אקווריום לבית

קישורים ממומנים

חושבים להכניס אקווריום לבית? הנה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לדעת איזה אקווריום כדאי לקנות. כנסו למדריך השלם לאקווריום לכל הפרטים.

הרבה מאוד אנשים מרגישים את הצורך באקווריום בבית כחלק מהעיצוב שהאקווריום משרה על הבית וגם כצורך יצירת אווירה רגועה ושלוותית. ישנן כמה סוגים נפוצים של אקווריומים המתאימים לבית כאשר לכל אחד מטרה שונה, בכתבה הבאה נציג לכם מידע, טיפים והמלצות על סוגי אקווריומים לבית.

האקווריום השתדרג במבחינה משמעותית בשנים האחרונות והטכנולוגיה לא פסחה גם על התחום הזה. כיום ניתן למצוא בחנויות מתמחות לאקווריומים מבחר עצום של אקווריומים מעוצבים עם אינסוף אפשרויות עיצוביות וטכנולוגיות.

איזה אקווריום כדאי לקנות?

האקווריומים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: אקווריום מים מלוחים ואקווריום מים מתוקים. ההבדל העיקרי ביניהם הוא בעיקר סוג הדגים והצמחייה שתבחרו לשים באקווריום. האקווריום לבית הנפוץ ביותר הוא אקווריום מים מתוקים וזאת בעיקר משום שאקווריום מים מתוקים אינו דורש תחזוקה גבוהה, עלות אקווריום זה נמוכה יחסית וניתן לאכלס בו סוגים רבים של דגים טרופיים וטורפים.

אקווריום מים מתוקים

קבוצת אקווריומים זאת נחלקת לשני סוגים:
  • אקווריום מים מתוקים קרים - אקווריום זה מתאים לדגים שיכולים לחיות בטמפרוטרה של פחות מ-22 מעלות. בין הדגים המתאמים לאקווריום מים מתוקים אפשר למצוא את הטלסקופ, ראש אריה והדג הנפוץ ביותר לסוג זה הלא הוא דג זהב.
  • אקווריום מים מתוקים חמים - לאקווריום זה מתאימים בעיקר דגים טרופיים או דגים טורפים. באקווריום זה יש להתקין מכשיר חימום שיאפשר טמפרטורה של כ-26 מעלות. אקווריום מים מתוקים חמים נחשב לזול יותר והדגים בו קלים יותר לטיפול ואחזקה.
  • קבוצות נוספות של אקווריום מים מתוקים - ניתן למצוא תתי קבוצות נוספות של אקווריום מים מתוקים כגון: מים מתוקים טרופיים, מים מתוקים רכים, מים מתוקים קשים ועוד...
אקווריום מים מלוחים

גם כאן ישנה חלוקה לתת קבוצות:
  • אקווריום מים מלוחים חמים - אקווריום זה מיועד בעיקר למקצוענים בתחום מכיוון שהתחזוקה והציוד המתאים לו יקרים ודורשים טיפול לעיתים תכופות ולתחזוקה שוטפת גבוהה.
  • אקווריום מים מלוחים קרים - אקווריום זה יחסית נדיר ולא נפוץ במיוחד.
  • סוגים שונים של אקווריום מים מלוחים - ישנם חלוקות נוספות לאקווריום מים מלוחים כמו: אקווריום מרינה, אקווריום ריף וכד'
המלצה: כל אקווריום דורש תחזוקה, חלקם לעיתם תדירות וחלקם לעיתים תכופות. ודאו עם עצמכם שאתם באמת יכולים לתפעל את האקווריום כפי הצורך אחרת חבל על זמנכם ועל חיי הדגים.

מחירי אקווריומים

כדי לדעת כמה עולה אקווריום לבית צריך להבין שבתחום הזה ישנם עשרות סוגים והמחירים ביניהם משתנים. מחיר אקווריום יכול להיות כמה מאות שקלים לאקווריום זול ויכול להגיע לאלפי שקלים ויותר לאקווריום מעוצב משוכלל עם תאורה וציוד יוקרתי.

אקווריומים יוקרתיים

לאלו שמוכנים להשקיע הרבה כסף, קיימים היום דגמים מרהיבים של אקווריומים מעוצבים ויוקרתיים שמגיעים עם גופי תאורה מיוחדים, מסגרות עץ מעוצבות וכד'. ישנם גם כאלו שמשלבים את האקווריום בתוך הקיר והופכים למעשה קיר שלם לאקווריום ענקי. אם תחפשו בחנויות המתמחות לאקווריומים מעוצבים תוכלו למצוא עוד רעיונות רבים כאלו ואחרים.

חנויות לאקווריומים

אם אתם רוצים לקנות אקווריום לבית, אפשר למצוא כזה בכל חנות חיות אבל ישנם חנויות המתמחות לאקווריומים שבהן תוכלו למצוא אקווריומים מעוצבים ושירות של בניית אקווריום ייחודית לבית שלכם. הנה רשימה של כמה חנויות כאלה:
  • חוות דגי זהב - חנות לאקווריומים גדולה מאוד הממוקמת במושב נווה ימין שבשרון המוכרת מבחר גדול של אקווריומים מעוצבים ומותגים כגון: טטרה, אטמן Rena, Juwel, Jebo ועוד.. כמו כן מציעה החנות אקווריומים מיוחדים כמו אקווריום צמחייה (היי-טק), אקווריום ציקלידים ועוד...
  • אטלנטיס - חנות גדולה בכפר אז"ר המציעה סוגים רבים של אקווריומים מכל הסוגים. ביניהם אקווריום צמחיה עם תאורה מיוחדת, אקווריומים מים מלוחים בסוגים שונים ועוד.באתר החברה תוכלו למצוא גלריית עבודות של אקווריומים מעוצבים שנבנו במשרדי חברות, מסעדות ובתים פרטיים.
  • ג'בו (Jebo) - אחת החברות הגדולות בעולם לאקווריומים אשר משווקת גם בישראל. החברה מציעה מבחר עצום של אקווריומים מכל הסוגים וכן ציוד ואביזרים נלווים.

0 תגובות: