טוחן אשפה - המדריך השלם

קישורים ממומנים

טוחן אשפה הוא אחד מהאביזרים שהפכו להיות מאוד נפוצים במטבח הישראלי. כמה עולה טוחן אשפה? איפה קונים? כמה עולה התקנתו? וכיצד נשמור עליו מפני תקלות? במדריך השלם לטוחן אשפה.

מה זה טוחן אשפה?

טוחן אשפה (Garbage disposal) הוא מכשיר חשמלי שמותקן מתחת לכיור ותפקידו הוא לטחון את האשפה מן הכיור ע"י דיסקית שטוחנת את כל החומרים המגיעים אליה לחלקים קטנים ביותר עד שהם יכולים לעבור לתוך צינור הביוב מבלי לגרום לסתימה. לפטנט הזה אחראי אדם בשם John W. Hammes שהמציא את טוחן האשפה כבר ב-1927.

איזה טוחן אשפה כדאי לקנות?

טוחן אשפה איכותי צריך להיות עשוי מחומרים הטובים ביותר שכן החיכוך של החומר עם המים מחייב חומר חזק ואיכותי שיחזיק זמן רב. כמו כן, הטוחן חייב להיות בטיחותי שכן מדובר כאן על מכשיר שיכול לחתוך כמעט כל דבר וכדאי מאוד שיהיה מנגנון בטיחות מובנה בתוך טוחן.

רוב טוחני האשפה האיכותיים והיוקרתיים מיוצרים בארה"ב, וטוחן שיוצר בארה"ב הפף להיות מילה נרדפת לטוחן איכותי. לכן, כדאי לבדוק איפה יוצר טוחן האשפה לפני שאתם רוכשים אחד כזה.

מחיר טוחן אשפה

בשיטוט מהיר באתר זאפ אפשר לראות שמחיר טוחן אשפה נע בין 600 ש"ח ל-3000 ש"ח.

כמה עולה להתקין טוחן אשפה?

עלות התקנת טוחן אשפה עולה בסביבות 200 ש"ח וישנם חנויות שמכלילות את מחיר ההתקנה במחיר הטוחן.

איך לשמור על טוחן האשפה?

אחת הבעיות המוכרות בטוחני אשפה היא ריח רע שיוצא למעשה מן הביוב. הפתרון לבעיה זו היא לזרוק מדי פעם קליפות של פרי הדר לתוך הטוחן. פעולה זאת תפיג את הריח הרע מן הטוחן.

איפה אפשר לקנות טוחן אשפה?

בד"כ כל חנות שמתמחה במוצרים למטבח ואמבטיה תמכור גם טוחני אשפה אבל ישנם גם חנויות שמתמחות ומוכרות רק את זה.

להלן רשימה חלקית של כמה חנויות שאפשר לקנות טוחן אשפה:
  • מעוז הקור
  • קרמיקה אביב
  • ביג דיל
  • 7 סטון

0 תגובות: