מחיר התקנת פרקט

קישורים ממומנים

כמה עולה להתקין פרקט בבית? מה הוא כולל ועוד כמה טיפים והמלצות במדריך הבא שלפניכם.

הפעם בחרנו להתמקד באחד מסוגי הריצוף היפים ביותר לבית - הפרקטים. כדי לתת לכם אינדיקציה טובה על מחירי פרקטים, בדקנו בכתבה הבאה מהם סוגי הפרקטים הנפוצים בישראל, כמה הם עולים ועוד כמה טיפים והמלצות.

אז אם אתם חושבים על פרקט בבית, אתם במקום הנכון. (שימו לב: הכתבה מתמקדת במחיר התקנה בלבד ולא במחירי הפרקט אותו תצטרכו לקנות בנפרד).

סוגי פרקטים

רוה החנויות והמשווקים בישראל המתמחים בפרקטים, מציעים שני סוגים עיקריים של פרקטים - פרקטים מעץ מלא ופרקטים למינציה.

פרקט מעץ מלא - כמו ברהיטים גם כאן אלו הם הפרקטים היקרים יותר מבין סוגי הפרקטים והם נחשבים לאיכותיים ביותר. קיימים פרקטים מעץ מלא העשויים שכבה אחת וישנם גם פרקטים מעץ מלא העשויים 3 שכבות (כדי לשמור על חוזק ועמידות הפרקט).

פרקט למינציה - מכיוון שפרקט עץ מלא הוא יקר יחסית, עם השנים פותח סוג חדש וזול יותר של פרקט למינציה שהוא למעשה פרקט העשוי מחומר סינטטי וזול בהרבה על פני פרקט מעץ מלא. גם הפרקטים מלמניציה נחלקים לאיכותיים יותר ואיכותיים פחות ונהוג לקבוע את איכותם לפי עובי הפרקט (קיימים 3 סוגי עובי - AC3, AC4 ו- AC5).

כעיקרון, ככל שהפרקט יהיה עבה יותר, כך הוא ייחשב איכותי יותר ויקר יותר ולכן, פרקט למינציה בעובי AC5 יהיה היקר ביותר ופרקט למינציה בעובי AC3 יהיה הפרקט הזול ביותר.

מחיר התקנת פרקט

כדי להציג לכם מחירון התקנת פרקטים, בדקנו במספר אתרי אינטרנט של מתקיני פרקטים וגם באתרים ופורומים המומחים לעבודות אלו כדי למצוא מחירים ממוצעים להתקנות פרקט.

אך לפני שנציג את המחירים עבור ההתקנה, ננסה להבין מהי עלות פרקט ללא התקנה ובכן, מחיר פרקט ללא התקנה נע בין 50 ש"ח ל-120 ש"ח לפרקט למינציה ובין 180 ש"ח ל-400 ש"ח לפרקט איכותי מעץ מלא.

מחיר התקנת פרקט למינציה

עלות התקנת פרקט למינציה כוללת כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר והם: סוג הפרקט (AC3, AC4  AC5) וסוג ההתקנה (התקנה על מרצפות, הדבקה על שטיח קיים או פירוק השטיח הישן).

מחיר התקנה בלבד - בין 50 ל-80 ש"ח.


מחיר התקנת פרקט עץ מלא

למחיר של התקנת פרקט מעץ מלא יש פרמטר נוסף שמשפיע על המחיר והוא סוג ההרכבה (הדבקה או הנחה צפה של הפרקט).

מחיר התקנה בלבד - מתחיל ב-70 ש"ח למ"ר ויכול להגיע במקרים מסוימים גם ל-120 ש"ח להתקנת פרקט עץ גושני (פרקט משכבת עץ אחת בלבד).

המלצות
  • עדיף לבצע את קניית הפרקט ואת ההתקנת הפרקט באותו המקום.
  • בחנויות הגדולות לבית כגון אייס קנה ובנה והום סנטר מציעים לעיתים תכופות מבצעים על פרקטים וכדאי תמיד להתעדכן במבצע האחרון.
  • גם אם יש לכם יידים טובות ואתם בטוחים שתוכלו להתקין לבד את הפרקט, לא תמיד זאת משימה קלה וישנם התקנות של פרקט (כמו פרקט מעץ גושני) שיכולות להתבצע אך ורק ע"י אנשי מקצוע מומחים.

0 תגובות: