קיר אקוסטי - המדריך השלם

קישורים ממומנים

היום בפינת הטיפ הקצר ננסה ללמוד מה זה קיר אקוסטי וכמה עולה להתקין קיר אקוסטי. כל הפרטים, לפניכם.

אם אתם פותחים אולפן הקלטות או חדר חזרות ואם הילד רוצה לנגן תופים או כלי נגינה אחר שמרעיש בבית, הכתבה הבאה מיועדת בדיוק עבורכם. בניית קיר אקוסטי ומבודד, יכולה לעזור ולהקל בהרבה על עוצמת הרעש ולהפחיתה ברמה משמעותית וכן לכוון ולעצב את הסאונד הנשלט בתוך החדר.

שימו לב: מבחינה מקצועית אקוסטיקה נועדה לשפר את הסאונד ואילו הבידוד אחראי על הפחתת הרעש, אך מכיוון שכתבה זו עוסקת בתחום זה באופן כללי בלבד, נעסוק כאן בשני המובנים ביחד.

איך בונים קיר אקוסטי?

ובכן, קיר אקוסטי הוא למעשה קיר גבס (או בלוקים) רגיל המחוזק ע"י חומרים מסויימים שעוזרים להפחית את עוצמת הרעש שעוברת בקירות. במידה ומדובר בקיר גבס בודד החומר מוכנס בין שתי מחיצות הגבס אך ברוב המקרים, כדי ליצור אקוסטיקה טובה, מרכיבים שני קירות גבס (קיר גבס כפול) וביניהם מניחים את החומרים האקוסטיים סופגי הרעש.

חומרים סופגי רעש מומלצים

ישנם כמה חומרים שהם הנפוצים והמומלצים ביותר לבידוד ולאקוסטיקה:
  • צמר סלעים
  • צמר זכוכית
  • מלמין
  • יריעות מבודדות
החמור הנפוץ ביותר הוא צמר הסלעים. ברוב אולפני ההקלטות וחדרי החזרות משתמשים בחומר זה לקירות האקוסטיים. גם צמר זכוכית ומלמין משמשים לעיתים קרובות אולפני הקלטות וחדרים אקוסטיים. השימוש ביריעות מבודדות נפוץ בעיקר לבניינים ולמבני תעשייה גדולים.

כמה עולה חיפוי קיר אקוסטי?

עלות קיר אקוסטי משתנה בעיקר לפי סוג החומר שתבחרו לבודד אותו. החומר הזול ביותר הוא צמר זכוכית ואילו היקר ביותר הוא חיפוי קיר בעזרת יריעות מבודדות וכעיקרון, מחיר חיפוי קיר אקוסטי נע בין 50 ש"ח ל-150 ש"ח למ"ר (בהתאם לשימוש בחומרים הנ"ל).

0 תגובות: