צביעת בית - שאלות נפוצות

קישורים ממומנים

איך מכינים קיר לצביעה? איך מנקים את הרולר? איך צובעים קרמיקה? בכתבה הבאה תוכלו למצוא תשובות לשאלות הנפוצות ביותר בכל הקשור לצביעת הבית - כתבה ראשונה בסדרה.

אנו שמחים לפתוח עוד פינה חדשה שתלווה אותנו בזמן הקרוב שתעסוק בתשובות לשאלות נפוצות מתחום השיפוצים ועיצוב הבית. בכתבה הראשונה בסדרה החלטנו ללהתמקד בצביעת הבית. להלן שאלות נפוצות שמסתובבות השכם וערב ברשת האינטרנט באתרים ובפורומים שונים:

(שימו לב: כל התשובות שתראו כאן הן בגדר המלצה בלבד ואינם מהווים תשובה רשמית מטעם אף גורם).

איך מכינים קיר לצביעה?

זו אחת השאלות הנפוצות ביותר ברשת בתחום הצביעה אך גם החשובה ביותר. הכנה לא טובה של הקירות לפני הצביעה יכולה להשפיע על הצביעה ולבזבז את זמנכם ואת כספיכם. הנה כמה טיפים בסייסיים שכדאי לדעת שמכינים קיר לצביעה:
  • ניקיון - נקו את הקיר היטב מלכלוכים, כתמי עובש וכד' (רצוי לעשות בעזרת אקונומיקה ובעזרת נייר שיוף).
  • שפכטל - קנו בחנות חומרי בניין כגון הום סנטר, אייס וכד' חומר למילוי חורים קירות (יש כמה סוגים שונים כמו למשל קלסימו, רב גמיש, שפכטל אמריקאי וכו') ומלו את כל החורים לפני הצביעה.
  • כנסו למדריך וידאו הבא לצפות בעוד כמה טיפים והמלצות.
איך לצבוע קרמיקה?

שאלה פופולרית נוספת היא איך צובעים אריחי קרמיקה או גרניט פורצלן וזאת כדי לחסוך בעלות של שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים או אפילו המטבח. מצד אחד צביעת הקרמיקה בעצמכם יכולה לחסוך לכם כמה אלפי שקלים מצד שני, יש לדעת איך לצבוע אריחי קרמיקה אחרת אתם יכולים להרוס אותם.

אז כדי לא להכביר במילים, צפו בוידאו הבא שמלמד איך לצבוע קרמיקה ותוכלו לראות בעצמכם שהתוצאות פשוט מדהימות!



איך צובעים פורמייקה?

צביעת ארונות מטבח המצופים פורמייקה הם עוד פתרון זול לחסוך בהוצאות השיפוץ. כדי לעשות זאת יש לנקות היטב ולשייף עם נייר זכוכית את המשטח ולאחר מכן למרוח חומר יסוד אקרילי איכותי כדי שיאפשר צביעה טובה על פני המשטח.

בחירת הצבע הנכון הוא מרכיב חשוב בצביעת ארון פורמייקה ולכן, כדאי להיוועץ עם המוכר בחנות הצבעים והנה גם מדריך וידאו שמסביר איך צובעים ארון פורמייקה.

איך צובעים דק?

צביעת דק מתבצעת בעזרת שמנים הומתאמים לדקים ולא באמצעות צבעים לעץ וזאת מפני שהשמנים חודרים לדק ומתמזגים עמו.

איזה רולר כדאי לקנות?

אחד הדברים החשובים ביותר בצביעה לאחר סוג הצבע הוא הרולר (מברשת מתגלגלת). רולר טוב ואיכותי יכול לחסוך לכם זמן עבודה רב וגם לחסוך בכמות הצבע שתשמשו. כדי לדעת איזה רולר כדאי לקנות צריך להבין שיש שני סוגים שונים של רולר:
  • רולר פשוט וזול - עשוי מחומר ספוגי.
  • רולר איכותי - רולר מפרווה.
ההבדלים במחירים הם יחסית גדולים אך אם אתם צריכים לצבוע בית שלם או לפחות כמה קירות, מומלץ להשקיע ברולר איכותי מפרווה. למקרים בהם דרושה צביעה קטנה של קיר אחד אפשר לחסוך במחיר הרולר ולהשתמש ברולר זול מספוג. אגב ישנם גם סוגים שונים של רולרים המותאמים למשטחים מסויימים כגון קירות שפריץ, משטחי עץ וכו'.

איך לצבוע דלת?

צביעת דלת היא תורה בפני עצמה. כדאי שתצפו במדריך המעולה הבא לפני שתעשו זאת בעצמכם.

האם אפשר לצבוע פרקט?

כן, ניתן לצבוע פרקט בהתאם לחומר ולסוג הפרקט. פרקט טבעי ברוב המקרים מצופה בשכבה עליונה של לכה ויש להסירה בעזרת נייר שיוף המותאם לפרקט לפני הצביעה. פרקט סינטטי (למינציה) לעומת זאת דורש חומר מקשר לאחר הסרת השכבה העליונה כדי שהצבע יתמזג היטב בפרקט..

מבחינת סוג הצבע, בפרקט טבעירוב המומחים ממליצים על צביעת ווש (צביעה בעזרת שטיפה) ובפרקט סינטטי כדאי לצבוע בצבע עץ בטכניקה רגילה.

איך לנקות את הרולר והמברשות לאחר הצביעה?

פרט נוסף החשוב מאוד בתהליך הצביעה הוא ניקוי הרולרים והמברשות השונות לאחר הצביעה. דבר זה חשוב ביותר במיוחד אם קניתם רולר איכותי מכיוון שניקוי הרולר בצורה טובה ישמור על מצבו של הרולר ותוכלו להשתמש בו פעמים נוספות בעתיד.

את הרולר מומלץ לנקות בעזרת מים חמים עם זרימה חזקה (וקצת עם עזרה ביידים).

איך מודדים קיר לצביעה?

כדי לדעת מהי כמות הצבע שנצטרך, יש למדוד הכפיל את אורך הקיר ברוחבו ולהפחית ממנו פתחים כגון חלונות, דלתות וכו'.

עד כאן להפעם. בכתבה הבאה נציג לכם תשובות לשאלות נפוצות מתחום אחר בעולם השיפוצים.

0 תגובות: