שיפוץ חדר אמבטיה - המדריך השלם

קישורים ממומנים

שיפוץ חדר האמבטיה הוא פופולרי למדי ונעשה בתדירות יחסית גבוהה. הסיבות לכך הן לא תמיד גחמות עיצוביות מתחלפות אלא צנרת ישנה הגורמת לרטיבות בקירות, אריחים שנשברים או האמבטיה עצמה שזקוקה לטיפול קוסמטי דחוף עקב הצהבה, סדקים ולכלוך. כיצד לבצע שיפוץ חדר אמבטיה נכון, אפקטיבי וגם זול? להלן המדריך המקוצר למשפץ המתחיל.

אחד החדרים החשובים ביותר בשיפוץ הבית הוא חדר האמבטיה. תכנון מקדים מדויק וביצוע נכון של סדר הפעולות, יגרום לחדר האמבטיה שלכם להיראות כמו אחוזה קטנה. איך עושים זאת, מה חשוב לדעת לפני וכמה שיפוץ חדר האמבטיה עולה, במדריך הבא שלפניכם.

שיפוץ חדר אמבטיה - תכנון

תכנון מקדים לשיפוץ חדר האמבטיה יסייע רבות בעמידה בתקציב ובלוחו הזמנים. תכננו את השיפוץ לתקופה בה לא קר מדי ואפשר לצאת ולהתקלח אצל חברים ובני משפחה, או טוב מכך, כאשר אינכם בבית כלל, תקופה שהיא לרוב בקיץ אז יוצאים לחופשה עם כל המשפחה. מצד שני, כולם חושבים כמוכם ויכול להיות שלא תמצאו שיפוצניק זמין.

שיפוץ חדר אמבטיה - שלבי העבודה

השלבים של שיפוץ חדר אמבטיה חייבים להיות לפי סדר מסוים מאחר וכל פעולה משפיעה על זו הבאה אחריה. השלבים לפי הסדר הנכון הם:
  1. פירוק הריצוף ואריחי הקרמיקה.
  2. פינוי הצנרת והוצאת החול שמכסה אותה.
  3. החלפת צנרת קיימת או תיקון שלה.
  4. תיקון או החלפה של צנרת הביוב.
  5. טיפול בנקודות חשמל במידת הצורך.
  6. התקנה, צביעה, החלפה או הוצאת האמבטיה.
  7. מילוי בחול.
  8. ריצוף.
  9. חיפוי קירות באריחי קרמיקה.
  10. התקנה או תיקון של הכיור, האלה והברזים.
  11. צביעה.
שיפוץ חדר האמבטיה - אינסטלציה

אינסטלציה לקויה, ישנה או שבורה היא הגורם העיקרי שיביא אתכם להתחיל לשבור קירות ורצפה והיא החשובה והמשמעותית ביותר בתהליך השיפוץ. חדר האמבטיה יכלול תמיד תשתית של צנרת ואינסטלציה. בתשתית תהיה צנרת האחראית על המים הקרים, צנרת האחראית על המים החמים וכן תשתית של מי הביוב ובה צנרת האחראית להולכת המים המלוכלכים היישר אל הביוב.

הצנרת המומלצת להתקנה היא מסוג SP שבה שלוש שכבות מבודדות. צנרת SP עשויה פלסטיק ובתוכה מעטפת אלומיניום שהיא מצוינת להולכת מים חמים. צנרת מומלצת נוספת וחדשנית למדי היא מסוג פקסגול העשויה מצינור מושחל הנכנס אל תוך שרוול. היתרון הגדול בצנרת זו הוא במקרה של פיצוץ, אפשר להוציא מהשרוול את הצינור הקרוע ולהכניס במקומו צינור חדש.

המלצה: שהשיפוצניק משתמש בצנרת חדשה ואיכותית ושיש עליה תו תקן. תו זה מוטבע היישר על הצנרת ועם תום החלפתו, יש לבצע בדיקה באמצעות לחץ מים.

שיפוץ חדר האמבטיה - ריצוף וחיפוי

ריצוף וחיפוי כולל את הנחת המרצפות ברצפה ואת הדבקתם של האריחים החדשים כולל איטום המרווחים ביניהם. אם קיימת בקיר רטיבות מפיצוץ או נזילה והסתמנות של עובש או פטרייה, יש לנקות את האזור ולייבש אותו היטב. האיטום בין האריחים נעשה באמצעות רובה. בין המרצפות יש לוודא כי נשמר הרווח התקני שהוא שלושה מילימטר וכי אריחי הקרמיקה הודבקו באופן ישר ובהתחשבות בדוגמאות ובעיטורים שלהם.

טרם הדבקת האריחים חובה לוודא כי הקיר ישר. אם אינו ישר יש למרוח עליו טיח וליישר אתו באמצעותו ורק לאחר מכן יש להדביק את האריחים. בנוגע לרצפת חדר האמבטיה, איטום תקין שלה הוא משמעותי ביותר בתהליך שיפוץ חדר אמבטיה. רצפה אטומה מונעת נזילה.

שיפוץ חדר האמבטיה - צביעה

שיפוץ חדר אמבטיה כולל צביעת הקירות. הצבע האידיאלי הוא מסוג אקרינול שהוא דוחה פטריות ועובש בקיר. אם אין בעיות עובש ופטריות ניתן להשתמש בצבע מסוג פוליסיד שהוא עמיד במים ובאדים, כלומר צבע "נושם". ההמלצה היא לצבוע בשלוש שכבות למניעת קילוף ופיצוצים בצבע.

שיפוץ חדר האמבטיה - כמה זה עולה?

אם בחרתם לבצע שיפוץ שהוא כולל ויסודי יעלה לכם התענוג בין 10,000 ל-16,000 ש"ח המחיר יכלול את צנרת המים והדלוחין, את החול המלט, הצבע והעבודה אולם לא יכלול את אביזרי האמבטיה.

מחיר שיפוץ חדר אמבטיה מושפע מגודל חדר האמבטיה. כמו כן, אם החלטתם לעטר את חדר האמבטיה באריחי קרמיקה קטנטנים, פסיפס או שילובים של חומרי גלם נוספים כמו למשל זכוכית, יעלה מחיר השיפוץ וזאת מאחר ומדובר בעבודה מדויקת ועדינה מאוד ובתוספת טיח. שיקולים נוספים שישפיעו על המחיר הם סוג הצנרת ואורכה. כמו כן, אם החלטתם להוסיף נקודות חשמל בחדר האמבטיה המחיר יעלה בהתאם.

היופי והאופי

שיפוץ חדר אמבטיה יכול להתבצע לפחות בחלקו לבד. כמובן שאם אתם רוצים אחריות על העבודה תקחו שיפוצניק ולבטח בכל הנוגע לעבודת אינסטלציה וצנרת, כדי להבטיח לעצמכם צנרת תקינה וחזקה לאורך שנים.

השיפוץ יכול להיות גם שיפור הנראות ופני האמבטיה, דבר המזכיר יותר עבודת עיצוב פנים, למשל ידיות חדשות לארונות האמבטיה, צביעה של אמבטיה מתקלפת או הלבשה של חדשה על הישנה, צביעת הקירות מעל האריחים ורענון מראה האמבטיה.

אם בא לכם ממש לשנות את מראה כל הכלים הסניטריים, קחו בחשבון כי האיכותיים שביניהם אינם זולים ומשתנים בהתאם לעיצוב, לסגנון ולחומר הגלם.ברז סטנדרטי ורגיל למראה יכול לעלות 100 ש"ח בעוד שברז מעוצב ומסוגנן בעל מראה יוקרתי יכול לעלות גם 1000-2000 ש"ח. בכל מקרה, חפשו אביזרים שאתם יודעים היכן יוצרו וכמובן- בעלי תו תקן.

מחירי ריצוף לחדר אמבטיה

אריחי קרמיקה פשוטים וסטנדרטיים יעלו כ- 1500 ₪ לכמות שתספיק לריצוף של 25 מטרים מרובעים. היוקרתיים יותר, יעלו כ-5000 ש"ח לאותו שטח ריצוף.

חשוב לדעת - תוכלו להשתמש לצורך חיפוי קירות חדר האמבטיה באותן המרצפות בהן השתמשתם בריצוף. אולם אריחים שנועדו לחיפוי הקיר לא יכולים לשמש לריצוף.

תחזוקה

הבעיה השכיחה ביותר בחדרי אמבטיה היא העובש. הסיבה לכך היא או רטיבות המגיעה מהצנרת או, סביר יותר להניח, בשל חוסר אוורור. תחזוקה נכונה, לא רק לאחר שיפות חדר האמבטיה היא לדאוג לאוורור החדר, חורף וקיץ כאחד.

בעיה שכיחה נוספת היא סתימה. לרוב היא נובעת מהתייחסות לאסלה כאל פח אשפה. הקפידו לא לזרוק דבר לאסלה שאינו נייר טואלט ולקוות שהיא תעמוד בעומסים הללו.

לסיכום, שיפוץ חדר האמבטיה ישפר את מראה החדר במידה ניכרת וגם השהייה בו תהיה נעימה יותר. חדר האמבטיה אמור להיות המקום האסתטי ביותר בבית, עם תחושות ואנרגיות טובות ונעימות שמרגיעות אותנו מאד בעת הרחצה. הקפידו על ניקיון וסדר חדר האמבטיה, על אוורור שלו ועל שילוב של פריטים יפים ובצבעים נעימים להגברת האווירה.

הכתבה נכתבה ע"י חברת רועי ראובן שיפוצים המתמחים בשיפוץ חדר אמבטיה בפרט ובשיפוץ כללי לבית בכלל.

0 תגובות: