דוד שמש - כרומגן או אמקור?

צריכים לקנות דוד שמש חדש ומתלבטים בין דוד שמש של כרומגן לבין דוד שמש של אמקור? הכתבה הזאת תוכל לעזור לכם בהחלטה. כל הפרטים, בפנים.

ישנם לא מעט חברות שמייצרות דודי שמש בישראל אך השתיים המובילות ביותר בשוק הישראלי הן אמקור וכרומגן. מכיוון ששתי החברות הנ"ל נחשבות למובילות, לקוחות רבים מתקשים לקבל החלטה ולהריע איזה דוד שמש כדאי לקנות.

היום בבלוג החלטנו לעזור לכם ולהפנות אתכם לכם לכמה מקומות טובים שיוכלו לעזור לכם בקבלת ההחלטה.

דוד שמש - אמקור או כרומגן

נתחיל עם בדיקה באתרים הרשמיים של החברה כדי לראות מהם המוצרים שמציעים בכל חברה. נתחיל עם כרומגן:

ובכן, בעמוד הבא אתר של חברת כרומגן מציעים את דודי השמש בשני דגמים שונים - כרומגן קלאסיק וכרומגן פרו. כרומגן קלאסיק היא הסדרה הנפוצה ביותר של החברה. הדודים מגיעים בגדלים רבים, החל מ-80 ליטר ועד 200 ליטר. הדוד מצופה בציפוי אמייל ואקום והקולט מיוצר בריתוך לייזר. המוצרים מגיעים עם 8 שנות אחריות על הדוד ו-5 שנות אחריות על הקולט.

הדגם השני הוא דוד שמש כרומגן פרו המגיע בגודל אחד - 150 ליטר, ומציע גם מעמד מגולוון, מגן אבנית ועוד. האחריות בדגם זה היא 8 שנים על כל המערכת וכוללת גם תיקון סתימות אבנית בקולט.

בנוסף, מציעים כרומגן דגם חדש הנקרא "כרומגן דיגיטל" המציג שליטה מלאה בבקרה והזרמה של מים חמים ומראה בכל רגע נתון את כמות המים החמים שיש בדוד.

באתר של חברת אמקור מצאנו עמוד ובו פירוט מלא של כל דודי השמש לפי בנפרד וקולטי השמש בנפרד. דוד השמש של אמקור מגיע אף הוא בגדלים רבים - החל מ-80 ליטר ועד 300 ליטר. דודי השמש של אמקור מגיעים עם ציפוי פנימי באמאיל, מעטפת מפח מגולוון ושרוול חימום מהיר. כל הדגמים של אמקור (גם דודי השמש וגם קולטי השמש) מגיעים עם 10 שנות אחריות.

לאחר שהצלחתם לראות את ההבדלים בין המוצרים השונים, נבדוק עתה מה אומרים ברשת על שתי החברות הנ"ל. ובכן, כדאי להתחיל עם השרשור הבא מתוך פורום שיפוץ ובנייה בתפוז שבו עוסקים ממש בשאלה כרומגן או אמקור.

ולסיום, מומלץ מאוד לקרוא את המדריך הבא שסוקר גם הוא את שתי החברות המובילות בתחום דודי השמש אך הוסיפה גם סקירה על דוד שמש של נמרוד שנחשב לדוד שמש מוביל אף הוא. במדריך זה תוכלו לגלות עוד על מוצרי שתי החברות ולקבל החלטה קלה יותר בבחירה מבין שני סוגי דודי שמש אלו.

כתבות נוספות באותו הנושא: 
מחיר דוד שמש
עלות תיקון דוד שמש
איזה דוד שמש כדאי לקנות?

לקראת קיץ 2013 - כמה עולה תיקון דוד שמש?

רוצים לדעת כמה עולה תיקון דוד שמש? בדקנו באמצעות מחירונים ברשת מהם המחירים הממוצעים לתיקון דוד שמש. להלן התוצאות.

הרשת מלאה בהצעות של מחירונים שערכו מומחים שונים ויצרו מחירון לתיקונים שונים בתקלות בדודי שמש. היום בבלוג החלטנו לבדוק כמה מהם ולהציג לכם מחירון ממוצע שינסה להתקרב למחיר האמיתי בצורה הטובה ביותר.

היות ויכולות להיות עשרות תקלות שונות, אנחנו נתייחס רק לתקלות הנפוצות בדודי שמש שרוב הסיכויים שאם תיתקלו בתקלה, סביר להניח שהיא תופיע כאן.

מחיר החלפת פלאנג' בדוד שמש

אחת מהתקלות הנפוצות ביותר בדודי שמש היא תקלה בפלאנג'. למי שלא מכיר, פלאנג' הוא החלק התחתון שסוגר את הדוד ועליו יושבים התרמוסטט וגוף החימום. בעשור האחרון, רוב דודי השמש מיוצרים כך שהפלאנג' מגיע כבר מובנה יחד עם התרמוסטט ועם גוף החימום ולמעשה מהווה חטיבה אחת. לכן, במקרים רבים, לא יהיה מנוס מהחלפת כל החלקים האלו.

לסיכומו של עניין, מחיר החלפת פלאנג' יעלה לכם כ-400 ש"ח וישתנה בעיקר לפי מיקום הדוד (בוידעם, גג שטוח, או גג רעפים).

מחיר החלפת גוף חימום בדוד שמש

לעיתים ישנה תקלה רק בגוף החימום ובמקרים רבים אין אפשרות לתקן את הגוף אלא רק להחליפו. מחיר החלפת גוף חימום מתחיל בסביבות ה-250 ש"ח במקרים פשוטים ויכול להגיע עד ל-400 ש"ח במקרים מורכבים יותר.

מחיר החלפת תרמוסטט בדוד שמש

בדומה לתיקון גוף חימום, גם תיקון תרמוסטט דורש במקרים רבים החלפת המוצר באחד חדש. גם המחיר של החלפת תרמוסטט לדוד שמש דומה לגוף חימום והוא נע בין 180 ש"ח ל-350 ש"ח.

מחיר החלפת צינור בדוד שמש

החלפה של צינור פגום בדוד שמש יכולה לעלות לכם בין 200 ש"ח ל-350 ש"ח בהתאם למיקום הצינור ומורכבות התיקון.

מחיר שטיפת קולט שמש

לעיתים, מצטבר על קולט השמש אבק ולכלוך שמפריע לקרני השמש לחמם את הקולט. במצב כזה, נדרשת שטיפה של הקולט. מחיר שטיפת קולט שמש נע בין 200 ש"ח ל-300 ש"ח (תלוי אם הדוד ממוקם בגג שטוח או בגג רעפים).

מחיר תיקון מאיץ חום

הרבה מאוד אנשים מתקינים מאיץ חום בדוד השמש כדי שמהים יהיו חמים יותר ובמהירות גבוהה יותר. במקרה של תקלה במאיץ החום של הדוד, לא תמיד ישנה אפשרות לתקנו וברוב המקרים, עדיף להחליפו. מחיר החלפת מאיץ חום בדוד שמש עולה כ-380 ש"ח בממוצע.

מחיר ניקוי אבנית בדוד שמש

לפי המידע שבידינו, רוב התקלות בדוד שמש או חשמל נגרמות כתוצאה מניקוי אבנית. למרות שכל אחד יכול לבצע ניקוי אבנית בדוד בעצמו, מומלץ להזמין איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם. עלות ניקוי אבנית בדוד שמש נעה בין 350 ל-400 ש"ח.

מחיר תיקון טיימר/מפסק בדוד שמש/חשמל

מחיר החלפת טיימר תלוי ומשתנה בסוג הטיימר שאתם קונים. ישנם טיימרים הנמכרים כיום בפחות מ-100 ש"ח וישנם כאלו שעולים 200 ש"ח. בכל אופו אם תרצו שחשמלאי יתקין את הטיימר עבורכם, העלות הממוצעת לשירות זה היא 150-200 ש"ח.

מחיר תיקון דליפה בדוד שמש

עוד תופעה מעצבנת במיוחד בדודי שמש היא דליפה או נזילה מאחד הצינורות של הדוד או של הקולט. החדשות הרעות הן שתיקון דליפה לא תמיד מצליח ולפעמים קשה מאוד לאתר את הנזילה. החדשות הטובות הן שתופעה זו היא די נדירה ונגרמת רק לעיתים רחוקות. בכל אופן, מחיר תיקון נזילה או דליפה מדוד השמש נע בין 300 ל-500 ש"ח (תלוי באיתור מהיר של הנזילה ובמיקום הדוד, הקולט והצינורות). 

מחיר תיקונים חשמליים בדוד שמש

לעיתים קרובות מאוד, ישנם תקלות חשמליות קטנות שגורמות לדוד לא לעבוד בכלל. חוט קטן שנשרף, קצר חשמלי באחד החוטים וכד'. ברוב המקרים, טכנאי תיקון דודים לא אמור לגבות עבור תיקון קטן שכזה יותר מ-250 ש"ח.

מחיר התקנת מפסק בדוד שמש

לסיום, אם אתם נדרשים לבצע התקנת נקודה חדשה לדוד או החלפת מפסק לדוד שמש, המחיר הממוצע שחשמלאי יגבה עבור זה הוא בין 150 ל-250 ש"ח.