עלות יועץ משכנתא

קישורים ממומנים

מחפשים יועץ למשכנתא? בדקנו ברשת באתרים ובפורומים שונים כמה לוקחים על ייעוץ משכנתא בממוצע ומה כלול במחיר. כל הפרטים, בכתבה הבאה שלפניכם.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בקניית בית הוא המשכנתא. הבנקים לא מקילים במיוחד על אנשים פשוטים ומציעים מסלולי משכנתא מורכבים שאנשים פשוטים לא תמיד מצליחים להבין. לכן, בשנים האחרונות, קמו להן חברות פרטיות ויועצים פרטיים המציעים לסדר לכם את המשכנתא הטובה והאופטימלית ביותר עבורכם תמורת עמלה מסויימת.

בכתבה הבאה החלטנו לצאת לרשת ולבדוק מהו המחיר הממוצע שגובים על ייעוץ משכנתא, מה הוא כולל, ואיך זה בכלל עובד.

כמה לוקח יועץ משכנתא?

לאחר בדיקה מקיפה שערכנו ברשת, הצלחנו לראות כי לא כל החברות מציעות את אותם שירותי ייעוץ משכנתא ובנוסף גילינו להפתעתנו כי ישנו טווח מחירים יחסית רחב והפער בין החברות השונות יכול להיות לפעמים משמעותי ביותר.

ראשית, לפי מה שגילינו, רוב החברות מפרידות את תמחור ייעוץ המשכנתא לשני חלקים - ייעוץ משכנתא ללקוח ועבודה מול הבנקים. (בהמשך נפרט לכם יותר מה זה אומר בדיוק ומה זה כולל). דווקא הייעוץ עצמו הוא החלק הזול יחסית ועלותו הממוצעת בין החברות הוא בין 1000 ש"ח ל-3000 ש"ח. אם תרצו גם שיועץ המשכנתאות ילווה אתכם מול הבנקים השונים תידרשו לשלם בין 2000 ש"ח ל- 3500 ש"ח.

לפי מה שאנו מצאנו, ברוב החברות אם תיקחו מראש את גם את הייעוץ ואת העבודה מול הבנקים המחיר הממוצע יעמוד על בין 4000 ל-6000 ש"ח. לכן, ניתן לומר שהמחיר הממוצע לייעוץ משכנתא הוא כ-5000 ש"ח.ה

הערה חשובה: ישנם פרמטרים שיכולים להשפיע על מחיר הייעוץ כגון סוג הנכס שאתם מחפשים או אפילו גובה ההלוואה שאתם מבקשים.

מה ייעוץ משכנתא כולל?

כפי שציינו קודם, ברוב החברות שירות של ייעוץ משכנתא נחלק לשני חלקים - ייעוץ וליווי הלקוח מול הבנקים. לפי הבדיקה שערכנו, היעוץ כולל בדרך כלל בין פגישה אחת לשלוש פגישות במשרדי החברה או בבית הלקוח ובו אוספת החברה את מירב הנתונים על הלקוח כדי לבנות לו תיק ספיציפי עם מסלול משכנתא הבנוי במיוחד עבורו ומבוסס על משכורתו, צפי הכנסותיו לעתיד, מקורות מימון נוספים, אופי עבודתו וכו'.

בשלב הליווי מול הבנקים, החברה מחפשת ומאתרת את המסלול הטוב ביותר עבור מבקש המשכנתא, ועורכת "מכרז" בין הבנקים השונים כדי למצוא את הבנק שמציע את המסלול הנבחר בריבית הנמוכה ביותר.

האם כדאי להשתמש ביועץ משכנתא?

אם אתם מתלבטים האם כדאי או לא לקחת יועץ משכנתא, אתם לא לבד. רבים ואחרים שואלים את עצמם אם זה באמת משתלם. מצד אחד, החברות טוענות לחסכון של אלפי שקלים בשנה במשכנתא שלכם ולכן, עלות היעוץ במקרה כזה מתגמדת לעומת החיסכון שאת מרוויחים. מצד שני, גם הבנקים מציעים יועץ משכנתאות משלהם ואפשר להיעזר בהם ללא תשלום.

המלצה שלנו

אם יש לכם זמן פנוי וראש נקי להתעסק במספרים, ריביות, ריצות בין הבנקים וכו' אנו ממליצים לכם לעשות זאת לבד. כיום יש באינטרנט מגוון אפשרויות כמו פורומים, סימלטורים וכד' שתוכלו להיעזר בהם ולמצוא לכם מסלול משכנתא מצוין עבורכם. אם אין לכם זמן או אנרגיה להתעסק בזה, אנו ממליצים לפחות לקחת פגישה ראשונית עם חברה לייעוץ משכנתאות כדי שתוכלו להשתכנע בעצמכם אם זה באמת חוסך לכם כסף.

חברות ליעוץ משכנתאות

ישנם המון חברות גדולות ויועצים פרטיים שמציעים ייעוץ משכנתא. להלן רשימה של כמה מהם:

נדל"ן בג'ינס - חברה לייעוץ משכנתאות בניהולו של חיים לוי שכתב גם את הספר המצליח - "נדל"ן בג'ינס". החברה מציעה שירות של ייעוץ וליווי משכנתאות ונכסים מניבים וכן מציעה שירות ייעוץ טלפוני ראשוני חינם.

קפיטל פקטור - חברה המציעה ייעוץ משכנתאות לכל סוגי הנכסים ועזרה בלקיחת משכנתא חדשה, מחיזור משכנתא או כל הלוואה אחרת.

מאיר וידר - חברה ותיקה וגדולה לייעוץ משכנתאות המציעה בין היתר גם פגישה בבית הלקוח וליווי מלא מול הבנקים והמסלולים השונים.

מאמרים קשורים:
כמה עולה ביטוח משכנתא?

0 תגובות: