כמה לוקח אדריכל?

קישורים ממומנים

מי צריך אדריכל פנים? איפה אפשר למצוא רשימת אדריכלים? מהי עלות אדריכל פנים? ועוד כמה טיפים והמלצות בנושא בכתבה הבאה שלפניכם.

למרות שתחום זה עדיין לא נפוץ כל כך בישראל ולא הרבה מזמינים אדריכל פנים כשלב ראשון לפני הכניסה לדירה ותחילת השיפוצים אבל תכנון נכון של הבית בעזרת אדריכל פנים הוא אחד הדברים החשובים ביותר שניתן לעשות לפני הכניסה לבית החדש ויכול למנוע לכם המון טרחה וכסף שהייתם מוציאים על תקלות או אילוצים אחרים.

מי צריך אדריכל פנים?

אם אתם נכנסים לדירה חדשה ואתם מעוניינים לבצע בה שיפוץ רציני ומקיף ועיצוב פנים מחדש הכולל שבירת קירות, שינוי, החלפה או הוספת חדרים בדירה מומלץ לכם מאוד להזמין אדריכל פנים. במקרים בהם רוצים לבצע שבירת והריסת קירות חיצוניים אתם אפילו חייבים בחתימה ע"י אדריכל מורשה ומוסמך אחרת אתם צפויים לבעיות מצד מחלקת ההנדסה של הרשות המקומית.

המלצה: לא כל מעצב פנים נחשב לאדריכל. אדריכל מוסמך חייב להחזיק ברשיון תקף וכדאי מאוד לוודא זאת לפני שמזמינים אחד כזה.

מה תפקידו של אדריכל פנים?

האדריכל למעשה בונה לכם את המתווה של כל תהליך השיפוץ בהתאם לרצונות והדרישות שלכם ולפי התקציב שנתתם לו. התכנית שהאדריכל מתכנן בדרך כלל תכלול את כל התחומים הקשורים בשיפוץ דירה כגון: חשמל, אינסטלציה, צביעה, ריהוט, תאורה וכמובן עיצוב ותכנון פנים. האדריכל מזמין לכל תחום את נותן השירות הדרוש לו כגון חשמלאי, אינסטלטור וכד' ונותן ליווי צמוד לכל אחד מהם כאשר איש המקצוע שבחר פועל על פי התכנית שהתווה האדריכל.

כמה לוקח אדריכל פנים?

עלות אדריכל פנים יכולה להיות סיפור יקר או זול הדבר תלוי בעיקר בתקציב העומד לרשותכם ובסוג האדריכל אליו אתם פונים. אדריכל מפורסם בעל שם ומוניטין ייקח המון כסף ורק עשירים יוכלו להרשות לעצמם אחד כזה. לעומת זאת אפשר גם למצוא אדריכל זול אם מחפשים מישהו חדש שרק עתה סיים את לימודיו ומחפש בדחיפות לקוחות כדי לצבור נסיון.

אדריכל פנים - מחירים

מחיר אדריכל פנים מתומחר לפי כמה שיטות מקובלות: שעות עבודה, גודל הדירה או על בסיס אחוזים מהתקציב הכולל של השיפוץ. אפשר גם להפריד את המחיר להכנת תכנית אדריכלית בלבד לבין ניהול וליווי העבודה עצמה.

שעות עבודה - בשיטת תמחור זו, האדיכל ייקח לפי מספר שעות העבודה כאשר בדרך כלל הוא ייתן לכם הערכה כללית של זמן הכולל של ביצוע העבודה כדי שתדעו פחות או יותר כמה ילעה לכם בסך הכל. מחיר שעת עבודה של אדריכל נעה בין 25 דולר לשעה לאדריכל זול או מתחיל ויכול להגיע ל- 150 דולר ויותר לאדריכל מנוסה עם המלצות. הבעיתיות בשיטה זו מתחילה כאשר יש חריגה של השעות מכפי שתוכנן בהתחלה ואז הלקוח צריך לשלם מעבר לתקציב זה. לכן, שיטה זו אינה הכי מומלצת.

גודל הדירה - שיטה זו נפוצה יותר כאשר התמחור מתבצע לפי גודל הדירה. במקרה כזה המחיר נקבע לפי מ"ר וכך אין את בעיית החריגה מהתקציב (באופן גורף) ושני הצדדים יודעים בערך לקראת איזה מחיר הם עומדים לעבוד. מחיר אדריכל פנים למ"ר נע בין 30 דולר עד 150 דולר למ"ר.

אחוזים - בשיטה זו המחיר נסגר בין הלקוח לבין האדריכל לפי אחוזים מעלות כל הפרוייקט. נהוג לקחת בין 8 אחוז לאדריכל זול ועד ל-20 אחוזים לאדריכל מנוסה ומפורסם.

מחיר תכנית בלבד - מחיר הכנת תכנית ללא ליווי הפרוייקט נע בממוצע בין 1000 ל- 2000 דולר לדירת חמישה חדרים.

איפה אפשר למצוא אדריכל פנים?

לפני שמתחילים לחפש בצורה עיוורת אדריכלי פנים, הצורה הטובה ביותר היא לנסות ולמצוא המלצות מאנשים שאתם מכירים שעבדו עם אדריכל לשיפוץ שלהם ומומלץ מאוד גם להגיע אליהם ולראות את התוצאה המוגמרת של העבודה. בצורה זאת תוכלו לראות גם את היצירתיות והעיצוב של האדריכל ולבחון את רמת ואיכות ביצוע העבודה בהתאם להמלצה מהחבר.

אם אין לכם שם של אדריכל מומלץ, ישנם דרכים רבות בהם אפשר למצוא אדריכלים. האינטרנט הוא מקום מצויין להתחיל והיום יש מספר רב של אתרים המתמחים באדריכלות פנים המציעים אינדקס של אדריכלים לפי איזורים ולפי פרמטרים נוספים.

בכל אופן, הנה רשימה של כמה אדריכלים ומשרדי אדריכלות בישראל:
  • אירית מנלוביץ' סיטבון - משרד אדריכלות פנים בגבעתיים המתמחה בעיצוב ותכנון של בתים פרטיים, דירות, משרדים ומבני ציבור. המשרד מציע תכנון בעזרת תוכנות מיוחדות לעיצוב ותכנון תוך כדי שיתוף פעולה מלא עם הלקוח.
  • דורית סלע - משרד גדול לאדריכלות פנים המתמחה בעיקר לדירות יוקרה ובתים פרטיים.
  • Quick Design - משרד צעיר לאדריכלות הציע אדריכלו ועיצוב פנים בקונספט חדש וצעיר.
  • יהושע טל לוי - משרד גדול לאדריכלות פנים הנותן מענה בין היתר גם לדירות ובתים פרטיים.
  • שחר לויפר - משרד אדריכלות ועיצוב פנים. למשרד שני סניפים: ברמת גן ובצפון במושב פודים.
  • ב.צ.ת אילון - משרד אדריכלים המטפל בכל סוגי הפרויקטים.
  • סטודיו הד - סטודיו לאדריכלות פנים ועיצוב פנים בקיבוץ יקום. העבודה כוללת ניהול וליווי שוטף של כל הפרוייקט החל מהתכנון הראשוני ועד התוצאה הסופית והמוגמרת. החברה מתמחה בין היתר באדריכלות פנים לבית פרטי או דירה ועיצוב מסחרי לחנויות או משרדים.
  • אבי שטרנפלד - מעצב ידוע ובוגר בצלאל המתמחה באדריכלות פנים ועיצוב פנים לוילות יוקרתיות ובתים פרטיים וכן למבנים ציבוריים ומסחריים.
מאמרים קשורים:
עיצוב חנויות
דוגמאות לעיצוב פנים לסלון
עיצוב חדר תינוקות
רעיונות לעיצוב חדר שינה

0 תגובות: