כיור למטבח

קישורים ממומנים

אם אתם בעיצומו של שיפוץ מטבח או קניית מטבח חדש אתם בוודאי מבררים גם לגבי כיור למטבח. אז איך יודעים לבחור כיור איכותי למטבח? כמה זה עולה? ועוד שאלות נוספות במאמר הבא.

כיורים הם כבר מזמן לא רק אגן ניקוז לנוזלים אלא חלק אינטגרלי מעיצובו של המטבח. הכיור חייב להתאים מבחינה עיצובית לשאר האביזרים שמטבח אחרת כל האפקט העיצובי יאבד. בחלקו הנוסף, כיור למטבח חייב שיהיה בעל חומר איכותי המחזיק מעמד זמן רב ללא נזילות, שריטות או כתמים מיותרים.

אז איך לבחור כיור למטבח?

כשאתם נכנסים לחנות מטבחים ומבררים בקשר לכיור, כדאי לשים לב לכמה דברים מאוד חשובים:

חומר איכותי
- כיור איכותי למטבח הוא כזה העשוי מחומר טוב המונע היווצרות שריטות או כתמים. רוב הכיורים האיכותיים משלבים בתרכובתם גרניט שהוא חומר אחיד וחזק במיוחד ואינו נשרט. קיימים מספר סוגים של כיורים המשלבים גרניט כמו: סילגרניט, קריסטדור, קריסטלייט גרנית ועוד.

אופציה נוספת לכיור מטבח איכותי היא כיור מנירוסטה. כיורים אלו חזקים ועמידים ומונעים חלודה וניתן להזמינם במספר סוגים של עובי. בשנים האחרונות קיימים עיצובים רבים לכיורי נירוסטיקה ואפשר למצוא הרבה מאוד כאלו בהמוני בתים בישראל.

ישנם חומרים זולים יותר אבל פחות איכותיים ואינם מונעיםשריטות וכתמים. כיורים כאלו יכילו בדרך כלל חומרים העשוים חומר אקרילי בשילוב עם חומרים מקשים.

אחריות - רוב החנויות מציעות אחריות על כיורים כאשר האחריות משתנה בהתאם לחומר. על כיור מגרניט תקבלו בדרך כלל אחריות לכל החיים.

התקנת הכיור - ישנם שלוש צורות עיקריות להרכבה והתקנת כיור למטבח: התקנה עליונה (מעל השיש), התקנה ישירה (בגובה השיש) והתקנה תחתונה (מתחת השיש) לכל התקנה יש את היתרונות והחסרונות שלה. לכן, כדאי להתייעץ היטב עם המוכר בחנות המטבחים וכן לבקש המלצות מחברים ומכרים איזה סוג כדאי לכם לבחור.

כמה עולה כיור למטבח?

ראשית כדאי להבין שמחיר כיורים כיורים למטבח מושפע בעיקר מהחומר שממנו הם עשויים. כיורים פשוטים מחומרים לא איכותיים במיוחד אפשר למצוא החל מ-400 ש"ח אך סביר להניח שהם לא יחזיקו מעמד זמן רב. כיורים איכותיים של חברות בעלות שם יעלו לכם החל מ-2500 ש"ח ויטפסו גם ל-5000 ש"ח ויותר.

חנויות וחברות ידועות לכיורים למטבח
  • אגן כיורים
  • אומגה
  • דלתא מור
  • OMDesign
  • פרץ
  • ברזים
  • Kosko
  • Blanco
  • Kohler
מאמרים קשורים:
כמה עולה מטבח חדש?
תוכנה למטבחים
דלפק מעץ למטבח
איך מתקינים ברז לכיור במטבח

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אמרו לי שכיור למטבח הטוב ביותר הוא סילגרניט. האם זה נכון? כמה אמור לעלות כיור כזה?

אנונימי אמר/ה...

מחקר שאני עשיתי סיליגרניט הוא החומר השני בחוזקו, אם יש שלוש דרגות של האיכותים ביותר הוא אחד פחות. הכי טוב זה הקריסדור