איך לבנות נדנדה לגינה?

בניית נדנדה לגינה לבד היא לא משימה כזאת מורכבת. ריכזנו עבורכם כמה מדריכים מצוינים שילמדו אתכם איך בונים נדנדה לגינה לבד ובלי תקלות.

לאחר שבכתבה הקודמת למדנו איזה נדנדה לגינה כדאי לקנות, היום החלטנו דווקא לעזור למי שמעוניין לבנות בעצמו את הנדנדה ולחסוך לא מעט כסף.

לצורך כך, אספנו לכם כמה מדריכים טובים בעברית ובאנגלית לבחירתכם שיסבירו לכם בדיוק איך לעשות זאת צעד אחר צעד.

איך לבנות נדנדת עץ לגינה?

נתחיל עם מדריך מצוין בעברית באתר הבא שמציג הדרכה מפורטת ומעמיקה הכוללת גם טבלה מסודרת עם סוג העצים והכמויות שתצטרכו וכן איורים וציורים שיעזרו לכם להבין היטב את ההוראות. מומלץ!

מדריך נוסף מושקע ומומלץ הוא המדריך הבא מאתר Wiki How שמסביר ומדגים בעזרת תמונות כיעצד לבנות נדנה לגינה מעץ. המדריך מפרט גם אתכלי העבודה והאביזרים שתצטרכו.

ולסיום, למי שמחפש לראות בצורה מוחשית יותר איך עושים זאת, הנה מדריך וידאו בן דקה שיראה לכם איך לבנות נדנדת גינה (לצפייה במדריך השלם באורך 30 דקות לחצו כאן).

נדנדה לגינה

חושבים לקנות נדנדה לגינה או לחצר? בדקנו ברשת אילו סוגי נדנדות נמכרים כיום בחנויות, מהם המחירים ואיך מוצאים נדנדה זולה. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

אחד הרהיטים היותר נפוצים בקרב רהיטי הגינה היא הנדנדה וכיום קשה מאוד למצוא גינה או חצר ביתית ללא איזה שהוא סוג של נדנדה. כמו בכל תחום אחר, קיימים סוגים רבים של נדנדות לגינה חלקן נדנדות זולות ופשוטות וחלקן איכותיות ויקרות.

בכתבה הבאה נציג לכם את הסוגים השונים של נדנדות לגינה ונרכז עבורכם כמה טיפים והמלצות שיוכלו לעזור לכם ולתת לכם אינדיקציה טובה לפני הקנייה.

נדנדות לגינה - סוגים

ישנם שלושה סוגים נפוצים של נדנדות לגינה כאשר החומר מהם הן עשויות הוא שמבדיל ביניהן:
  • נדנדות לגינה מעץ
  • נדנדות לגינה מפלסטיק
  • נדנדות לגינה ממתכת
כעיקרון, הסוג הנפוץ והפופולרי ביותר הן הנדנדות מפלסטיק וזאת בעיקר מפני המחיר הזול ביחס למחירי הנדנדות מעץ אך אל תטעו לחשוב שכל הנדנדות לגינה מפלסטיק הן זולות, קיימים גם דגמים איכותיים של נדנדות פלסטיק שמחירן דומה למחיר נדנדות העץ.

מחירי נדנדות לגינה 

כדי לדעת בדיוק כמה עולה נדנדה לגינה בדקנו באתר זאפ נדנדות מסוגים שונים ושם ניתן לראות טווח מחירים גדול מאוד שמתחיל באיזור ה-600 ש"ח לנדנדת גינה ממתכת המתאימה עם שלושה מקומות ישיבה ומגיע ללא פחות מ-4300 ש"ח לנדנדת גינה מעוצבת מעץ מלא ואיכותי עם 4 מקומות ישיבה עם 5 שנות אחריות.

לפי פילוחים נוספים שערכנו בעמוד הנדנדות גינה בזאפ, ניתן ללמוד אילו נדנדות הנפוצות ביותר והנמכרות ביותר. למשל נדנדה לגינה של כתר ל-3 מקומות ישיבה מדגם לגונה בצבע לבן כולל גגון אך אינו כולל מזרן ב-1598 ש"ח כולל משלוח היא אחת הנמכרות באתר.

נדנדה נוספת שמצאנו כנפוצה ביותר היא נדנדת עץ לגינה הכוללת משענת גב ומשענת ידיים, מגיעה בגוון עץ טבעי ועם גגון להגנה מפני השמש. מחיר נדנדה זו הוא 2650 ש"ח כולל משלוח (ההרכבה היא עצמית).

ואם אתם יותר בקטע של נדנדות מעוצבות לגינה, מומלץ לבדוק את הנדנדה הבאה של חברת Vutzi מדגם "ניו דלהי" העשויה ראטן סינטטי עם שילדה ממתכת. מחיר הנדנדה הוא 2350 ש"ח כולל משלוח.

לסיכום ולאחר עיון ובדיקה באתרים נוספים של חנויות המוכרות רהיטי גינה, ניתן לומר שהמחיר הממוצע לנדנדת גינה הוא כ-1500 ש"ח.

נדנדות זולות לגינה

אז איך בכל זאת אפשר לקנות נדנדה לגינה זולה? הנה כמה טיפים והמלצות כיצד לעשות זאת:

מותגים - חפשו נדנדות מפלסטיק של חברות פחות מוכרות ולא של מותגים. נדנדות של כתר פלסטיק למשל יקרות בהרבה מחברות פלסטיק פחות מוכרות או מיובאות.

נדנדות גינה יד 2 - אם אתם קצת פחות מפונקים, ההמלצה שלנו היא לבדוק באתר יד 2 בעמוד הבא ולבחור מתוך מגוון גדול מאוד של נדנדות לגינה משומשות. מבט בעמוד נכון להיום נמצאו 81 מודעות של נדנדות גינה יד 2 כאשר רובן המכריע עולה פחתו מ-1000 ש"ח!

מבצעים - הרשתות הגדולות  כגון הום סנטר, אייס קנה ובנה, איקאה ואפילו קיקה החדשה, מציעות ומתחרות על כיסו של הצרכן בעזרת מבצעים. רהיטי הגינה ברשתות אלו מוצעים במבצעים על בסיס קבוע וסיכוי סביר מאוד שאם תערכו סקר שוק קטו תוכלו למצוא באחת מהחנויות האלו מבצע על נדנדת גינה.


הערה: שימו לב שכתבה זו עסקה רק בנדנדות ישיבה ולא בנדנדות לילדים שגם הן נמכרות ברוב החנויות אך בהן נעסוק ביום אחר.

מאמרים קשורים:
איך לחסוך מים בהשקיית הגינה?
פטריות חימום
דשא סינטטי
מחסן גינה


חנויות מזרונים

הפעם החלטנו לרכז עבורכם חנויות מזרנים מובחרות לפי איזורים בישראל. אז אם אתם מחפשים חנות מזרנים, הגעתם למקום הנכון.

בפעם שעברה הצגנו לכם רשימה של חנויות מטבחים מובחרות בכל הארץ. היום החלטנו להמשיך באותה המסורת ולהציג עבורכם רשימה של חנויות מזרנים מובחרות של רשתות או חנויות פרטיות מסורות לפי איזורים בארץ (צפון, מרכז, ירושלים והדרום).

הערה חשובה: רשימה זו נאספה בצורה אובייקטיבית לחלוטין ואין לנו כל קשר ישיר או עקיף עם אף אחת מחנויות המזרונים הנ"ל.

חנויות מזרנים בצפון

עמינח חיפה חוצות המפרץ - סניף של אחת מהרשתות למזרנים הגדולות בישראל הממוקם בקניון חוצות המפרץ בצומת וולקן. טל'- 04-8420720

אירופלקס קריית ביאליק - סניף חדש של רשת המזרונים המוכרת אירופלקס הממוקם בקניון קריון בקריית ביאליק. טל'- 04-6899100

מרכז השינה כברי - חנות מזרנים גדולה המוכרת מזרנים של חברות כגון סימונס, סילי ועוד. החנות ממוקמת בקיבוץ כברי שבצפון. טל' - 04-9952658

גוד נייט חיפה - רשת המזרנים גדולה נוספת היא גוד נייט שמוכרת מזרנים של חברות כגון עמינח, קינג קויל ועוד. הסניף ממוקם במתחם פאוור סנטר בתל חנן (טל' - 04-8210622).

גוד נייט טבריה - סניף נוסף של רשת גוד נייט הממוקם במתחם ביג בצומת פוריה. טל' - 04-8210622.

חנויות מזרנים במרכז

גומאויר כפר סבא - חנות המפעל של המפעל גומאויר המייצר מזרנים מיוחדים ללא קפיצים. החנות ממוקמת ברחוב התע"ש 16. טל' - 09-7662493

גוד נייט רמת גן - סניף גדול במיוחד של רשת המזרנים גוד נייט הממוקם ברחוב ששת הימים 16 ברמת גן. טל' - 03-5782821.

הולנדיה הרצליה פיתוח - סניף של רשת מיטות והמזרנים הולנדיה המוכרת מזרוני לטקס, טמפור והולנדיה 3D. החנות נמצאת בשדרות אבא אבן 15. טל' - 09-9585669.

מוניטין 122 - חנות מזרנים בדרום ת"א. חנות ותיקה המוכרת את כל סוגי המזרונים המוכרים כגון סימונס, קינג קויל, סילי, עמינח, פולירון ועוד. החנות ממוקמת נחלת בנימין 122. טל'- 1800-122122.

אירופלקס מודיעין - סניף גדול של רשת המזרונים אירופלקס הממוקם במתחם ישפרו סנטר בעיר. טל' - 08-9265530.

חנויות מזרנים בירושלים

עמינח ירושלים - סניף גדול של עמינח סנטר הממוקם בתלפיות ירושלים. הסניף ממוקם ברחוב פייר קניג 20. טלפון - 02-6794144.

הולנדיה ירושלים - לרשת המיטות והמזרנים הולנדייה שני סניפים בירושלים. הראשון ממוקם בגבעת שאול ברחוב כנפי נשרים (טלפון - 02-5672550) והשני ממוקם בתלפיות ברחוב דרך חברון (טלפון - 02-6731524).

רייז היי - חנות מזרונים בתלפיות ירושלים המציעה מזרונים של חברות כגון עמינח, פולירון ועוד. כתובת החנות - פועלי צדק 3 ירושלים. טל' - 02-6735405.

חנויות מזרנים בדרום

הולנדיה אילת - הסניף הדרומי ביותר של הולנדיה הנמצא בקניון מלכת שבא. טל' 08-6333378.

אירופלקס באר שבע - סניף של אירופלקס המציעה מגוון מזרנים איכותיים הממוקם במתחם ביג בבאר שבע. טל' - 08-6230637.

עמינח באר שבע - ממוקם באיזור התעשייה של באר שבע עמק שרה שבו מתחם גדול עם חנויות מזרנים רבות. טל' - 08-6281541.

מאמרים קשורים:
מבצעים על מזרונים
מחירי מזרונים
איזה מזרן כדאי לקנות?


מחיר התקנת פרקט

כמה עולה להתקין פרקט בבית? מה הוא כולל ועוד כמה טיפים והמלצות במדריך הבא שלפניכם.

הפעם בחרנו להתמקד באחד מסוגי הריצוף היפים ביותר לבית - הפרקטים. כדי לתת לכם אינדיקציה טובה על מחירי פרקטים, בדקנו בכתבה הבאה מהם סוגי הפרקטים הנפוצים בישראל, כמה הם עולים ועוד כמה טיפים והמלצות.

אז אם אתם חושבים על פרקט בבית, אתם במקום הנכון. (שימו לב: הכתבה מתמקדת במחיר התקנה בלבד ולא במחירי הפרקט אותו תצטרכו לקנות בנפרד).

סוגי פרקטים

רוה החנויות והמשווקים בישראל המתמחים בפרקטים, מציעים שני סוגים עיקריים של פרקטים - פרקטים מעץ מלא ופרקטים למינציה.

פרקט מעץ מלא - כמו ברהיטים גם כאן אלו הם הפרקטים היקרים יותר מבין סוגי הפרקטים והם נחשבים לאיכותיים ביותר. קיימים פרקטים מעץ מלא העשויים שכבה אחת וישנם גם פרקטים מעץ מלא העשויים 3 שכבות (כדי לשמור על חוזק ועמידות הפרקט).

פרקט למינציה - מכיוון שפרקט עץ מלא הוא יקר יחסית, עם השנים פותח סוג חדש וזול יותר של פרקט למינציה שהוא למעשה פרקט העשוי מחומר סינטטי וזול בהרבה על פני פרקט מעץ מלא. גם הפרקטים מלמניציה נחלקים לאיכותיים יותר ואיכותיים פחות ונהוג לקבוע את איכותם לפי עובי הפרקט (קיימים 3 סוגי עובי - AC3, AC4 ו- AC5).

כעיקרון, ככל שהפרקט יהיה עבה יותר, כך הוא ייחשב איכותי יותר ויקר יותר ולכן, פרקט למינציה בעובי AC5 יהיה היקר ביותר ופרקט למינציה בעובי AC3 יהיה הפרקט הזול ביותר.

מחיר התקנת פרקט

כדי להציג לכם מחירון התקנת פרקטים, בדקנו במספר אתרי אינטרנט של מתקיני פרקטים וגם באתרים ופורומים המומחים לעבודות אלו כדי למצוא מחירים ממוצעים להתקנות פרקט.

אך לפני שנציג את המחירים עבור ההתקנה, ננסה להבין מהי עלות פרקט ללא התקנה ובכן, מחיר פרקט ללא התקנה נע בין 50 ש"ח ל-120 ש"ח לפרקט למינציה ובין 180 ש"ח ל-400 ש"ח לפרקט איכותי מעץ מלא.

מחיר התקנת פרקט למינציה

עלות התקנת פרקט למינציה כוללת כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר והם: סוג הפרקט (AC3, AC4  AC5) וסוג ההתקנה (התקנה על מרצפות, הדבקה על שטיח קיים או פירוק השטיח הישן).

מחיר התקנה בלבד - בין 50 ל-80 ש"ח.


מחיר התקנת פרקט עץ מלא

למחיר של התקנת פרקט מעץ מלא יש פרמטר נוסף שמשפיע על המחיר והוא סוג ההרכבה (הדבקה או הנחה צפה של הפרקט).

מחיר התקנה בלבד - מתחיל ב-70 ש"ח למ"ר ויכול להגיע במקרים מסוימים גם ל-120 ש"ח להתקנת פרקט עץ גושני (פרקט משכבת עץ אחת בלבד).

המלצות
  • עדיף לבצע את קניית הפרקט ואת ההתקנת הפרקט באותו המקום.
  • בחנויות הגדולות לבית כגון אייס קנה ובנה והום סנטר מציעים לעיתים תכופות מבצעים על פרקטים וכדאי תמיד להתעדכן במבצע האחרון.
  • גם אם יש לכם יידים טובות ואתם בטוחים שתוכלו להתקין לבד את הפרקט, לא תמיד זאת משימה קלה וישנם התקנות של פרקט (כמו פרקט מעץ גושני) שיכולות להתבצע אך ורק ע"י אנשי מקצוע מומחים.

איך לחסוך מים בהשקיית הגינה?

מנסים לחסוך מים בהשקיית הגינה? אספנו עבורכם מהרשת כמה מדריכים וטיפים מצוינים שיעזרו לכם לחסוך מים בגינה. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

מחירי המים בישראל רק עולים מדי חודש ונראה שכל עוד לא יימצא פתרון ממשלתי/מדיני, המחירים רק ימשיכו לנסוק לכיוון מעלה. אמנם כבר המלצנו לכם יותר מפעם אחת לעבור לדשא סינטטי אבל אם אתם בכל זאת נשארים עם הדשא הרגיל והגינה הסטנדרטית שלכם, קבלו לפחות כמה טיפים טובים שיעזרו לכם לחסוך מים בגינה.

להלן כמה המלצות וטיפים (חלקם בסיסיים ועל חלקם אולי עדיין לא חשבתם):

השקייה בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות - נושא זה כבר נבדק ונחקר ונמצא כי בשעות אלו הגינה צורכת הכי פחות מים משאר שעות היום.

צמחים חסכוניים במים - החליפו את הצמחייה שלכם בכזאת שצורכת הכי פחות מים. אם אתם לא מתמצאים מספיק, שאלו במשתלה הקרובה לבתיכם.

התקנת מחשב השקייה - אחד האלמנטים שיעזרו לכם לחסוך מים בצורה הטובה ביותר היא מערכת השקייה ממוחשבת שמשקה בדיוק לפי ההגדרות שהגדרתם במחשב. החסרון - התקנת מחשב השקייה היא לא דבר זול כל כך.

התקנת חיישן לחות - גם מכשיר זה נועד לחסוך בצריכת המים בגינה שלכם ע"י בקרת הלחות של האדמה וקביעת כמות ההשקיה המבוקשת.

חיפוי הגינה - טיפ זה הוא הטוב ביותר לטעמנו. חיפוי הגינה שלכם בצורה חכמה בעזרת אבני נחל, דק או כל רעיון יצירתי אחר יכול לחסוך בצורה משמעותית ביותר בצריכת המים ע"י הקטנת שטח האדמה הזקוקה להשקייה ואף להפוך את הגינה שלכם ליפה הרבה יותר. המלצה: מומלץ לתכנן את החיפוי בעזרת אדריכל נוף או לפחות ע"י גנן עם ניסיון טוב כדי לקבל את העיצוב הטוב ביותר עבור הגינה שלכם.

מדריך לחיסכון מים בגינה

אם אין לכם בעיה עם אנגלית, מומלץ לקרוא גם את המדריך הבא של אתר Ehow עם עוד כמה טיפים פרקטיים ומעשיים. או לצפות במדריך וידאו הבא שמצאנו עבורכם ביו טיוב.





עלות יועץ משכנתא

מחפשים יועץ למשכנתא? בדקנו ברשת באתרים ובפורומים שונים כמה לוקחים על ייעוץ משכנתא בממוצע ומה כלול במחיר. כל הפרטים, בכתבה הבאה שלפניכם.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בקניית בית הוא המשכנתא. הבנקים לא מקילים במיוחד על אנשים פשוטים ומציעים מסלולי משכנתא מורכבים שאנשים פשוטים לא תמיד מצליחים להבין. לכן, בשנים האחרונות, קמו להן חברות פרטיות ויועצים פרטיים המציעים לסדר לכם את המשכנתא הטובה והאופטימלית ביותר עבורכם תמורת עמלה מסויימת.

בכתבה הבאה החלטנו לצאת לרשת ולבדוק מהו המחיר הממוצע שגובים על ייעוץ משכנתא, מה הוא כולל, ואיך זה בכלל עובד.

כמה לוקח יועץ משכנתא?

לאחר בדיקה מקיפה שערכנו ברשת, הצלחנו לראות כי לא כל החברות מציעות את אותם שירותי ייעוץ משכנתא ובנוסף גילינו להפתעתנו כי ישנו טווח מחירים יחסית רחב והפער בין החברות השונות יכול להיות לפעמים משמעותי ביותר.

ראשית, לפי מה שגילינו, רוב החברות מפרידות את תמחור ייעוץ המשכנתא לשני חלקים - ייעוץ משכנתא ללקוח ועבודה מול הבנקים. (בהמשך נפרט לכם יותר מה זה אומר בדיוק ומה זה כולל). דווקא הייעוץ עצמו הוא החלק הזול יחסית ועלותו הממוצעת בין החברות הוא בין 1000 ש"ח ל-3000 ש"ח. אם תרצו גם שיועץ המשכנתאות ילווה אתכם מול הבנקים השונים תידרשו לשלם בין 2000 ש"ח ל- 3500 ש"ח.

לפי מה שאנו מצאנו, ברוב החברות אם תיקחו מראש את גם את הייעוץ ואת העבודה מול הבנקים המחיר הממוצע יעמוד על בין 4000 ל-6000 ש"ח. לכן, ניתן לומר שהמחיר הממוצע לייעוץ משכנתא הוא כ-5000 ש"ח.ה

הערה חשובה: ישנם פרמטרים שיכולים להשפיע על מחיר הייעוץ כגון סוג הנכס שאתם מחפשים או אפילו גובה ההלוואה שאתם מבקשים.

מה ייעוץ משכנתא כולל?

כפי שציינו קודם, ברוב החברות שירות של ייעוץ משכנתא נחלק לשני חלקים - ייעוץ וליווי הלקוח מול הבנקים. לפי הבדיקה שערכנו, היעוץ כולל בדרך כלל בין פגישה אחת לשלוש פגישות במשרדי החברה או בבית הלקוח ובו אוספת החברה את מירב הנתונים על הלקוח כדי לבנות לו תיק ספיציפי עם מסלול משכנתא הבנוי במיוחד עבורו ומבוסס על משכורתו, צפי הכנסותיו לעתיד, מקורות מימון נוספים, אופי עבודתו וכו'.

בשלב הליווי מול הבנקים, החברה מחפשת ומאתרת את המסלול הטוב ביותר עבור מבקש המשכנתא, ועורכת "מכרז" בין הבנקים השונים כדי למצוא את הבנק שמציע את המסלול הנבחר בריבית הנמוכה ביותר.

האם כדאי להשתמש ביועץ משכנתא?

אם אתם מתלבטים האם כדאי או לא לקחת יועץ משכנתא, אתם לא לבד. רבים ואחרים שואלים את עצמם אם זה באמת משתלם. מצד אחד, החברות טוענות לחסכון של אלפי שקלים בשנה במשכנתא שלכם ולכן, עלות היעוץ במקרה כזה מתגמדת לעומת החיסכון שאת מרוויחים. מצד שני, גם הבנקים מציעים יועץ משכנתאות משלהם ואפשר להיעזר בהם ללא תשלום.

המלצה שלנו

אם יש לכם זמן פנוי וראש נקי להתעסק במספרים, ריביות, ריצות בין הבנקים וכו' אנו ממליצים לכם לעשות זאת לבד. כיום יש באינטרנט מגוון אפשרויות כמו פורומים, סימלטורים וכד' שתוכלו להיעזר בהם ולמצוא לכם מסלול משכנתא מצוין עבורכם. אם אין לכם זמן או אנרגיה להתעסק בזה, אנו ממליצים לפחות לקחת פגישה ראשונית עם חברה לייעוץ משכנתאות כדי שתוכלו להשתכנע בעצמכם אם זה באמת חוסך לכם כסף.

חברות ליעוץ משכנתאות

ישנם המון חברות גדולות ויועצים פרטיים שמציעים ייעוץ משכנתא. להלן רשימה של כמה מהם:

נדל"ן בג'ינס - חברה לייעוץ משכנתאות בניהולו של חיים לוי שכתב גם את הספר המצליח - "נדל"ן בג'ינס". החברה מציעה שירות של ייעוץ וליווי משכנתאות ונכסים מניבים וכן מציעה שירות ייעוץ טלפוני ראשוני חינם.

קפיטל פקטור - חברה המציעה ייעוץ משכנתאות לכל סוגי הנכסים ועזרה בלקיחת משכנתא חדשה, מחיזור משכנתא או כל הלוואה אחרת.

מאיר וידר - חברה ותיקה וגדולה לייעוץ משכנתאות המציעה בין היתר גם פגישה בבית הלקוח וליווי מלא מול הבנקים והמסלולים השונים.

מאמרים קשורים:
כמה עולה ביטוח משכנתא?