כמה עולה בדיקת שמאי?

קישורים ממומנים

רוצים לדעת כמה עולה הערכת שמאי מקרקעין לדירה שלכם או לדירה שאתם רוצים לקנות? כנסו לכתבה הבא.

בין אם אתם לפני מכירת דירה ובין אם אתם לפני קניית דירה, אחד הדברים החשובים הוא לדעת כמה שווה הבית שאתם רוצים לקנות או למכור. למרות שמחיר הבית נקבע בסופו של דבר מהיצע וביקוש, תמיד אפשר לנסות ולהעריך את השווי האמיתי של הדירה. בדיוק בשביל זה קיים שמאי מקרקעין.

לפני שנגיע למחיר הערכת שמאי, כדאי לשמוע כמה המלצות שלנו:
  • ישנן חברות המציעות שירות של בדיקת בית. שימו לב, בדיקה מסוג זה בודקת רק את מצבו הפיזי של הבית (ליקויים, בעיות וכד') אך לא בודקת את שווי או ערך הבית.
  • ישנו הבדל גדול במחיר שמאי מקרקעין פרטי לבין מחיר שמאי מקרקעין מטעם הבנק כאשר אתם לוקחים משכנתא.
  • יש גם הבדל גדול מאוד במחירים של השמאים. ישנם שמאים פרטיים קטנים וזולים יחסית וישנם משרדי שמאים גדולים ומפורסמים אשר נחשבים ליוקרתיים. רק אם תעשו סקר שוק רציני תוכלו למצוא שמאי מקרקעין בזול.
עלות הערכת שמאי מקרקעין

כדי לדעת מהו המחיר של בדיקת שמאי לדירה בדקנו באתרים מקצועיים ובפורומים המתמחים בשמאות מקרקעין ומצאנו כי מחיר של הערכת שמאי מתחיל ב-1000 ש"ח ויכול להגיע עד ל-5000 ש"ח. המחיר ישתנה בסוג הדירה, מיקומה, מורכבות הבית, מוניטין של השמאי וכד'.

מחיר הערכת שמאי של הבנק כשאתם מבקשים משכנתא על הדירה לעומת זאת הוא כבר סיפור אחר לגמרי וברוב המקרים מדובר בהוצאה של כמה מאות שקלים בלבד.

הערה: כל הפרטים כאן נמצאו באתרים שונים ברשת והן בגדר המלצה בלבד. אין אנו מתחייבים או לוקחים אחריות על המחירים המוצגים כאן.

1 תגובות:

שמאי מקרקעין אמר/ה...

יש הרבה חברות של בדק בית שגם כן מציעות שירות של שמאי מקרקעין. הבעיה היא שרבים בטוחים שזה כלול במחיר ומבקשים את שניהם - ואז מגלים את החשבון ונדהמים. חשוב שתדעו שבדק בית עולה בדרך כלל 1200 ש"ח לדירה של שלושה חדרים, חדשה או יד שנייה, במרכז הארץ. עבור כל חדר נוסף משלמים עוד 150 ש"ח. קחו את זה בחשבון כשאתם רוצים להזמין את שני השירותים. מומלץ.