אריחים למטבח

קישורים ממומנים

איזה אריחים למטבח כדאי לקנות? מהם המחירים הממוצעים לחיפוי קירות מטבח? ועוד טיפים והמלצות שיעזרו לכם בקניית אריחים למטבח. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

חלק לא מבוטל מעיצוב מטבח נכון הוא בחירת אריחים למטבח מתאימים. ישנם סוגים רבים ברמות איכות שונות של אריחים למטבח ובכתבה הבאה החלטנו לעזור לכם במקצת ולעשות לכם קצת סדר בכל הבלאגן שנקרא - חיפוי קירות המטבח.

סוגי אריחים למטבח

הטכנולוגיה והיבוא המתפתח של הריצוף בארץ הביאו עימם סוגים רבים של אריחים העשויים מחומרים שונים כמו קרמיקה, פורצלן, שיש, צפחה ועוד. לכן, לפני שאתם בוחרים את האריחים למטבח, בואו נכיר את הסוגים והחומרים מהם עשויים האריחים ונלמד על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם:

אריחים למטבח - גרניט פורצלן

אריחים למטבח מקרמיקה הם הנפוצים ביותר בישראל ושולטים ביד רמה ברוב חנויות הריצוף. בתוך משפחת אריחי הקרמיקה השונים ניתן למצוא ברוב המקרים את אריחי הגרניט פורצלן שנחשבים לחזקים ועמידים יותר מאריחי הקרמיקה הרגילים. אריחים למטבח מגרניט פורצלן נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: גרניט פורצלון מזוגג או גרניט פורצלן הומוגני.

מה ההבדל בין שני הסוגים?


אריח גרניט פורצלן הומוגני עשוי שכבה אחת שלמה בעוד שאריח גרניט פורצלן מזוגג מורכב משכבה חיצונית מזוגגת שאוטמת ודוחה נוזלים בצורה מושלמת.

אריחים למטבח - שיש

סוג אחר של אריח למטבח שפחות נפוץ מהגרניט פורצלן הם אריחי השיש. היתרון בחיפוי שיש לקירות הוא העיצוב והמראה המהודר והמהיב של השיש אך החסרון בכך הוא האחזקה והטיפול הנדרש לשמירת המראה של האריחים ורגישותו לכתמים.

אריחים למטבח - צפחה

עוד סוג של אריחים למטבח שלא כל כך נפוצים הם אריחי צפחה. אריחים אלו ידועים בעיקר בזכות המראה של האבן הטבעית שהם יוצרים והם מתאימים למי שמחפש ריצוף טבעי או כפרי למטבח.

אריחים למטבח - טרצו

אריחי הטרצו הם האריחים הפשוטים והקלאסיים שפעם היו נמצאים בכל בית בישראל. היום אריחים אלו כבר לא נפוצים למרות שניתן למצוא במקומות מסויימים אריחי טרצו מצויירים שנועדו לחיפוי קירות המטבח.

עיצוב של אריחים למטבח

בחלק העיצובי של אריחים למטבח המגוון הוא אינסופי ומתחדש ומתעדכן כל הזמן. בשורה התחתונה המראה החיצוני של האריחים הוא החלק שבדרך כלל החשוב ביותר ללקוחות והיום ניתן למצוא אפילו אריחים למטבח מעוצבים ע"י מעצבים מפורסמים מכל העולם.

בחנויות הריצוף השונות, תוכלו למצוא אריחי מטבח מצויירים עם שלל דוגמאות וצבעים (בעיקר באריחי הגרניט פורצלן), או אריחים עם אווירה עיצובית מסויימת כמו כפרי, מודרני, מלכותי או אריחי פסיפס בעיצובים שונים.

המלצה: כשאתם חושבים על העיצוב של האריחים, חשבו על הצבע הכללי של הבית ובמיוחד הסלון ונסו להתאימו בצורה האופטימאלית בעזרת ניגוד צבעים או לחילופין צבעים משלימים.

מחיר אריחים למטבח

כדי לנסות ולעזור לכם בחישוב עלות אריחים למטבח, בדקנו ברשת באתרים שונים כמה עולה בממוצע אריחים למטבח. ובכן, הנה מחירון ממוצע לפי התוצאות שמצאנו בבדיקה:

מחיר אריח גרניט פורצלן לקירות המטבח - טווח המחירים המרכזי לאריחי קרמיקה כמו פורצלן או גרניט פורצן נע בין 70 ש"ח ל-150 ש"ח למ"ר כאשר ניתן למצוא גם אריחים זולים ב-50 ש"ח למ"ר.

מחיר אריחי שיש לקירות המטבח - חיפוי קיר המטבח בשיש הוא כבר סיפור הרבה יותר יקר והמחיר הממוצע נע בין 400 ל-500 ש"ח למ"ר.

המלצה: אם אתם מחפשים אריחים למטבח בזול, כדאי להתרחק מהחברות המוכרות והממותגות ולהתמקד בחנויות מקומיות וקטנות שם מציעים בדרך כלל אריחים פשוטים וזולים יותר אך המגוון יהיה מצומצם יותר.

איפה קונים אריחים למטבח?

ישנם כמה חברות מובילות בישראל לאריחים שמציעים מגוון עצום של אריחים מעוצבים ובחומרים רבים. הנה רשימה של כמה מהן:

נגב קרמיקה - אחת החברות המובילות לאריחים לבית היא חברת נגב לה סניפים הפזורים בכל רחבי הארץ. בקלוג החברה תוכלו למצוא מגוון קולקציות מיוחדות לאריחים למטבח העשויים מגרניט פורצן מזוגג או הומגני, אריחי שיש ועוד.

אלוני - עוד חברה גדולה וותיקה בישראל המתמחה בריצוף וחיפוי היא חברת אלוני המציעה סדרות שונות וייחודיות של אריחים למטבח כמו למשל אריחים דמויי טאפט, אריחים דמויי נירוסטה ועוד סוגים ועיצובים רבים. לחברה סניפים בחיפה, ירושלים, באר שבע, ראשון לציון, רעננה, פתח תקווה ושפיים.

ויה ארקדיה - חברה גדולה וממותגת המתמחה בין היתר באריחי מטבח ומציעה אריחי פורצלן, אריחי פסיפס, אריחי זכוכית, אריחים דמויי תחרה ועוד. לחברה חמישה סניפים בירושלים, רעננה, פ"ת, בני ברק וראשל"צ.

מאמרים באותו נושא:
מטבחים - מבצעים
אריחים לאמבטיה

0 תגובות: