מדרגות לבית

קישורים ממומנים

אילו סוגי מדרגות קיימים? מהו מחיר התקנת מדרגות? ועוד טיפים והמלצות על מדרגות לבית במדריך הבא שלפניכם.

שוק המדרגות לבית עבר שינוי גדול בשנים האחרונות וכיום ניתן למצוא בהרבה מאוד בתים בישראל מדרגות מעוצבות ויוקרתיות. גם אם אתם כבר גרים בבית עם מדרגות, אין זה אומר שלא תוכלו לבנות מחדש מדרגות מעוצבות ולשפר בהרבה את עיצוב וערך הדירה.

במדריך הבא נציג לכם את כל המידע הדרוש להוספת או בניית מדרגות לבית כגון: סוגי המדרגות, מחירים וטיפים והמלצות שונות.

מדרגות - מושגי יסוד

ראשית, יש להכיר כמה מושגי יסוד בבניית מדרגות. מדרגה מורכבת משני חלקים:
  • מדרך או שלח - החלק שבו דורכים עליו.
  • רום - החלק המחבר בין המדרכים.
במקרים רבים קיים גם מישור המפריד בין גרמי המדרגות והוא נקרא "פודסט". בניית מדרגות חייבת לעמוד בתקני בטיחות וכן צריכה להתאים לאופי הבית וגובה הקומות ולכן חברה לבניית מדרגות חייבת לקחת בחשבון את כל המשתנים השונים כגון חישובי גובה ורוחב כדי להתאים את המדרגות לבית שלכם. כמו כן קיים גם הבדל בין מדרגות פנים לבין מדרגות חוץ הן במחירים והן בבטיחות.

סוגי מדרגות

ישנם סוגים רבים של מדרגות לבית החל ממדרגות פשוטות וזולות ועד למדרגות מעוצבות ויקרות. הנה כמה מהסוגים העיקריים הנפוצים בשוק בבניית מדרגות:
  • מדרגות טרפזיות - מדרגות בצורת טרפז.
  • מדרגות לולייניות - מדרגות המעוצבות בצורה מעוגלת (לפעמים מכנים אותן מדרגות ספירלה). מדרגות לולייניות נפוצות מאוד בעיקר לעליית גג או למקומות בהם דרוש ניצול מקסימלי של שטח.
  • מדרגות מתקפלות - מדרגות אלו נועדו אף הם בעיקר לעליית גג והיתרון המשמעותי שלהם הוא בחיסכון של המקום כאשר אין צורך בשימוש במדרגות.
  • מדרגות מרחפות - מדרגות אלו אשר נקראות לעיתים גם "מדרגות קונזליות" או "מדרגות קלות", נתמכות רק ע"י צד אחד של הקיר ללא תמיכה מהרצפה. התוצאה המתקבלת היא מרשימה ביותר.
את המדרגות ניתן לבנות מסוגים רבים של חומרים. הנה כמה מהחומרים הנפוצים ביותר:

מדרגות עץ


מדרגות מעץ נפוצות מאוד בתוך בתים בעיקר מהעיצוב והאפשרויות השונות שניתן להשיג מהן. העצים בהם משתמשים בדרך כלל לייצור מדרגות הם: מהגוני, אגוז, בוק, אלון, מייפל ועוד. במקרים רבים משלבים מדרגות עץ עם מדרגות מתכת או זכוכית ליצירת מראה עיצובי מגוון יותר.

מדרגות אבן

מדרגות נפוצות נוספות הן מדרגות אבן או שיש. בדרך כלל מדרגות אלו נמצאות בוילות ובתים יוקרתיים וזאת מפני שמדרגות אבן מייצרות תחושה יוקרתית.

מדרגות מתכת

כשמדברים על עיצוב בית בסגנון "הייטקי" מתכוונים גם למדרגות מתכת או אלומניום. שילוב המתכת בתוך הבית הוא הטרנד העיצובי האחרון ואנשים רבים בוחרים בסוג מדרגות זה לבית שלהם. ניתן למצוא כיום חנויות אשר מוכרות מדרגות מרחפות

מדרגות זכוכית

סוג מדרגות זה פחות נפוץ בבתים פרטיים אך עדיין מציג מראה עיצובי מרשים מאוד. במקרים רבים משתמשים בזכוכית כחומר משולב עם מדרגות מתכת או אבן ובמקרים אחרים משתמשים בזכוכית למעקה המדרגות בלבד.

טיפים והמלצות

כדי לקבל מדרגות מעוצבות לבית יש לשים לב לפרטים נוספים שמשפיעים רבות על מראה המדרגות:

מעקה מדרגות - עיצוב מעקה מדרגות חשוב בדיוק באותה מידה (אם לא אפילו יותר) ממראה המדרגות עצמן. גם אם בחרתם את המדרגות המעוצבות ביותר לבית, שילוב לא נכון או לא מתאים של המעקה, יכול להרוס את כל התכנון. על כן חשוב וכדאי לבחור את המעקה באותו הזמן שבוחרים את המדרגות.

תאורה למדרגות - תאורת מדרגות היא פרט קטן אך משמעותי ביותר בעיצוב מדרגות. שילוב נכון של גוף תאורה והתאמת סוג התאורה לחומר וסוג המדרגות יקנה לבית שלכם ללא ספק מראה מרהיב ומרשים.

מחיר בניית מדרגות

כדי לדעת כמה עולה לבנות מדרגות לבית חיפשנו באינטרנט מחירונים של שיפוצים והצלחנו למצוא לכם כמה מחירים ממוצעים לבניית מדרגות. לאחר החיפושים ניתן לומר שמחיר בניית מדרגות עולה בממוצע בין 200 ש"ח ל-300 ש"ח למ"ר כאשר מחיר ממוצע לבניית מדרגות עץ הוא כ-250 ש"ח.

בצורה כללית יותר ניתן לקבוע כי מחיר ממוצע לבניית גרם מדרגות של קומה אחת כולל מעקה מתחיל ב- 10,000 ש"ח למדרגות זולות ויכול להגיע ל-20,000 ומעלה למדרגות מעוצבות ואיכותיות יותר.

חברות לייצור והתקנת מדרגות לבית

לאחר שהבנו כיצד בונים מדרגות, מה חשוב לדעת ומהם המחירים לבניית מדרגות, הנה רשימה שלך כמה חברות אשר מתמחות בייצור, שיווק ובניית מדרגות לבית:

קו נבון - אחד המפעלים הגדולים בישראל המתמחה בבניית מדרגות אבן, מתכת וזכוכית. כמו כן מייצר המפעל גם מעקות למדרגות ומוצרים נלווין נוספים.

עתי אהרונסון - מסגר מקצועי המתמחה במדרגות ברזל ובמיוחד במדרגות ספירליות ללא עמוד מרכזי.

סולם יעקב - חברה לייצור מדרגות ומעקות פנים המציעה מגוון שלם של מדרגות מכל הסוגים כגון מדרגות עץ הבנויות מסוגי עצים רבים (בוק, אגוז אפריקאי, דודבן, אקליפטוס ועוד) ומצופות בלכה אפוקסית לעמידות לזמן רב.

הגג האיטלקי - חברה המייבאת מערכות מדרגות איטלקיות מסוגים שונים כגון מדרגות מתכת או מדרגות עץ. כמו כן מוכרת החברה גם מדרגות וסולומת מתקפלים לעליית גג.

אריכא - חברה גדולה ומוכרת המציעה בין יתר מוצריה מדרגות לבית בכל הסוגים ולכל המטרות כמו למשל מדרגות גג, מדרגות שיש, מדרגות גרנוליט, מדרגות מזכוכית ועוד.

0 תגובות: