איזה תנור אפייה לקנות?

קישורים ממומנים

איזה תנור אפייה למטבח כדאי לקנות? מהם המחירים הממוצעים? מה עדיף, תנור אפייה מובנה או תנור משולב עם כיריים? כל הפרטים בכתבה הבאה שלפניכם.

אחד מהמוצרים החשובים בקניית מטבח חדש הוא תנור אפייה. קיימים שני סוגים של תנורי אפייה למטבח - תנורים מובנים Built In (תנורים ללא כיריים המתחברים לתוך ארונות המטבח ומהווים חלק מובנה מהמטבח) או תנורי אפייה משולבים (תנורים עם כיריים שמגיעים כיחידה נפרדת ועצמאית). במדריך הבא ננסה לתת לכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם להחליט איזה תנור מטבח כדאי לקנות ומהם המחירים המומלצים לקננית תנור אפייה.

תנור אפייה מובנה או משולב?

השאלה הראשונה שכדאי לשאול כאשר מחפשים לקנות תנור אפייה חדש, היא איזה תנור עדיף? מובנה או משולב? ובכן, התשובה מאוד תלויה בסוג וגודל המטבח שאתם עומדים לקנות. כיום, ברוב המקרים בהם קונים מטבח חדש מהחנות, תנור האפייה מגיעה כחלק מהמטבח וברוב המוחלט של המקרים מדובר בתנור אפייה מובנה אשר ממוקם בתוך אחד ארונות המטבח כאשר במקביל אתם מקבלים גם כיריים בנפרד אשר ממוקמים על שיש המטבח.

שיטה זו מתאימה לכל מי שקונה מטבח חדש וגדול בעיקר מכיוון שהיא חוסכת את המקום של תנור רצפתי רגיל וגם מכיוון שעיצוב הפנים של המטבח נראה יותר שלם ויפה. לעומת זאת, אם אתם רק משדרגים את המטבח או שאתם קונים מטבח חדש קטן ואינכם רוצים לבזבז שטח גדול מהשיש לטובת כיריים נפרדות, כדאי לכם לקנות תנור אפייה רצפתי משולב עם כיריים ולהשאיר מקום על השיש.

איזה תנור אפייה כדאי לקנות?

לאחר שהחלטנו איזה סוג תנור אפייה לקנות, נשאר לנו לדעת איך קונים תנור? מהם הדברים החשובים באמת בתנור אפייה שכדאי לוודא לפני שקונים? ובכן, הנה כמה פרמטרים חשובים מאוד שמומלץ לבדוק טרם הקנייה.

תוכניות של התנור - לכל תנור יש מספר תוכניות בסיסיות של אפייה ובישול כגון:
  • אפייה
  • גריל
  • טורבו
  • טורבו אקטיבי
  • הפשרה
ישנם כיום תנורים משוכללים ביותר שמציעים תוכניות אפייה מיוחדות כמו צלייה, צלייה עמוקה, גריל צלייה, השחמה וכו'. לא כולם צריכים כל כך הרבה תוכניות של בישול ולכן, בידקו שיש את התוכניות שחשובות לכם וכך תוכלו לקנות תנור זול יותר מתנור יקר שבו תוכניות טובות אולי, אך כאלו שאין לכם צורך בהם.

מס' תאים - רוב התנורים מגיעים עם תא אחד אך קיימים היום תנורים עם שני תאים המתאימים בעיקר לציבור הדתי והחרדי ששומר כשרות.

טמפרטורה מקסימלית - ברוב התנורים הטמפרטורה המקסילית היא 250 מעלות והיא אמורה להספיק לרוב המוחלט של סוגי האפייה.

תפעול - זהו פרמטר חשוב ביותר שכדאי לבדוק היטב. ישנם אלמנטים שמוסיפים הרבה מאוד לנוחות השימוש בתנור האפייה כגון: וסת טמפרטורה אוטומטי, טיימר, שעון שבת, תאורה פנימית שחשובים מאוד במהלך האפייה. ודאו שיש את התוספות שאתם צריכם בתנור שבחרתם.

נקיון - רוב תנורי האפייה היום מגיעים עם אופציה של ניקוי עצמי. הניקוי מתחלק לשתי שיטות:
  • ניקוי פירוליטי - ניקוי התנור באמצעות טמפרטורה גבוהה של כ-500 נעלות וע"י זה שריפת השומנים שהצטברו בתוך התנור.
  • ניקוי קטליטי - שיטה בה דפנות התנור מצופות בשכבה מיוחדת אשר שורפת את השומנים שנדבקו עליהן.
ישנם גם תנורים עם קטליזטור שעוזר למניעת ונטרול ריחות. ניקוי פירוליטי נחשב לאיכותי יותר אך גם יקר יותר והשיקול שלכם הוא גם בתקציב.

מחירי תנורי אפייה

בדקנו כמה עולה תנור אפייה מובנה באתרי השוואת מחירים ואלו הם התוצאות שהגענו אליהם:

תנורי אפייה זולים: עולים בין-1000 ש"ח ל-2000 ש"ח של חברות כמו: Bellers, AEG, Rosieres, Electrolux.

תנורי אפייה במחיר בינוני: טווח מחירים של בין 2000 ש"ח ל- 4000 ש"ח. במחירים האלו תוכלו למצוא חברות כמו: Delonghi, Sauter, Siemens, De Dietrich ועוד.

תנורי אפייה יקרים - ישנם תנורים יקרים ומשוכללים שעולים יותר מ-5000 ש"ח ויכולים להגיע גם ל-10,000 ש"ח ויותר. אלו בד"כ תנורים עם מיטב הטכנולוגיות ובד"כ משתייכים לחברות תנורי אפייה מובילות כגון: De Dietrich, Scholtes, Kupperbusch, Rosieres, Ly Vent, Apollo, FISHER & PAYKEL, Fagor ועוד...

ניתן לומר כי המחיר בממוצע לתנור סטנדרטי הוא כ-3500 ש"ח ובמחיר זה רוב הצרכנים הישראלים קונים.

0 תגובות: