל מתקן מים רצפתי או מתקן מים עילי) ועוד.

כדי לקרוא בהרחבה על כל הפרמטרים השונים האלו מצאנו לכם כמה קישורים למדריכים מקצועיים ומפורטים ברשת:

קישור ראשון - כתבה באתר מקו שמציגה 10 טיפים לקניית מתקן מים.
קישור שני - כתבה מאתר Ynet שמנסה לעזור לכם בהחלטה בין קניית מתקן מים מינרליים לבין קניית מטהר מים.

ועוד המלצה לסיום- לתמי 4 יש הצעה אטרקטיבית במיוחד בשבילכם כדאי לבדוק.

מאמרים נוספים בנושא:
המלצות על מיני בר של תמי 4
תיקון מיני בר

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מתקן מים זול

אני לא מבין את אלו שמשקיעים כמה אלפי שקלים בשביל מתקן מים של תמי 4 או חברות גדולות כאלו.

אני קניתי מתקן מים זול בפחות מ-1000 ש"ח וזה עושה את אותה העבודה.