כמה עולה פרגולה?

קישורים ממומנים

מתכננים לבנות פרגולה במרפסת? הכתבה הבאה מיועדת בדיוק עבורכם. בדקנו ברשת באתרים ופורומים שונים מהו מחיר פרגולה, איזו פרגולה הכי זולה ועוד כמה טיפים מועלים. כתבה ראשונה בסדרה.

הפעם בבלוג החלטנו לפתוח בסדרת כתבות חדשה על פרגולות שתקיף את כל התחום בצורה מקצועית ועניינית. הכתבה הראשונה בסדרה תעסוק במחירי פרגולות ממוצעים כפי שמצאנו בבדיקה שערכנו במספר אתרים ופורומים שמתמחים בפרגולות כדי לנסות ולהרכיב לכם מעין מחירון ממוצע של בניית פרגולות.

ובכן, כדי לדעת כמה עולה בניית פרגולה יש לבדוק קודם כל מה סוגי הפרגולות הנפוצים כיום בישראל וללמוד מהו מחיר בנייה של כל פרגולה לפי סוג. הכתבה הראשונה תעסוק בפרגולות עץ. להלן פירוט של של סוגי הפרגולות מעץ הנפוצות ביותר בישראל לצד מחירים ממוצעים בשוק.

מחיר פרגולות עץ

פרגולות עץ הן הפרגולות הנפוצות ביותר בישראל וברוב הגינות והמרפסות, רוב הסיכויים שתיתקלו בפרגולות אלו. פרגולות עץ מתחלקות לארבעה סוגים שונים:

פרגולות עץ אורן פיני

פרגולות העשויות מעץ אורן ונחשבות לפרגולות עץ הזולות ביותר. קל לזהות אותן לפי המראה הטבעי של העץ. פרגולות אלו מחזקות מעמד הכי פחות זמן ביחס לסוגים האחרים.

מחיר פרגולת עץ אורן פיני : בין 300 ל-400 ש"ח למ"ר.

פרגולות עץ רב שכבתי

פרגולות עץ אלו הן מיוחדות ביותר בעיקר מפני אופן הכנתן. את הפרגולה הזאת בונים בעזרת שכבות רבות של עץ וכך אפשר לקבל גם עץ חזק ועמיד לזמן רב וגם משחק עיצובי שאפשר ליצור כמו למשל פרגולה עם קשת פרגולה מעוגלת וכו'.

מחיר פרגולת עץ רב שכבתי: בין 400 ל-500 ש"ח למ"ר בממוצע.

פרגולות עץ גושן 

פרגולות נפוצות ביותר העשויות ברוב המקרים מעץ קליר, אלון, פינגר, אשוח, דאגלאס פייר או המלוק (טיפ חשוב: עץ אורן אינו נחשב לעץ גושני).

מחיר פרגולות עץ גושני:  פרגולות אלו הן היקרות ביותר וטווח המחירים שלהן מתחיל ב-500 ש"ח ויכול להגיע ל-700 ש"ח למטר רבוע.

פרגולות תלויות 

לצד הפרגולות הנפוצות שעומדות על עמודים, ישנן את הפרגולות התלויות (ישנם חברות המכנות אותן פרגולה מרחפת). פרגולות אלו מקובעות לקיר בעזרת כבלים מיוחדים וחזקים ודורשים תכנון רב. מכיוון שפרגולות אלו הן מורכבות לבנייה, הן דורשות היתר של מהנדס מורשה.

מחיר פרגולות תלויות: הטכניקה של פרגולה תלויה יכולה להתבצע בכל סוגי הפרגולות מעץ וברוב המקרים המחיר יהיה תוספת של בין 20 ל-30 ש"ח עבור הפרגולה התלויה.

מה מייקר את עלות הפרגולה?

מלבד סוג הפרגולה, ישנם פרמטרים נוספים שישפיעו על מחיר הפרגולה ויקבעו אם היא תהיה פרגולה זולה או יקרה. להלן כמה מן הפרמטרים האלו:

עובי וכיסוי קורות העץ  - כיסוי העמודים יכול להשפיע רבות על מחיר ולהוות תוספת של עד כ-30 ש"ח למ"ר. כיסויים מקובלים הם במבוק עבה, במבוק דק, קורות עץ דקות (לאטות), רשת עץ, כיסוי רעפים וכו'.

סוג הקרקע - עוד פרמטר שמשפיע על תמחור הפרגולה הוא האם הפרגולה צמודה לבית או נמצאת בשטח פתוח.

קרקע ללא רצפה - גם על בניית פרגולה על קרקע שאינה מרוצפת רוב החברות ידרשו תוספת מחיר של כ-20 ש"ח למטר מרובע.

0 תגובות: