הוספת מעלית

קישורים ממומנים

כמה עולה הוספת מעלית לבניין ומה צריך לעשות כדי שבבניין שלכם תהיה מעלית בכתבה הבאה.

אם אתם גרים או קניתם דירה בתוך בניין בלי מעלית אין זה אומר שהמצב יישאר כך לעד. הרבה בניינים ללא מעלית בישראל משקיעים בהוספת מעלית לבניין - דבר שמעבר לנוחות היומיומית של הדיירים בבניין, יתרום גם להעלאת ערך הבניין וערך הדירה של כל דייר.

אז איך מוסיפים מעלית לבניין?

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לשכנע את כל הדיירים בבניין שיסכימו לשיפוץ עצמו וכן שיסכימו לקחת חלק בהשקעה הכספית הכרוך בהוספת מעלית. משימה זו היא לא פשוטה בכלל ובמקרים רבים גם אינה מצליחה בעיקר מפני דירות שכורות בבניין שבעלי הדירות לא מתגוררים שם ולכן גם אין להם צורך או רצון להשקיע במעלית לבניין. סיבה נוספת היא חוסר האינטרס של דיירי הקומות הראשונות שלהם אין ולא יהיה כל שימוש במעלית.

לאחר הסכמת השכנים יש לבקש אישור ורשיון מהמהנדס בעירייה או המועצה ולחכות עד לקבלת הרשיון (דבר העשוי להימשך זמן מה) ולשלם גם מס והיטל השבחה עבור הוספת מעלית. שלב נוסף בדרך הוא לפנות לחברת החשמל כדי שיתקינו מונה מיוחד המותאם למעלית.

המלצה: כדי ללמוד עוד על הצורך בהסכמת השכנים, על הרשיון להוספת מעלית ועניינים משפטיים נוספים הקשורים לכך, כדאי לעיין באתר של האגודה לתרבות ודיור כדי לקרוא את כל הפרטים המלאים.

מחיר הוספת מעלית

הוספת מעלית בבניין היא דבר לא זול בכלל ודורש השקעה כספית די גבוהה. עלות הוספת מעלית בבניין קטן (3-5 קומות) נע בסביבות ה-350,000 ש"ח בממוצע. מחיר הוספת המעלית יכול להשתנות בהתאם לתשתית ותנאי הבניין, מס' הקומות בבניין וסוג המעלית (מעלית חשמלית או מעלית הידראולית).

טיפ: כדאי לחפש המלצות על חברות להתקנת מעליות מאנשים שכבר התקינו מעלית בבניין ויוכלו להקל עליכם בחיפוש אחר חברה כזאת.

כמה מוסיפה מעלית לערך הדירה?

משיטוט ברשת באתרים מקצועיים לכך מצאנו כי ערך הדירה בבניין עם מעלית עשוי לעלות בין 20% עד 40%. ערך הדירה ישתנה בעיקר לפי הקומה בה היא נמצאת וכמובן שככל שהדירה בקומה גבוהה יותר, כך ערכה יגדל יותר כאשר יש מעלית בבניין.

מעלית בבניין - תחזוקה ושירות

חשוב לזכור שגם לאחר התקנת המעלית בבניין יש צורך לתחזק את המעלית באופן סדיר וקבוע. חברה לתחזוקת מעלית אמורה לדאוג לשימון הצירים, כיוון כל המערכות במעלית ואלמנטים נוספים הקשורים בחשמל ופיר המעלית.

חברות להתקנת מעליות

הנה רשימה של כמה חברות בישראל שמתמחות בהתקנת והוספת מעליות לבניינים ובתים:

רולס מעליות - חברה עם 35 שנות נסיון בהוספת ותחזוקת מעליות. בין היתר מציעה החברה הוספת מעלית חיצונית לבניינים קיימים וכן מעלונים לבתים פרטיים.

ד. סדן - חברה המתמחה במעלונים (מעלית פנימית בבית). בין השאר מציעה החברה מעלונים אנכיים ללא פיר או המותקנים בפיר.

לטופ מעליות - חברה לתכנון וביצוע מעליות לבניינים קיימים המציעה פתרונות לשינוי למהלכי מדרגות, בניית פיר, שיפוץ מעליות קיימות, שירות ואחזקה שוטפת ואפילו עזרה בהסכמת השכנים בבניין.

על-רד הנסת מעליות - חברה העוסקת בשירותי אחזקה למעליות, הוספה והתקנת מעליות במבנים קיימים ושיפוץ מעליות בכל הארץ.

ירטל - חברה המתמחה בהנדסה, שיפוץ, אחזקה והוספת כל סוגי המעליות בבניינים.

שחק מעליות - חברה להתקנת מעליות ותיקה הפועלת בכל אזורי הארץ ובעלת תו תקן ישראלי להתקנת והוספת מעליות. החברה מקימה את כל סוגי המעליות כגון: מעליות נוסעים, מעליות משא, מעליות ללא חדרי מכונות, מעליות לווילות, משרדים וכד'.

0 תגובות: