מחיר בדק בית

קישורים ממומנים

חושבים לקחת חברת בדק בית לפני קניית דירה חדשה? בדקנו עבורכם מהי עלות בדק בית, מה זה כולל ומה הכי חשוב. כל הפרטים בכתבה הבאה שלפניכם.

רוב רוכשי המכוניות בישראל נוהגים לקחת באופן קבוע רכב חדש לפני קנייה לבדיקה במכון מוסמך ורציני לכן, אין שום סיבה שלפני קניית דירה חדשה שעולה פי כמה וכמה לא תזמינו חברת בדק בית מקצועית ורצינית שתערוך בדיקה מקיפה ותוכל לתת לכם את חוות הדעת שלה לפני הקנייה או לפחות לעזור לכם במיקוח מול המוכר.

בכתבה הבאה בדקנו עבורכם מהם הדברים החשובים ביותר שצריך לבדוק באמצעות חברת בדק בית, כמה עולה הבדיקה ועוד כמה טיפים והמלצות כפי שהצלחנו לאסוף מכתבות ופורומים המתמחים בתחום.

בדק בית - מה לבדוק?

המטרה העיקרית של בדק בית היא לאתר ליקויי בנייה בדירה או הבית החדש שלכם שיעזרו לכם בהחלטה החשובה. נהוג לחלק את סוגי בדיקת הדירה ואת הליקויים לשלושה סוגים עיקריים - ליקויים חמורים, ליקויים בינונים וליקויים קלים.

ליקוי בנייה חמורים

ליקויי בנייה רציניים שעלות תיקונם (אם בכלל אפשרי) עומדת על מאות אלפי שקלים כגון: בעיות קונסטרוקציה, סדקים בקירות בטון, ליקויים בריצוף, בעיות קשות בצנרת או בביוב וכד'. אם מתגלים ליקויים כאלו, כדאי לחשוב פעמיים אם לקנות את הדירה.

ליקויי בנייה בינוניים

ישנם ליקויים שמתגלים בבדק בית כמו למשל רטיבות או עובש בקירות או רטיבות ברצפה וכו' שנחשבים לליקויים לא יקרים לתיקון או להחלפה ולכן, במצבים כאלו כדאי להשתמש בליקויים אלו כקלף מיקוח מול מוכר הדירה.

ליקויים קלים

ליקויים קלים נחשבים ל"מותרות" ונתונים לגמרי לפי אופי הקונה ובהתאם לתקציבו. למשל בעיות בצבע או בטיח הקירות, בעיות קלות בחשמל וכו'.

מחיר בדק בית

בדקנו ברשת בפורומים ובאתרי חברות בדק בית שונים מהם המחירים הממוצעים בשוק עבור בדיקת בית לפני קנייה. ובכן לפי מה שמצאנו, המחירים נחלקים לפי סוג הדירה כאשר מחיר בדיקת דירה ישנה ומשומשת יהיה הזול ביותר. בעיקרון, המחיר עבור בדק בית לדירה יד שנייה נע בין 1000 ש"ח ל-2000 ש"ח, בדק בית עבור דירה חדשה בבניין חדש יהיה בין 1500 ש"ח ל-2500 ש"ח ובדיקת בית צמוד קרקע יכול להגיע גם ל-3000 ש"ח ומעלה. כמובן שישנם מצבים בהם המחיר יכול לעלות עוד יותר אך אלו הם המחירים הממוצעים בשוק.

המלצות לבחירת חברת בדק בית?

לפני שאתם בוחרים חברת בדק בית, כדאי להשתמש בהמלצות הבאות:
  • ודאו כי הבודק הוא מהנדס מקצועי בעל ניסיון בבדיקת דירות.
  • ודאו כי הבדיקה מתבצעת בצורה אישית וספיציפית לדירה שלכם ולא בטופס מוכן מראש שבו המהנדס רק מסמן וי איפה שצריך.
  • יש לודא כי הדו"ח יכיל גם את עלות התיקון המשוערת עבור ליקויי הבנייה שימצאו.
מאמרים קשורים:
פיקוח בניה
בנייה קלה
כמה עולה לשפץ דירה?

0 תגובות: