חימום תת רצפתי

קישורים ממומנים

עכשיו שהחורף כבר כאן זה הזמן לדבר על חימום לבית והפעם נדבר על חימום תת רצפתי. מה זה חימום תת רצפתי? איך עושים זאת? כמה זה עולה? והאם זה משתלם? בכתבה הבאה.

חימום תת רצפתי הוא חימום שממגיע מהרצפה בעזרת מערכת מיוחדת הניתנת לשליטה מלאה ע"י מנגנון בקרה. ניתן להרכיב חימום כזה בכל סוגי הרצפות כמו: ריצוף רגיל, קרמיקה, גרניט פורצלן, שיש וכו'

קיימים שני סוגים של חימום תת רצפתי:

חימום תת רצפתי חשמלי - חימום הרצפה המופק ע"י חשמל.

חימום תת רצפתי במים - מערכת צינורות מים הנמצאים מתחת לרצפה ומתחממים ע"י גז, סולר או גוף חשמלי וע"י כך מחממים את הרצפה בבית.

יתרונות החימום הרצפתי

יש כמה יתרונות מרכזיים בחימום תת רצפתי. הראשון הוא חימום נעים עם אקלים נוח בהרבה מחימום לבית ע"י מזגן או הסקה. השני, הוא החיסכון בחשמל כאשר צריכת האנרדיה בסוג חימום כזה היא חסכונית ביותר וגם ניתנת האפשרות לשלוט בכל חדר בנפרד. בנוסף, התחזוקה של חימום כזה היא כמעט אפסית ואם מורכבת מערכת חימום טובה, הדבר יכול להחזיק זמן רב.

עלות התקנת חימום תת רצפתי

כדי להבין כמה עולה התקנת חימום תת רצפתי כדאי לדעת שהתקנת כזאת נחשבת ליקרה יקרה מאוד מכיוון שמעבר לעלות המערכת עצמה יש להוציא את כל הריצוף לצורך הרכבת המערכת (במקרים בהם הבית בנוי) ולאחר מכן להחזיר את הריצוף בחזרה. המחיר של חימום תת רצפתי משתנה גם בהתאם לסוג החימום שבחרתם (חשמלי או ע"ב מים) ולגודל הבית.

בכל מקרה, איך שלא תסתכלו על זה מחיר התקנת חימום תת רצפתי הוא כמה עשרות אלפי שקלים. למשל התקנת חימום תת רצפתי חשמלי לבית סטנדרטי בגודל של כ-200 מ"ר עולה כ-30,000 ש"ח. למרות המחיר היקר, חשוב לדעת כי לאורך שנים ההשקעה משתלמת שכן החימום במערכת הזו הוא חסכוני הרבה יותר משיטות חימום מקובלות אחרות.

מי מתקין מערכות חימום תת רצפתי?

ישנם הרבה חברות בארץ שמתמחות במערכות חימום והרבה מתוכן מתקינים גם מערכות חימות תת רצפתי. להלן כמה מן החברות:
  • ספו דומוטק - אחת החברות הגדולות לחימום הבית.
  • אידיאל היט - חברה גדולה בעלת פטנט ישראלי לחימום רצפתי באמצעות שטיחי חום.
  • סאן היט - חברה המתמחה בחימום רצפתי.
  • כספי - חברה המתמחה בכל סוגי החימום לבית וביניהן החימום התת רצפתי.
  • קניסול - חברה לחימום רצפתי חשמלי.
  • מעלות - חברה גדולה ומובילה בתחום החימום לבית.
  • בדיקת קרינה לחימום תת רצפתי - חברה הבודקת את כמות הקרינה בחימום תת רצפתי (400 ש"ח לבדיקה) כאן

0 תגובות: