נישות גבס

קישורים ממומנים

אחד השיפוצים בגבס הנפוצים ביותר הם נישות גבס לבית. בכתבה הבאה תוכלו ללמוד את כל מה שצריך על נישות גבס כגון מחירים, רעיונות, טיפים והמלצות ועוד. כל הפרטים, לפניכם.

נישות גבס בבית הן הלהיט התורן היום בתחום של עבודות גבס לבית. הפשטות והקלות בה ניתן לעצב עם נישות גבס גורם להרבה מאוד בעלי דירות להשקיע בעיצוב זה ולקבל תמורה מצוינת למחיר הזול יחסית שבניית נישת גבס עולה.

בכתבה הבאה נסביר לכם מה זה בדיוק נקרא נישת גבס, למה זה משמש בעיקר ועוד מידע רב בנושא כגון מחירים ועלויות ממוצעות, המלצות ורעיונות לנישות גבס ועוד.

מה זה נישת גבס?

נישת גבס היא למעשה סוג של שקע בתוך קיר גבס שמיועד לנצל בצורה מקסימלית את הקיר ומאפשר להניח חפצים בתוך הקיר ללא צורך במדף או ארון. בנוסף, מבחינה ויזואלית, נישות גבס שוברות את הקו הישר של הקיר ואם בונים זאת בצורה מקצועית ומשלבים בו גם תאורה לגבס נכונה, אפשר לקבל מראה מרהיב ומעוצב שעדיף בהרבה על פני קיר פשוט וחלק.

בשנים האחרונות נישות גבס פופולריות ביותר בקרב שיפוצניקים וקבלנים ובמקרים רבים ניתן למצוא אפילו דירות חדשות מקבלן שבהם נעשתה עבודת עם נישות גבס לעיצוב הפנים של הבית.

נישות גבס מתאימות ונפוצות בכל חדרי הבית. הנה כמה רעיונות לנישות גבס בחדרי הבית השונים:

נישות גבס לסלון

הנישות הפופולריות ביותר בבתים הם נישות גבס בסלון. ברוב המקרים הנישות ייבנו בקיר שבו נמצאת הטלוויזיה כדי לחסוך במזנון ולמקם את חלקי המולטימדיה שבסלון. השיטה הנפוצה ביותר היא בניית נישת גבס גדולה ומרכזית לטלוויזית פלסמה או LCD גדולה כאשר מתחתיה נישה נוספת למערכת הקולנוע הביתית (רסיבר, ממיר, DVD וכו') ובצדדים כמה נישות נוספות (לעיתים בצורת מדפים) בהם ניתן למקם רמקולים, דיסקים או חפצי נוי שונים.

ברוב המקרים יותקנו בדפנות העליונות ספוטים מותאמים לקיר גבס ליצירת מראה עיצובי יפה ומרהיב.

נישות גבס למטבח

המטבח הוא המקום הכי פחות נפוץ לבניית נישות גבס וזאת מכיוון שהמטבח כבר ממילא מכיל בארונות אחסון ושטחו כבר מנוצל עד תום אך ישנם מקרים בהם חברות שיפוצים בונות במקביל לארונות מטבח גם כמה נישות גבס המשמשות בעיקר להנחת חפצי נוי ופחות לצורך אחסון כלים.

נישות גבס לפינת אוכל

יחד עם הסלון, גם נישות גבס בפינת אוכל נפוצות מאוד בבתים רבים. השיטה הנפוצה ביותר היא בניית 4 או 5 נישות בקיר לצדו של שולחן פינת האוכל עם תאורה חזקה בחלק העליון של הנישה ובהם מניחים קישוטים (או במקרים רבים, לא מניחים כלום).

המלצה: אם יש לכם מסדרון ארוך בבית, מומלץ להשתמש בשיטה זו גם לקיר המסדרון.

נישות גבס - חדר ילדים

אצל רוב המשפחות, חדר הילדים הוא החדר העמוס ביותר בבית ולכן נישות גבס בחדר הילדים הן פתרון מושלם ואידיאלי לחיסכון וניצול מקסימלי של המקום. כך למשל חברות שיפוצים רבות מציעות נישות גבס לארוך כל הקיר המחולקות למדפים (לחיסכון במדפים רגילים או בארון נוסף).

המלצה: ניתן להשתמש בבנייה בגבס לצרכים נוספים בחדר הילדים כגון עמדת מחשב מגבס, מדפי גבס ואפילו תקרה מעוצבת מגבס. 

נישות גבס - חדר שינה

ברוב הבתים בישראל ישנה טלוויזיית פלזמה נוספת בחדר השינה ולכן בדיוק כמו בסלון ניתן לבנות נישות גבס בקיר הטלוויזיה שממול המיטה.

המלצה: מכיוון שכאן מדובר בחדר השינה, כדאי לתת יותר דגש לתאורה שתתאים לאווירה של חדר שינה וכן למקום להנחת חפצים לקישוט, פסלים וכד'.

דוגמאות לנישות גבס

ניתן למצוא בהרבה מאוד אתרים של קבלני עיצוב גבס גלריות של תמונות בתים עם נישות גבס אך נדמה כי הדרך הטובה ביותר למצוא כמה שיותר תמונות היא בחיפוש התמונות של גוגל בעמוד הבא בו תוכלו למצוא מאות תמונות של סלונים וחדרים נוספים בבית עם נישות גבס.

מחיר נישות גבס

נישות גבס הן מגוונות ונבנות בצורות שונות ובגדלים שונים. מכיוון שבניית נישת גבס היא מורכבת בהרבה מהתקנת מחיצת גבס פשוטה, עלות נישת גבס יקרה בהרבה בניית קיר גבס רגיל והמחיר הממוצע לנישת גבס כפי שאנו בדקנו מתחיל ב-300 ש"ח למטר רבוע ויכול להגיע גם ל-500 ש"ח ומעלה.

0 תגובות: