עיצוב חנויות

קישורים ממומנים

במאמר הבא תלמדו את כל מה שצריך לדעת על עיצוב חנויות כמו למשל איך לעצב חנות בצורה נכונה? מהם המחירים הנפוצים בשוק? רשימה של מעצבים המתמחים בעיצוב חנויות ועוד...

לא משנה אם פתחתם בית קפה, מספרה, חנות בגדים או חנות של מזון מהיר, בסטנדרטים של היום, כשעיצוב הוא חלק אינטגרלי מחווית הלקוח, מומלץ וכדאי לכל בעל חנות או בעל עסק להזמין מעצב פנים המתמחה בעיצוב חנויות. הזמנים השתנו והיום כאשר לקוח נכנס לחנות, אחד הדברים הראשונים שהוא שם לב אליו עוד לפני המוצר עצמו הוא העיצוב של החנות.

אם החנות של המתחרה שלכם מעוצבת היטב ואילו החנות שלכם מיושנת, הלקוח לא יחשוב פעמיים וילך למתחרה. אז מה עושים? ואיך מעצבים חנות? הנה כמה טיפים והמלצות שיתנו לכם את כל המידע על עיצוב חנויות.

איך לעצב חנות בצורה נכונה?

כשאתם מזמינים מעצב פנים שמתמחה בעיצוב חנויות אתם צריכים אדם שמבין לעומק את העסק שלכם ויבנה לכם קונספט שלם ולא רק עיצוב גרידא. הרבה דברים צריכים להילקח בחשבון שמדובר בעיצוב חנות כמו יעילות, ניצול מקסימלי של מקום, צבעים מתאימים למצור ו/או ללוגו החנות, ארגונומיה ונוחות.

מעצב פנים טוב חייב לקחת את כל הצרכים של החנות שלכם ולהתאים את העיצוב לפי צורך העסק שלכם. הנה כמה המלצות שמעצב חנות צריך להמליץ לכם בתכנון:

שילוט

אחד הדברים הראשונים שיש לתכנן הוא שלט לחנות - שלט טוב מזמין אליו לקוחות. נסו לחשוב כמה פעמים נכנסת לחנות (או לפחות הרהרתם בה) רק מפני שאהבתם את עיצוב השלט.

מרווח וספייס

הרבה בעלי חנויות מתקשים לוותר על מקום פנוי ומעדיפים לנצל אותו כדי להכניס עוד ארונות או מלאי אך בעיצוב פנים חכם, לספייס יש תפקיד חשוב בעיצוב הכללי של המקום ולפעמים כדאי אפילו לוותר על כמה מוצרים כדי שהחנות תהיה מרווחת ומזמינה.

מסלול הלקוח

בעיצוב חנות בגדים או חנות או כל חנות שמוכרת מוצרים כדאי לחשוב מראש על הסדר בה הם יופיעו ולשלבם נכון במסלול אותו הלקוח עובר. אם ביקרתם פעם באיקאה, זיכרו כיצד עיצבו מסלול שבו הלקוחות חייבים לעבור כדי להגיע ללקוח. על כל פריט שאתם רואים בדרך חשבו מעצבי המקום די לגרום לכם להתעניין בכמה שיותר פריטים בחנות.

נוחות ויעילות

חשבו תמיד על חווית הלקוח שיעיבור בחנות. למשל, נסו לחשוב מראש כיצד למקם את הקופה כדי להימנע כמה שיותר מתורים מצטברים, השאירו מספיק מרווח בין עמדה לעמדה כדי שלקוח לא יצטרך "להתערבב" עם לקוח אחר וכד'

תאורה וצבעים

חשבו ביחד עם המעצב איזה צבע מתאים לסוג החנות שלכם ורדך הצבע תוכלו גם לחשוב איזה תאורה תתאים לאווירה ולצבעים שבחרתם שישלטו בחנות.

מחיר עיצוב חנות

זהו אחד הפקטורים שיקבעו בסופו של דבר את העיצוב הסופי. כדי לדעת כמה עולה עיצוב חנות חשוב להבין שאין מחירון שמפרט לכם לכם עלות עיצוב חנות. למעשה תחום העיצוב בכלל הוא אחד התחומים הבעיתיים ביותר לתמחר מכיוון שיש כל כך הרבה אלמנטים שקשורים לעבודה כמו עלות החומרים, גודל המקום, מוניטין המעצב וכו'. ישנן חנויות שעיצוב שלהן עולה 100,000 ש"ח וישנן כאלו שיעלו מליון ש"ח ויותר. אז מה עושים?

המלצה: בנו לכם תקציב (קחו בחשבון גם סטיות קטנות ממנו) ורק לאחר מכן פנו לחברות לעיצוב חנויות ואמרו להם כבר בתחילת השיחה מהו גודל התקציב שלכם. סביר להניח שכבר בהתחלה תוכלו לסנן את המעצבים היקרים שכנראה שלא תוכלו לעמוד בסטנדרטים שלהם או שהחברות עצמן יציעו לכם סוג מינימלי יותר של עיצוב בהתאם לתקציב שלכם. סקר שוק רציני, יתן לכם אינדיקציה טובה למה שאתם מסוגלים לקבל וגם ללמד אתכם להיות יצירתיים ולהשיג יותר בפחות.

אין ספק עיצוב חנות הוא עסק יקר אך השקעה בו תביא לכם לבטח גם כמות גדולה יותר של לקוחות וגם לקוחות מרוצים.

חברות לעיצוב חנויות

לסיום, הנה רשימה של כמה מעצבים, אדריכלים וחברות לעיצוב חנויות:
  • סיגל כץ ברקן - משרד אדריכלות ועיצוב פנים המתמחה בעיצוב חנויות, מסעדות, בתי קפה ועוד. אתר החברה: www.bsigal.co.il
  • Dreams and Magic - משרד אדריכלים גדול שאחראי על עיצוב חנויות של רשתות גדולות ומוכרות כגון: הפנינג, אינגליש קייק ועוד..אתר החברה: www.dreamsandmagic.co.il
  • סטודיו מילה - סטודיו לתכנון אדריכלי ולעיצוב פנים המתמחה בין השאר בעיצוב חנויות ועסקים בין הלקוחות: חנות נעליים, חנות משקפי שמש וחנויות אופנה נוספות. אתר החברה: www.studio-mila.co.il
  • יואב דריאל - משרד אדריכלות בתל אביב המתמחה בעיצוב פנים של חנויות ועסקים קטנים וגדולים ומעניק בנוסף גם עזרה בייעוץ ותכנון נכון של העסק או החנות. אתר המשרד: www.dariel.co.il
  • ורד עיצוב - משרד עיצוב פנים המנוהל ע"י האדריכלית ורד סופר דרורי ומתמחה בין היתר בעיצוב חנויות. לאתר החברה: www.veredesign.co.il
  • הדר אור - מעצבת פנים ומנהלת את חברת DorDesgin ומתמחה בין השאר בעיצוב משרדים וחנויות. אתר החברה: www.dordesign.co.il
מאמרים קשורים:
כמה עולה עיצוב פנים לבית?

0 תגובות: