איתור נזילות

קישורים ממומנים

יש לכם רטיבות מהקיר או אולי נזילת מים מהתקרה? בכתבה הבאה נציג את כל מה שאתם צריכים לדעת על איתור וגילוי נזילות.

איתור נזילות הוא תהליך חשוב מאוד לפני קניית או השכרת דירה. בעיות של נזילת מים רצינית יכולה להשפיע בצורה משמעותית על ערך הדירה ואיתור נזילות מוקדם יכול להציל אתכם מקנייה לא טובה או בזבוז גדול של כסף שלא לקחתם בחשבון.

בכתבה הבאה נציג לכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לדעת כיצד לאתר נזילות מים ונציג גם כמה חברות שמתמחות בגילוי ואיתור נזילות ורטיבות.

איתור נזילות מים

מעבר לצד הויזואלי של נזילות מים מהקיר ומהתקרה, בעיה כזאת עלולה גם להשפיע בטווח הארוך גם על חוזק צינורות המים ועמידות הקיר או אפילו ויכולה להוות גם בעיה בטיחותית. מהסיבה הזאת ישנם חברות רבות שמתמחות באיתור נזילות ובסוף הכתבה נציג לכם גם כמה חברות כאלו.

איך מאתרים נזילת מים?

לאתר נזילת מים זה לא דבר פשוט בכלל. מאחורי קיר בבית או בבניין יש כל כך הרבה סוגים של צינורות מים פרטיים או משותפים ויש צורך בעבודת נמלים של ממש כדי לאתר את הנזילה. ישנם כמה סוגים נפוצים של נזילות מים מצינורות שונים:

נזילה מצינור ביוב

במקרה של איתור נזילת מים מהביוב נהוג קודם כל לחסום את הצינור הראשי של הביוב כדי לנסות למצוא את הצינור הפנימי שגורם לנזילה.

נזילה מצינור של מזגן או הסקה

איתור נזילה של צינור הסקה או מזגן נעשה בדרך כלל על ידי בדיקת לחץ או בעזרת נשיפה לתוך הצינור במקרה של מזגן.

נזילה מצינור מים נקיים

בדרך כלל איתור נזילה מצינור מים נקיים נעשה אף הוא בעזרת בדיקת לחץ.

כמובן ששיטות אלו הם ראשוניות בלבד וכל אינסטלטור או חברת איטום מקצועי מגיעים עם כלים מיוחדים וכמובן עם ידע ונסיון רב שבעזרתם הוא יקבע את מקור הנזילה המדויק ובהתאם לממצאים יציע את הפתרון המתאים.

המלצה: המקום שבו רואים את הנזילה אינו מעיד על המקום המדויק של הנזילה ודבר זה יכול לבלבל אנשים רבים.

ברוב המקרים נזילות בבתים מגיעים משני מוקדים עיקריים:

  • נזילה מהגג
  • נזילה מהקירות (כתוצאה מהצינורות שמאחורי הקירות)
שיטות מקצועיות לאיתור נזילות מים

ישנם גם חברות מקצועיות שמגיעות עם כלים מיוחדים לאיתור נזילות. אחד מהם הוא מצלמת איפנרא אדום. איתור נזילה בעזרת מצלמת אינפרא אדום (או מצלמה תרמית) מתבצע צילום תרמי של הקיר כדי לנסות למצוא את המקום הבעייתי שממנו יוצאת הנזילה. היתרון הגדול בשימוש באינפרא אדום לגילוי נזילה הוא בכך שאין צורך לשבור קירות.

עלות איתור נזילה

כדי לתת לכם מושג כמה עולה איתור נזילה על ידי אינסטלטור או חברה מקצועית, חיפשנו קצת באתרים שונים של חברות וגם באתרי השוואת מחירים כדי לקבל מחיר ממוצע. ובכן לפי מה שאנו גילינו, מחיר איתור נזילה נע בין 700 ש"ח לאינסטלטור זול ועד ל-1500 ש"ח לאיתור נזילה לחברה בעלת שם או מוניטין גבוה יותר.

חברות המתמחות באיתור וגילוי נזילות מים

ישנם המון חברות ואינסטלטורים המציעים שירות של איתור נזילות. הנה כמה מהן:

אינפרטק - חברה מקצועית וגדולה המציעה טכנולגיות מתקדמות לאיתור נזילות ובדקית נזילות מים בכל מקום.

אינפרא רוזמרין - חברה המתמחית באיתור רטיבות וחדירת מים ע"י שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

מאסטר פלומין - חברה המציעה שירות של איתור נזילות מהיר החל מ-800 ש"ח בלבד.

הרטק - חברה ותיקה לאיתור נזילות ע"י צילום תרמוגרפי מתקדם.

תרמוגרף - חברה גדולה המציעה שירות כולל של מה שקשור בנזילות מים כגון: איתור ובדיקת נזילות באמצעות סיב אופטי או מצלמה תרמית, איתור לחות בריצוף, איתור בעיות איטום, איתור תשתיות מתחת לקרקע ותיקון. בנוסף, מציעה החברה גם דו"ח ובו מפורט כל הכשלים שהתגלו ע"י הבדיקה.

מאמרים קשורים:
יריעות ביטומניות - איזה סוג?

0 תגובות: