פוליש קריסטל - המדריך השלם

מה זה פוליש קריסטל? מהם יתרונותיו? לאילו רצפות הוא מתאים ואיך זה עובד? בכתבה הבאה שלפניכם.

בקצרה ניתן לומר שפוליש קריסטל זו ההברקה הכי מבריקה שיכולה להיות מבין כל סוגי ההברקות הקיימות כיום בעולם כאשר הברקת הקריסטל נותנת מראה של בריכה ממש - "המראה הרטוב".

פוליש קריסטל -יתרונות 

1. היתרון הגדול של פוליש הקריסטל ביחס לסוגי הפוליש השונים, זה שהוא עמיד לאורך זמן ממושך הרבה יותר מפוליש ווקס ודומיו. לדוגמא, אורך חייו של הפוליש ווקס נעמד עד שנה (בתחזוקה נכונה כמובן) כאשר עמידותו שלפוליש קריסטל לעומת זאת, יכולה להגיע עד לשלוש שנים (בתחזוקה נכונה ופשוטה ואף יותר בבתים פרטיים עם פחות שחיקה).

עוד יתרון חשוב מאוד הוא שהקריסטל נותן שכבת גלזורה חדשה בתוך המרצפת ובכך מונע ספיגת כתמים כגון קפה שנשפך ונשאר כתם, כורכום במטבח ועוד. הקריסטל הוא המונע הטוב ביותר לספיגה של חומרים אלו לאריח.

2. לפעמים כאשר רוצים קצת לגוון ולשנות את צורת הסלון או צורת החדר ולהזיז את הסלון, המיטה, הארון והרהיטים הכבדים שלא ניתן להרימם, גוררים אותם ובכך גורמים שריטות וחריקות לרצפה והורסים אותה. הפוליש קריסטל עובד כך שהוא ממלא את האריחים בגלזורה חדשה מלאה ומבריקה ומונע שריטות וחריקות ובכך נותן לנו לשנות כאוות נפשנו את סידור הבית בלי פחד משריטות.

3. בשביל ביטחון ילדינו חשוב לדעת שפוליש קריסטל אינו מחליק כלל וכלל.

לאיזה רצפות מתאים פוליש קריסטל?

הקריסטל מתאים לרצפות טרצו ושיש מכל סוגיהם וגווניהם ואינו מתאים לאריחי קרמיקה או גרניט
פורצלן שאופן הכנתם הוא בתנור בחום מאוד גבוה בתבניות ולכן לא ניתן להחדיר את חומרי ההברקה הקריסטלית לתוך אריחי הקרמיקה, ובשל כך מייצרים קרמיקה מבריקה וקרמיקה מט. מי שרוצה מבריק, שירכוש אריחי קרמיקה מבריקים מלכתחילה ולא מט.

 איך מנקים עם פוליש קריסטל?

אופן ביצוע עבודת פוליש הקריסטל מתחלקת לארבע חלקים:

חלק ראשון הוא הכנת הרצפות להברקה. מקרצפים ומצחצחים את האריחים על ידי מכונת הפוליש
בפעולת סקוצ' תעשייתי.

לאחר מכן יש לחכות עד ליבוש מוחלט של הרצפות ואז להתחיל את החלק השני של החדרת חומר
בסיס להברקה (X1) החדרת חומר הבסיס נעשית גם היא על ידי המכונה בפעולת צמר מגנזיום
שבעת חיממו מסיבובי מכונת הפוליש מחדיר את חומרי הבסיס וההברקה לרצפות.

לאחר שהחדרנו את חומר הבסיס לרצפות ממשיכים את הקריסטל בהחדרת חומר הברקה (X2)
הנעשה אף הוא על ידי המכונה בפעולת מגנזיום.

לאחר מכן מגיע החלק הרביעי והאחרון עוברים על ידי מכונת הפוליש על כל שטח ההברקה בפעולת
"לבד" הנותן מראה אחיד ובוהק להברקה הקריסטלית.

יש לציין דבר חשוב מאוד, עבודת פוליש קריסטל צריכה להתבצע על ידי מומחים לנושא הפוליש
וההברקות בכדי שהרצפות יגיעו לרמת ההברקה הגבוהה של הקריסטל ולא יהרסו חס ושלום את הרצפות.
רצפות ביתנו הם דבר יקר ערך שעלה לנו הרבה כסף ואין לזלזל בהם ולהביא חאפרים שיבצעו את
עבודת הפוליש אלא לבחור מומחים בנושא.

הכותב הוא מנהל חברת הפוליש והניקיון הבית הלבן המתמחה בניקוי והברקה עם פוליש קריסטל.  

מחמם מגבות - המדריך השלם

הצעקה האחרונה בתחום האבזור לאמבטיה הוא מחמם המגבות. מה זה מחמם מגבות? כמה זה עולה? ואיזה מחמם מגבות כדאי לקנות, בכתבה הבאה שלפניכם.

אחד הלהיטים בתחום האבזור לאמבטיה בשנים האחרונות הוא מחמם מגבות. אביזר זה למעשה כבר נמכר שנים רבות באירופה ובארה"ב אך לישראל הגיע רק לפני כמה שנים. עכשיו כשהחורף כבר ממש כאן, מחמם מגבות הוא אטרטיבי במיוחד ולצורך כך, החלטנו היום בבלוג להציג לכם את המדריך השלם לקניית מחמם מגבות לאמבטיה.

מה זה מחמם מגבות?

מחמם מגבות (יש כאלו המכנים זאת מייבש מגבות) הוא למעשה תנור חשמלי שצורתו מותאמת לתליית מגבות ממש כמו מתלה מגבות באמבטיה. למחמם מגבות שני תכונות עיקריות, הראשונה - חימום המגבת כך שכאשר אתם יוצאים מהאמבטיה תוכלו להתנגב עם מגבת חמה ונעימה. השנייה - ייבוש מהיר המגבת לאחר השימוש. בנוסף, מייבש המגבות משמש למעשה כמתקן מגבות לכל דבר.

מחמם מגבות - סוגים

כעיקרון, ישנם שני סוגים עיקריים של מחממי מגבות באמבטיה - מחמם מגבות גלוי ומחמם מגבות נסתר:

מחמם מגבות גלוי

ברוב המקרים, המחממים שתמצאו בחנויות הם מחממי מגבות גלויים כאשר המחמם נראה ומתפקד כמו מתקן תליית מגבות המותקן על גבי הקיר ומתחבר לחשמל באמצעות שקע חשמל רגיל.

מחמם מגבות נסתר

מחמם מגבות נסתר בנוי כך שגוף החימום מוסתר מאחורי חיפוי הקיר ורק מתקן התלייה הוא הנראה לעין. מוצר זה פחות נפוץ וזאת מפני שהתקנת מחמם מגבות נסתר דורשת תכנון מוקדם ובדרך כלל מתקינים זאת רק במקרים של שיפוץ כללי של חדר האמבטיה.

איזה מחמם מגבות כדאי לקנות?

הרבה מאוד חברות ויבואנים מציעים מגוון שלם של מחממי מגבות ברמות איכות שונה וקשנ מאוד לדעת איזה מהם כדאי לקנות. להלן כמה עצות והמלצות לקניית מחמם מגבות:

איכות - כמו בהרבה מאוד מוצרים, ישנם הבדלים גדולים בין מוצר אחד לשני מבחינת איכות החומרים. מחממי המגבות שנמכרים בישראל נחלקים לשני סוגים - מחממים מברזל או נירוסטה עם גוף חימום רגיל (כמו בתנור סלילים רגיל) ומחממים מנחושת עם שמן או נוזל מיוחד בפנים ששומר על איכות החימום ואיכות החומר בצורה טובה בהרבה.

תו תקן - ודאו כי למחמם המגבות שאתם קונים יש תו תקן ישראלי כך שתוכלו לדעת שהמוצר נבדק ונמצא מתאים לעבוד בישראל.

אחריות - כל מחמם מגבות איכותי מגיע עם 3 שנות אחריות לפחות.

בטיחות - ודאו כי למוצר יש תרמוסטט ששומר על טמפרטורת חום נמוכה למניעת כוויות (במיוחד במקרה של בית עם ילדים).

מחמם מגבות - מידות גדלים

ברוב החנויות המתמחות אפשר למצוא מחממי מגבות בשלושה גדלים או מידות - מיני, בינוני וגדול. גודל המחמם הוא בעיקר פונקציה של מקום בחדר האמבטיה ולא מבחינת טיב המוצר. כך אם למשל, יש לכם חדר אמבטיה קטן, רצוי לקנות מחמם מגבות מיני לניצול מקסימלי של החדר.

מחמם מגבות - מחירים

קשה מאוד לקבוע כמה עולה מחמם מגבות וזאת מפני שישנם כל כך הרבה סוגים, דגמים וגדלים של מחממים שמשפיעים בצורה משמעותית על המחיר. כעיקרון, טווח המחירים של מחמם המגבות הוא בין 300 ש"ח ל-6000 ש"ח.

כדי לעזור לכם בכל זאת לקבל אינדיקציה על מחיר מחמם מגבות, נציג לכם כמה דוגמאות של מוצרים הנמכרים כיום לצג מחיריהם כדי שתוכלו לראות וללמוד אילו פרמטרים בעיקר משפיעים על המחיר.

להלן כמה דוגמאות של מחממי מגבות:

מייבש מגבות של דלונגי מדגם טאג' מאהל עם 20 שלבים המגיע גם עם אופציה למתאם המסתיר את שקע החשמל נמכר בסביבות ה-4800 ש"ח.

מחמם מגבות גדול של אמקור עשוי מנירוסטה עם 2 אחריות עולה בסביבות ה-900 ש"ח.

מחמם מגבות של חברת דיוה (איטליה) המופעל ע"י נוזל וכולל גם חומר מדלל חמצן ומציע גם שמירת חום גם לאחר כיבוי החשמל עם תו תקן ישראלי ואיטלקי ועם שנה אחריות נמכר בסביבות ה-2800 ש"ח.

חברות טובות של מחממי מגבות

ונסיים עם כמה המלצות שאספנו מהרשת של מחממי המגבות הטובים ביותר. ובכן, לפי בדיקה שערכנו במספר אתרים, מחממי מגבות של דלונגי נחשבים לאחד המוצרים הטובים ביותר בקטיגוריה זו. גם מחממי מגבות של אלוני נחשבים למצויינים וקיבלו המלצות טובות מגולשים רבים ברשת.

גם חברת פיקסול נחשבת לאחת האיכותיות בשוק וגולשים רבים המליצו על מחממי המגבות של פיקסול. עוד חברות שנחשבות לטובות בתחום מחממי המגבות הן דומיסיל (Domicile), כרומו וחברת הוקס האיטלקית.

איך לעצב את הכניסה לבית?

רוצים לשנות את מבואת הבית? מחפשים רעיונות לעיצוב הכניסה לבית? בכתבה הבאה תוכלו למצוא את הטיפים והמדריכים הטובים ביותר לעיצוב הכניסה לבית.

אנשים רובים נוטים לא לייחס חשיבות רבה למראה של הכניסה לבית אך זוהי למעשה טעות גדולה מאוד. אחד הכללים הראשונים בעיצוב הוא חווית הצופה במראה הראשוני וכאשר אדם נכנס אליכם לבית, הכניסה היא הדבר הראשון שהוא רואה ועל פי זה הוא קובע את חוויתו ממראה כל הבית שלכם.

ישנן דרכים רבות לשפר ולהפוך את מראה הכניסה לבית שלכם למרענן, חדשני ונעים לעין. בכתבה הבאה החלטנו להציג לכם כמה מן הטיפים הטובים ביותר שיעזרו לכם לעצב את הכניסה לבית.

עיצוב הכניסה לבית

נתחיל עם כתבה מצויינת שפורסמה במאקו ובה מוצגת כניסתה של דירתה של אדריכלית בבניין מוזנח ללא תחושת פרטיות וללא השקעה כלל. בצפייה בתמונות שלאחר השיפוץ והעיצוב, לא תאמינו שמדובר באותה דירה. הכניסה לדירה שונתה כליל כאשר בלוני הגז הוסתרו, השביל לדירה שודרג וכל הכניסה לבית קיבלה צבע חדש מצמחייה ומצביעה מתאימה. מקריאה בכתבה זו, תוכלו לגלות המון טיפים מעשיים שיעזרו לכם לעצב את הכניסה לבית שלכם.

עיצוב כניסה לבית - ללא השקעה גדולה

הכתבה הבאה מאתר Xnet היא כתבה נפלאה עם המון עצות וטיפים פרקטיים לעיצוב מבואת הבית ללא השקעה כספית גדולה. תוכלו לגלות עולם שלם של רעיונות כמו שימוש בתאורת גבס, שימוש בארוניות מיוחדות להפרדת המבואה מהבית ועוד טיפים רבים.

עיצוב הכניסה לבית - פנג שואי

אם אתם מתחברים לפנג שוואי ורוצים לעצב את הכניסה לבית בעזרת סגנון עיצוב זה. הכתבה הזאת גם היא מאתר מאקו, היא בול מה שאתם צריכים. בכתבה זאת תוכלו ללמוד איך לעצב את מבואת הבית בעזרת פנג שואי וללמוד איזה חפצים ופריטים כדאי לשים בכניסה לבית ואיזה להעלים הן מבחינה רעיונית והן מבחינה עיצובית, צבעים נכונים ומתאימים, שימוש בשטיח, פעמון ועוד אלמנטים מעניינים מאוד שיגרמו לכניסה לבית להיראות מיוחדת ושונה.

עיצוב כניסה לבית - טיפים שימושיים

ולסיום, בעמוד הבא תוכלו למצוא כמה טיפים פשוטים ומועילים (מעין רשימת כללי ברזל של מה כדאי לעשות ומה לא) שיוכלו לעזור לכם הרבה כגון: תאורה נכונה בכניסה לבית, שימוש במראה לצד הדלת, טיפים להגדרת המתחם של הכניסה לבית, ריהוט מתאים ועוד.

איפה אפשר לקנות שיש למטבח בזול?

רוצים לדעת איך אפשר לקנות משטח שיש בזול? בכתבה הבאה אספנו לכם את המבצעים השווים ביותר ברשת שמציעים שיש למטבח במבצע. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

אחד האלמנטים היקרים ביותר בבניית מטבח חדש בבית הוא משטח השיש. התחום של מכירת משטחי שיש הוא תחרותי ביותר וכדי להישאר רלוונטים ואטקטיביים, חנויות המטבחים יוצאות כל הזמן במבצעים כדי למשוך את הלקוחות אליהם.

היום בבלוג, החלטנו לאסוף עבורכם את המבצעים וההנחות השווים על משטחים למטבח שמצאנו אתרי החנויות השונות. שימו לב: המידע שמוצג כאן, נכון ליום פרסום כתבה זו (6/11/2012) ואין אנו אחראים על פרטי המבצעים.

שיש למטבח במבצע

נתחיל עם העמוד הבא באתר האינטרנט של החנות "אוהד - תעשיות שיש למטבחים" שממוקמת בראשון לציון שמציע שיש קיסר ב-450 ש"ח למטר במבחר סדרות, גימורים וצבעים. המחיר כולל הובלה ולא כולל הרכבה, קנטים או פתחי כיור וגז.

מבצע על שיש למטבח נוסף מצאנו באתר החנות "מרכז השיש והגרניט" בתל אביב שמתמחה בייצור שיש למטבח. בדף הבא החנות מציעה שיש קיסר במבצע לפי חלוקה לדגמים החל מ-320 ש"ח בלבד לשיש מאבן קיסר! שימו לב: המחיר אינו כולל מע"מ ומתייחס רק לחומר הגלם. המחירים הם למטר רץ וישנו מינימום הזמנה של 5 מטר רץ ומעלה.

החנות "כהן שיש למטבחים" מציעה בעמוד הזה מבצע של שיש קיסר למטבח ב-65 אחוז הנחה. החנות ממוקמת בראשון לציון.

באתר האינטרנט של החנות "מאיר המהיר" מצאנו את העמוד הבא שמציע כמה מבצעים על שיש סילסטון ושיש קיסר. למשל, שיש קיסר ב-850 ש"ח במקום 1000 ש"ח, שיש סילסטון ב-913 ש"ח למטר במקום 1075 ש"ח למטר וכד'.

עוד מבצע שנתקלנו בו ברשת שייך לחנות שיש איטליאנו הממוקמת בבני ברק שמציעה בדף הבא מגוון דגמים של שיש גרניט במבצע. כמו למשל שיש גרניט מסוג ג'יבלי ב-1500 ש"ח למטר במקום 2350 ש"ח, שיש גרניט בהיר מסוג טובאק ב-1700 ש"ח במקום 2800 ש"ח ומבצעים נוספים על שיש גרניט מסוג שיווס קשיו, גרין ועוד. שימו לב: המחירים למבצעים הנ"ל כוללים קנט עד 4 ס"מ, פתח לכיור שטוח, פתח לכיריים וכוללים מע"מ.

באתר החנות "קוריאין טאץ'" שממוקמת בנתניה, מציעים מבצע לכל מי שרוכש שיש קוריאן למטבח, כיור נירוסטה של Shony במתנה או כיריים 4 להבות של קינג במתנה. האותיות הקטנות: מינימום הזמנה של 3.5 מטר אורך של משטח קוריאן.

החנות "שיש פאר" הממוקמת ביבנה מציעה באתר האינטרנט שלה, משטחי שיש למטבח החל מ-450 ש"ח למטר.

עד כאן להפעם. אם נתקלתם במבצע נוסף על משטחי שיש ואתם רוצים לשתף את הגולשים בו, תוכלו להוסיף אותו ע"י הוספת תגובה לכתבה זו.

פרגולה - בנייה עצמית

רוצים לדעת איך לבנות פרגולה לבד? אספנו לכם כמה מדריכים טובים שילמדו אתכם את כל מה שרציתם לדעת על בנייה עצמית של פרגולה.

אם אתם ניחנים בזוג ידיים טובות, ראש טכני והרבה מאוד סבלנות, סיכוי גדול מאוד שתצליחו לבנות פרגולה לבד וכך לחסוך לא מעט כסף שהיה מגיע למתקין מקצועי על בנית הפרגולה.

בניית עצמית של פרגולה בגינה או במרפסת היא לא דבר מורכב ביותר מצד אחד, אך ישנה לא מעט עבודה וכדי שהפרגולה תיראה טוב ותחזיק מעמד הרבה זמן, יש ללכת על פי כללים מסודרים ולהשתמש בחומרים וכלי עבודה הנכונים כדי שהבנייה תתבצע בהצלחה.

בכתבה הבאה נציג לכם את המדריכים הטובים ביותר ברשת שילמדו אתכם הכל על בניית פרגולה בשיטת עשה זאת בעצמך.

איך לבנות פרגולה?

ובכן, לאחר חיפושים ברשת, המדריך הבא מבית האתר HomeAid הוא ללא ספק הטוב ביותר שמסביר לפרטי פרטים איך בונים פרגולה. המדריך מקיף גם את שלבי התכנון (מדידה, חפירות), אילו חלקים לקנות (קורות רוחב, קורת רוחב נגדית, קורת גג, קרשים וכד') וכמובן את שלב הבנייה (עמודי תמיכה, הקמת העמודים, קירוי, בטון וכו').

עוד מדריך שכדאי לבדוק לפני שמתחילים לבנות פרגולה לבד, הוא הסרטון הבא מאתר יוטיוב שמסביר ומדגים צעד אחר צעד איך בונים פרגולה בבנייה עצמית. צפו במדריך:



לסיום, לא הרבה יודעים זאת אבל בבנייה של פרגולה יש גם צד משפטי וברוב הערים, נדרש היתר בנייה עבור פרגולה. איזה היתר צריך לבניית פרגולה? איפה ואיך עושים זאת? כמה זה עולה לנו? המדריך הזה יציג לכם את כל המידע שצריך לקבלת היתר בנייה לפרגולה.

איך מנקים ארובה?

רוצים לדעת איך לנקות ארובה ואת המנדפים לבד? הכתבה הבאה מיועדת בדיוק עבורכם.

החורף בפתח והגשמים כבר מבצבץ ובא. זה הזמן הטוב ביותר לנקות את הארובה בבית או בעבודה.

אמנם הדרך הקלה ביותר היא להזמין איש מקצוע או חברה המתמחה בניקוי ארובות ומנדפים אך אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לעשות הכל בעצמכם, הכתבה הבאה נועדה בדיוק עבורכם.

ניקוי ארובות ומנדפים

אז הנה, כמה מדריכי וידאו שמצאנו ביו טיוב שמסבירים היטב צעד אחר צעד כיצד לנקות את הארובה ואת המנדפים בצורה הטובה ביותר.

מדריך ראשון:



מדריך שני:



אם אתם מאלו שמעדיפים הסברים כתובים, הכתבה הבאה מציעה לכם מדריך לניקוי ארובה לבד ב-13 צעדים.

ולסיום, אם אתם בכל זאת בוחרים להשתמש בחברה לניקוי ארובות, המאמר הבא יסביר לכם קצת תהליך הניקוי הארובה המקצועי, על התקנים ועל הדברים החשובים שצריך לשים לב ולוודא.