חימום בריכת שחייה - המדריך השלם

קישורים ממומנים

איך מחממים בריכת שחייה? כמה זה עולה? איזו שיטה היא הטובה או הזולה ביותר? כל זה ועוד, בכתבה הבאה שלפניכם.

מכיון שהחורף כבר עומד בפתח, החלטנו הפעם להקדיש את הכתבה הבאה לכל מי שבבעלותו בריכת שחייה גדולה או קבועה ורוצה לדעת איך לחמם את בריכת השחייה לחורף, מהם העלויות ומהי הדרך המומלצת ביותר לעשות זאת.

בכדי שתוכלו להינות מהבריכה שלכם בכל עונות השנה כולל החורף והסתיו בדקנו בכמה פורומים ואתרים של מתקיני בריכות מקצועיים בכדי לתת לכם את ההמלצות הטובות ביותר לחמם את הבריכה לחורף. מקווים שתוכלו להפיק מכך את המיטב.

חימום בריכה

ישנם כמה שיטות בישראל לחימום בריכת שחייה כאשר לכל אחת מהשיטות ישנן יתרונות על השניה:

חימום בריכת שחייה באמצעות משאבת חום

זאת אחת מהשיטות הנפוצות ביותר על בעלי הבריכות בישראל ולה יתרונות רבים. משאבת חום לבריכה משתמשת באנרגייה של האוויר כאשר יחד עם מדחס מיוחד מצליחה להפוך את האנרגייה לחום שמחמם את הבריכה. המשאבה פועלת בצורת דינמית ותלויה בטמפרטורת האוויר שבחוץ, טמפרטורת המים, גודל הספק, גודל וסוג הבריכה וכו'.

המלצה: אם אתם רוצים לדעת לאיזה גודל ואיזה דגם של משאבת חום אתם זקוקים, כדאי לכם לבדוק בדף הבא שמציע המחשבון להתאמת משאבת חום לבריכה שלכם מבחינת גודל ומחבינת הספק.

חימום בריכת שחייה באמצעות הסקה מרכזית

שיטה זטו משתמשת אף היא במשאבת חום אך מנצלת את ההסקה המרכזית (אינוורטר) כדי ליצור מים חמים גם כאשר הטמפרטורה בחוץ קרה במיוחד.

חימום בריכה באמצעות סולר או גז

זוהי השיטה הקלאסית והותיקה של חימום מים (כמו בבית) ע"י ידי גז, סולר או סולר. היתרון המרכזי בשיטה זו הוא חימום מהיר ותמידי של המים בבריכה בכל עת ולכל סוג בריכה  וללא קשר לטמפרטורת האוויר שבחוץ.

חימום בריכה באמצעות אנרגייה סולארית

שיטה זו היא החדשה יחסית משאר השיטות כאשר היא מנצלת את השמש בעזרת קולטים מיוחדים שמוצבים על גג הבית. היתרון המרכזי הוא חימום חינם וללא עלות של המים. החיסרון - בימי החורף הקרים,לא תוכלו להינות ממים חמים ולמעשה בשיטה זו תוכלו לקבל כמו שנהוג לכנות בשפה המקצועית "הארכת עונה" בלבד לכמה חודשים ולא לאורך כל החורף. עלות התקנה של חימום בריכת שחייה באמצעות אנרגייה סולארית נעה בממוצע בין 700 ל-2000 ש"ח.

עלות חימום בריכת שחייה

סביר להניח ששאלה זו מעניינת אתכם בעיקר ואתם רוצתים לדעת מהי השיטה הזולה ביותר לחמיום בריכת שחייה. ובכן, כפי שכבר הבנתם ישנם שיטות אשר תלויות בגודל וסוג בריכת השחייה שלכם, ישנם שיטות שמציעות רק חימום מים חלקי בחורף וכדו'. לכן אין שיטה אחת שניתן להגדיחר אותה כזולה או היעילה ביותר והתשובה צריכה להיות יותר ספיציפית לבריכה שלכם.

לצורך כך מצאנו באתר המצויין הבא מחשבון לחישוב חיסכון בחימום בריכת שחייה שבו תוכלולהזין את נתוני הריכה המדוייקים שלכם כגון אורך הבריכה, טמפרטורה רצוייה של המים, עונה מבוקשת, סוג החימום וכד' ותוכלו לקבל השוואה מוערכת של החיסכון בעלות החימום.

שימו לב: המחשבון משווה בין שיטות חימום הבריכה של משאבת חום, חימום באמצעות גז וחימום באמצעות סולר. כמו כן, המחשבון לא מכליל את עלויות המכשור וההתקנה של כל אחת מהשיטות (מחיר משאבת חום לחימום בריכה לא זול בכלל ויכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים). לכן, עליכם לבצע השוואת מחירים רצינית בין נותני השירות כדי לשקלל גם את הנתונים האלו בהחלטה.

מאמרים קשורים:
משאבת חום
איך מנקים בריכה
בריכה בבית

0 תגובות: