הסקה מרכזית לבית - המדריך השלם

חושבים על הסקה מרכזית בבית? איזה תנור כדאי לקנות? גז או סולר? כמה עולה להתקין תנור גז? ועוד. קבלו את המדריך השלם לתנורי הסקה ביתיים שיעזור לכם לעבור את החורף בשלום.

בהמשך לסדרת הכתבות שלנו הקשורות בחימום הבית לחורף, הפעם החלטנו להקדיש את הכתבה להסקה מרכזית בה ננסה להבין אילו מוצרים הם הנפוצים ביותר, מהם המחירים הממוצעים לתנורים ואיזה תנור הסקה כדאי לקנות. בנוסף, נציג לכם בסוף הכתבה רשימה של כמה אנשי מקצוע המוכרים ומתמחים בתנורי הסקה ביתיים.

הסקה מרכזית לבית - מה זה?

בואו נבין קודם כל מהם תנורי הסקה מרכזית. אז ככה, הסקה מרכזית מורכבת מיחידה בה נמצא המבער, מצינורות מים הפזורים בין קירות הבית ומרדיאטורים המפזרים את החום בתוך הבית (למעט חימום תת רצפתי).

החימום מתבצע המבער שמתחמם בעזרת מקור אנרגיה כלשהוא (סולר, גז, נפט וכד') ובעזרת משאבה מחמם את הצינורות והרדיאטורים שבסופו של דבר מחממים את כל הבית בצורה אחידה ושווה.

הסקה מרכזית חשמלית - לא מה שחשבתם

אנשים רבים ששומעים את המילה הסקה מרכזית חושבים שמדובר במערכות הההסקה הישנות שנמצאות בבנייני מגורים גדולים וישנים שבהם ועד הבית אחראי על החימום ועל שעות ההדלקה.

בבנייה החדשה של היום מדובר על מערכות הסקה חשמליות ואישיות לכל בית עם מערכת ממוחשבת הניתנות לשליטה מלאה בשעות ההדלקה, בעוצמת החימום ובטמפרטורה. לכן, אל תנסו בכלל להשוות בין המערכות הישנות לאלו הנמכרות כיום בשוק. ישנם כיום מערכות שאפילו ניתן להפעילן בעזרת טלפון (מערכת החימום מחוברת למודם).

הסקה מרכזית בבית - תנור גז או תנור סולר?

לאחר שהבנו מהו תנור הסקה מרכזי וביתי, ננסה להבין בסוגי התנוריםהנפוצים ביותר - תנור סולר ותנור גז. ניתן לקבוע בוודאות שכיום רוב חברות המתמחות בחימום ביתי עובדות עם תנורי גז בלבד והרבה מאוד אנשים מחליפים את מערכת החימום הישנה שלהם שעבדה על סולר לגז (אגב, במקרים רבים אין צורך אפילו בהתקנה חדשה אלא ניתן להשתמש באותה מערכת ורק להחליף את מקור האנרגיה - הגז).

בהסקה מרכזית בגז ישנם יתרונות ברורים על פני חימום בסולר הנה כמה מהם:

תנור גז - יתרונות

חימום זול - החימום בגז נחשב לזול יותר מחימום בסולר במיוחד כאשר מחירי הנפט בעולם ממשיכים לעלות ואילו מחירי הגז נחשבים למתונים יותר.

בטיחות - תנורי הגז נחשבים על פי רוב המומחים לבטוחים יותר מחימום בסולר (אגב, כדאי להתעדכן בהמלצות של מכון התקנים הישראלי בשימוש במערכות הסקה ביתיות).

איכות הסביבה - תנורי הגז מזהמים את הסביבה בצורה פחותה ומשמעותית מתנורי סולר.

גודל - תנור סולר מגושם בהרבה מתנור הגז ותופס הרבה יותר יותר מקום בבית

אסתטיקה - מכיוון שתנורי גז הם פופולריים ביותר וישנה תחרות גבוהה בין המוצרים, ניתן למצוא היום תנורי גז מעוצבים אסתטיים המותאמים לדירה מבלי לבלוט יתר על המידה.

מים חמים 24 שעות - במערכות הסקה מרכזיות בבית תוכלו להינות ממים חמים ללא הפסקה וללא הגבלה.
רשימה של חברות המתמחות בתנורי הסקה מגז 

להלן רשימה של כמה חברות המוכרות מערכות חימום ביתי לקהל הפרטי והמוסדי:

פזגז, אמישראגז - שתי חברות הגז הגדולות בישראל מציעות ללקוחותיהן מעבר להסקה מגז (גם לבנייני מגורים) ומציעות מכשירים ותמחור מיוחד עבור כך.

מרכז החימום - חברה המתמחה במוצרים לחימום וקירור הבית כגון מזגנים, משאבות חום ותנורי גז לחימום. החברה מציעה תנורי הסקה מגז של חברת אימר גז האיטלקית. טל' - 02-6725544

וינטר - חברה למערכות חימום המוכרת שני סוגים שונים של תנורי הסקה מגז - unical ו-Thermostahl. טל' - 03-5584554

חימומית - חברה המתמחה במוצרי חימום מסוגים שונים ומגוונים ומציעה בין היתר חימום לצימרים, חימום לבתי קפה ומסעדות וגם פתרונות חימום לתעשייה וחקלאות.  כמו כן, מציעה החברה תנור הסקה גז דיגיטלי של חברת Demrad המציע שלל פיצ'רים דיגיטליים הכוללים בין היתר שילוב של התנור בבית חכם, הפעלה מרחוק (באמצעות הטלפון) ועוד. טל' - 077-6500652

המלצה לסיום - תהליץ ההיפרדות מהסקה מרכזית של הבניין להסקה מרכזית דירתית כרוך לפעמים בבעיות משפטיות הקשורות לתחום הדיור והבניין. הכתבה הבאה תעזור לכם ללמוד על החוק ועל כדאיות המעבר להסקה מרכזית דירתית.

מאמרים נוספים בסדרה:
עלות סולר לחימום
קמין גז
איזה חימום הכי חסכוני?
חימום תת רצפתי 

איך לבחור כורסת טלויזיה?

איך לבחור כורסת טלוויזיה? ריכזנו עבורכם את המדריכים הטובים ביותר ברשת. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

הפעם בסדרת הכתבות שלנו בנושא כורסאות טלוויזיה החלטנו להציג עבורכם את המדריכים הטובים ביותר ברשת שבעזרתם תוכלו לדעת איך בוחרים כורסת טלויזיה.

עוד בסדרה:
כורסאות טלויזיה במבצע

איך לבחור כורסת טלויזיה

הטכנולוגיה המתקדמת וכניסת המותגים הגדולים לישראל הפכו את הקנייה של רהיט כמו כורסת טלויזה למסובכת ולא פשוטה בכלל. הכורסאות החדישות כיום מגיעות עם שלל אלמנטים ופינוקים שחלקם צריך ואפילו חובה וחלקם בגדר מותרות שניתן לוותר עליהם ולחסוך. איך יודעים מה צריך ומה חשוב בקניית כורסת טלוויזיה? מיד תגלו.

zero-gravity, עיסוי, שיאצו ועוד

בכתבה הבאה מאתר Ynet תוכלו ללמוד קצת על סוגי הכורסאות הנמכרות כיום בחנויות השונות ועל הטרנדים האחרונים בשוק הכורסאות. בנוסף תוכלו למצוא כמה טיפים והמלצות טובות בקניית כורסא כגון: איזה ריפוד לכורסה כדאי לקנות, כמה שנות אחריות נהוג לקבל, איך יודעים אם הכורסה נוחה בעורף ובצוואר ובשאר הגוף ועוד. מומלץ!

כורסת עיסוי או כורסה אורטופדית?

מה ההבדל בין כורסת טלויזיה אורטופדית לכורסת עיסוי? איזה חומרים הם החזקים ביותר והמומלצים ביותר לשלד הכורסה וטיפים דומים תוכלו גם למצוא במדריך הבא מאתר A-Disigner.

ולסיום, הנה מדריך מצוין (באנגלית) המציג 11 טיפים לבחירה נכונה של כורסת טלוויזיה כמו למשל: בחירה נכונה של ריפוד ושל מילוי הכורסה ועוד.

מחיר תיקון בוילר

צריכים לתקן את הבוילר שלכם? בדקנו ברשת מהם התקלות והמחירים הנפוצים עבור תיקון בוילר. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

עכשיו שהחורף כבר כאן, השמש מופיעה בשמיים פחות וההסתמכות שלנו על הבוילר (דוד חשמלי) היא גדולה יותר. מכיוון שבזמן הקיץ הבוילר היה רדום וגם מכיוון שבחורף אנו משתמשים הרבה יותר בבוילר אנו צפויים להיתקל ביותר תקלות ובעיות.

בכתבה הבאה החלטנו לבדוק מהם סוגי התקלות הנפוצות בבוילר? מתי צריך להזמין טכנאי לבית? מהם המחירים הממוצעים? מתי אפשר לנסות ולתקן את הבוילר לבד? מהם מחירי התיקון הממוצעים עבור התקלות השונות ועוד המלצות נוספות.

עלות תיקון בוילר

כדי לדעת כמה עולה תיקון בוילר בדקנו במספר פורומים ואתרים מקצועיים שונים ואספנו עבורכם את התקלות הנפוצות ביותר במקביל לעלותם הממוצעת. להלן התוצאות:

החלפת גוף חימום בבוילר

אחת התקלות הנפוצות ביותר בכל מה שקשור לבוילר היא בגוף חימום שאחראי על חימום המים בעזרת החשמל. במקרים רבים (ובמיוחד כאשר לא ניקו את הבוילר זמן רב) מצטברת אבנית אשר מפריעה לגוף החימום לתפקד בצורה טובה.

המלצה: כדאי מאוד (ואפילו חובה) לנקות את האבנית לפני ההחלפה וזאת כדי למנוע תקלה חוזרת בגוף החימום החדש. גם אם החשמלאי יציע לכם הצעה זולה יותר ללא ניקוי עדיף להוסיף עוד כ-100 שקלים ולהיות בטוחים.

מחיר - העלות הממוצעת שצריכה להיות עבור החלפת גוף חימום היא כ-350 ש"ח ולא יותר מ-500 ש"ח. שימו לב: מחיר זה כולל במקרים רבים גם את ניקוי האבנית ובמקרים מסויימים יכלול גם החלפת פלאנג' ותרמוסטט.

החלפת פלאנג' בבוילר

במקרים רבים כשמחליפים את גוף החימום יש צורך להחליף את הפלאנג' שהיא הצלחת התחתונה שעליה נמצאים גוף החימום והתרמוסטט.

מחיר - המחיר הממוצע להחלפת פלאנג' בבוילר נע בין 300 ל-450 ש"ח.

החלפת תרמוסטט

גם התרמוסטט שאחראי על ויסות החום ושמירה על הטמפרטורה הרצויה יכול להתקלקל כתוצאה מאבנית או התיישנות. מכיוון שגם התרמוסטט קשור בקשר ישיר לגוף החימום ולפלאנג', לעיתים יצטרך הטכנאי להחליף את שלושתם.

מחיר - בין 200 ש"ח ל-350 ש"ח.

החלפת טיימר לבוילר

תקלה נפוצה מאוד היא תקלה בטיימר והיא נגרמת כאשר הטיימר מתקלקל או שהוא מקצר את החשמל וגורם לבוילר להפסיק לעבוד לחלוטין. הרבה אנשים בוחרים לקנות לבד טיימר בחנויות חומרי בניין (או ברשתות עשה זאת בעצמך כגון הום סנטר) ולהחליף זאת לבד. בעבר פרסמנו כאן בבלוג מדריך להחלפת טיימר לבוילר ואנחנו ממליצים לכם לקרוא אותו.

מחיר - במידה ואתם לא יודעים להחליף טיימר לבוילר, חשמלאי סטנדרטי יחליף לכם את טיימר בבוילר ב- 250 ש"ח בממוצע (כולל הטיימר).

נזילת מים מהבוילר

תקלה זו פחות נפוצה מהתקלות הקודמות שצויינו כאן והיא התקלה האחרונה שתרצו שתיגרם. אם הנזילה מן הפלאנג', תצטרכו להחליף את הפלאנג' בלבד אך במקרים רבים הנזילה נגרמת מהבוילר עצמו ואז אין מנוס מלהחליף את כל הבוילר. אתם מוזמנים לקרוא בבלוג כמה עולה בוילר חדש.

פרמטרים שמשפיעים על מחיר תיקון הבוילר

ישנם כמה פרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר. הנה כמה מהם:

ניקוי האבנית - כפי שציינו לא בכל המקרים הטכנאי יציע ניקוי אבנית כחלק מהמחיר וייתכן ותידרשו לשלם תוספת בעבור הניקוי.

מיקום הבוילר - גם למיקום שבו הבוילר נמצא יש משמעות מבחינת תמחור התיקון. ישנם שני מיקומים שבו הבוליר נמצא-  הראשון הוא על הגג והשני הוא בבוידעם בתוך הבית. ברוב המקרים מחיר תיקון הבוילר יהיה יקר יותר כאשר הוא ממוקם בתוך הבית. במקרה שבו הבוילר ממוקם בגג ישנו הבדל במחיר אם מדובר בגג רגיל (שטוח) או גג רעפים כאשר תיקון בוילר בגג רעפים יהיה יקר יותר.

תוצרת החלקים - חלקים מתוצרת סין בדרך כלל זולים יותר אך למרות זאת, רוב המומחים ממליצים על חלקים מתוצרת הארץ.

ולסיום, המלצה קטנה - אתר מכון התקנים פרסם באתר הרשמי שלו כמה טיפים והמלצות כיצד כדאי להשתמש בבוילר ואיך ניתן לחסוך בחשמל בצורה האופטימלית. כדאי לקרוא ולהחכים.

מיני בר במבצע

מחפשים מבצעים למיני בר? הנה אוסף של מבצעים שווים שריכזנו עבורכם מהרשת. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

מי שכבר מכיר את הבלוג שלנו יודע כי מדי פעם אנו נוהגים לבחור מוצר מסוים ולחפש היטב בכל אתרי החנויות והחברות השונות אחר מבצעים אטקרטיביים ושווים. היום החלטנו לעשות זאת עבור מכשירי מיני בר שונים.

שימו לב: כל הנתונים נכונים ליום פרסום כתבה זו (14/11/11) ואין אנו אחראים על אמינותם.

מיני בר - מבצעים 

נתחיל עם מבצע מעניין שמצאנו באתר Water Store המציע את המכשיר מיני בר אטלנטיס לעשרה קונים הראשונים ב-1400 ש"ח בלבד במקום 1539 ש"ח. מכשיר מיני בר אטלנטיס מגיע עם מערכת קירור מתוצרת LG וגם עם מסנן מיוחד שמבטל את הצורך בהזמנת טכנאי להחלפת הסנן.

באתר חנות מתקני המים Water4u מציעים בדף הבית 4 מוצרים במבצע אטרקטיבי ובמחיר נמוך ממחיר השוק. למשל: מיני בר טייגר (אחד המכשירים הפופולריים ביותר בישראל) במבצע ב-690 ש"ח בלבד, מיני בר בלו ועוד.

באתר של החברה שמוכרת את המיני בר המוביל בשוק תמי 4 מצאנו לכם מבצע שנגמר ממש בימים הקרובים (17/11/11) מיני בר תמי 4 פמילי (Family) ב-2088 ש"ח בלבד עם אפשרות של 36 תשלומים של 56 ש"ח.

לסיום, באתר של החנות מעיינות מציעים בפינת המבצעים בפינה השמאלית בדף הבית ארבעה מוצרים במבצע הכוללים בין היתר מיני בר אולימפיק עם 2 ברזים ב-990 ש"ח, מיני בר אנג'ל ב-799 ש"ח או מכשיר אוסמוזה של מיצובישי ב-1490 ש"ח.


איך מנקים שמיכת פוך?

האם אפשר לכבס שמיכת פוך? איך עושים זאת ועוד במדריך הקצר הבא.

לאחר שלמדנו בכתבה הקודמת איזה שמיכת פוך כדאי לקנות ומה הם המחירים הממוצעים, הפעם נגע בפן אחר שקשור לשמיכת פוך והוא איך לנקות שמיכת פוך. אז הנה כמה טיפים:
  • ראשית, ניתן לכבס (ואף רצוי) שמיכת פוך טבעית במכונת כביסה כל עוד עוקבים אחר הוראות היצרן שמופיעים על תווית השמיכה. 
  • במקרים רבים השמיכה שלכם תהיה גדולה מדי עבור מכונת הכביסה שלכם ובמקרה כזה כדאי ללכת למכבסה השכונתית והקרובה אליכם שם יש מכונות כביסה ענקיות היכולות לכבס שמיכת פוך זוגית ללא כל בעיה.
  • ישנם כאלו הממליצים לא לכבס יותר מדי שמיכת פוך ואלו ממליצים לכבס לא יותר מפעם בשנה או אפילו פעם בשנתיים.

איך לכבס שמיכת פוך?

לסיום הנה מדריך וידאו שמצאנו ביו טיוב שמסביר בדיוק איך מכבסים שמיכת פוך טבעית העשויה נוצות.

שמיכות פוך - המדריך השלם

לכבוד החורף שהגיע אלינו החלטנו לצאת ולבדוק אילו חברות מובילות בשמיכות פוך, מה הם המחירים הממוצעים ואיך יודעים לבחור שמיכת חורף איכותית? כל התשובות, בכתבה הבאה שלפניכם.

שמיכה לחורף היא כבר מזמן לא עוד סתם שמיכה. כיום החברות המובילות בייצור שמיכות פוך מציעות איכות גבוהה של חומרים שיספקו לכם שינה עריבה ונעימה בלילות החורף הקרים. מצד אחד שמיכת פוך איכותית נחשבת ליקרה יחסית אך מאידך ישנו הבדל עצום בין שמיכת חורף איכותית לבין שמיכה זולה ועל הבדל זה בעיקר נשלם.

בכתבה הבאה החלטנו לבדוק מה הם החברות המובילות שמוכרות שמיכות פוך, מהו מחיר שמיכת פוך, איזה שמיכה כדאי לקנות ועוד כמה טיפים והמלצות שייעזרו לכם במהלך חיפושכם אחר קניית שמיכה לחורף.

שמיכות פוך - סוגים

ישנם שני סוגים עיקריים של שמיכות פוך הנמכרות בחנויות המתמחות לכך:

שמיכת פוך טבעית - שמיכות פוך טבעיות הן האיכותיות ביותר המכילות נוצות ופלומות (מוך) של אווזים. כעיקרון, שמיכת הפוך שנחשבת לאיכותית וליוקרתית ביותר היא שמיכה המכילה פלומת אווזים בלבד וללא נוצות.

שמיכות פוך סינטטיות - שמיכת פוך סינטטית היא האופציה הזולה יותר לשמיכה הטבעית ועשויות מחומרים שונים כגון פוליאסטר, ניילון ועוד סוגים שונים. ישנם גם שמיכות פוך סינטטיות איכותית שיוצרות גם חללים בשמיכה כדי לחכות בצורה הטובה ביותר שמיכת פוך טבעית העשויה נוצות.

שמיכת הולייפבר

בשנים האחרונות אחת השמיכות הסינטטיות הנמכרות ביותר בחנויות היא שמיכת הולייפבר המיצורת

איזה שמיכת פוך כדאי לקנות?

ישנם כמה פרמטרים שבעזרתן תוכלו לדעת איזו שמיכת פוך נחשבת לטובה ואיכותית:

ריכוז הנוצות - כעיקרון, ככל שריכוז הנוצות והפלומות גבוה יותר כך איכות השמיכה תהיה טובה יותר (ניתן למצוא בחנויות המובחרות גם שמיכות הנמכרות כיום עם 100 אחוז נוצות אווזים וללא חומרים סינטטיים בכלל).

בד - גם לבד השמיכה יש תפקיד חשוב בקביעה אם השמיכה היא איכותית. בדרך כלל, שמיכה טובה ואיכותית תהיה עם בד עם 100 אחוז כותנה וככל שיורדים באחוזי הכותנה כך יורדים באיכותה.

ריבועים - לא, לא מדובר בריבועים בבטן. שמיכות פוך איכותיות מחולקות לריבועים וזאת בכדי ליצור אחידות ופיזור נכון של הנוצות בשמיכה וגם כדי לשמור על בידוד החום.

כמה עולה שמיכת פוך?

בדקנו ברשת באתרי חנויות שונים וגם באתרי השוואת מחירים כגון זאפ או אתר כמה כדי לנסות ולהגיע למחיר ממוצע של שמיכת פוך איכותית. ובכן, אלו הם מחירי שמיכות פוך ממוצעים כפי שמצאנו בבדיקה:

מחיר שמיכת פוך טבעית יחיד (זול)- בין 100 ש"ח ל-150 ש"ח בממוצע.

מחיר שמיכת פוך סינטטית זוגית (זול) - 150 עד 300 ש"ח בממוצע.

מחיר שמיכת נוצות יחיד - החל מ- 300 ש"ח ויכול להגיע גם ל-1000 ש"ח.

מחיר שמיכת נוצות זוגית - בין 400 ש"ח ל-1200 ש"ח בממוצע.

שמיכות פוך - חברות וחנויות מובילות

לסיום, הנה רשימה של כמה מן החברות והחנויות המובילות בישראל לייצור ומכירת שמיכות פוך טבעיות וסינטטיות.

שמיכות פריד

החברה המובילה והמוכרת ביותר בישראל לייצור שמיכות פוך טבעיות ואיכותיות. בפריד מציעים סדרות שונות של שמיכות פוך כמו למשל הסדרה פריד אקסלוסיב (8,10,12 ו-14) אשר מציעה רמות שונות של שמיכות פלומה (פלומה גדולה, רמות בידוד שונות וכו') או הסדרה פריד אקספורט אשר מציעה שמיכות פוך משולבות עם נותות ופלומות (מוך) וסדרות נוספות כגון פריד פלז'ר, פריד קומפורד (סינטטיות) ופריד טבעי.

מחיר שמיכת פריד - טווח המחירים של שמיכות פריד נע החל 300 ש"ח לשמיכת יחיד סינטטית ועד כ-1500 ש"ח לשמיכת פוך זוגית מפלומות איכותית. תוכלו למצוא מחירים של שמיכות פריד באתר הרשמי של החברה כאן.

שמיכות הולנדייה

חברת הולנדיה המתמחה בעיקר במזרונים מציעה בין היתר גם שמיכיות פוך איכותיות לחורף. שם הדגם שמציעה הולנדיה נקרא שמיכת טמפור הכולל פוך אווזים ו-100 אחוזי כותנה.

מחיר שמייכת טמפור - כ-1000 ש"ח לשמיכת יחיד ו-1500 ש"ח לשמיכה טמפור זוגית. ניתן למצוא פרטים נוספים באתר החברה בקישור הבא.

שמיכות כיתן

בחברת כיתן מציעים שתי סדרות של שמיכות חורף - שמיכות הולייפבר הכוללות סיבים חלולים עם 4 חללים ו-100 אחוז כותנה במעטפת הבד ושמיכות פוך טבעיות מסדרת רויאל סאטין (Royal Sateen) הכוללת 90 אחוז פלומת אווז טהורה ו-10 אחוז נוצות זעירות.

מחיר שמיכות כיתן - 350 -480 (יחיד/זוגית) ש"ח לשמיכת פוך סינטטית ו- 650 -900 (יחיד/זוגית) ש"ח לשמיכת פוך טבעית. פרטים נוספים תמצאו באתר הרשמי של החברה.

כמו כן מומלץ לבדוק בחנויות לעיצוב הבית כגון איקאה, קיקה, גולף אנד קו ורדינון ואפילו הום סנטר ואייס קנה ובנה שם תוכלו למצוא מבחר גדול של שמיכות לחורף.

עלות סולר לחימום

לקראת החורף שבימים אלו מגיע אלינו, אנו שמחים להציג סדרת כתבות שתעסוק בחימום לבית והיום נתחיל עם עלות סולר לחימום. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

ישנם סוגים רבים של צורות חימום לבית כגון מזגן, רדיאטור חשמלי, קמין, תנורי חימום וכו'. אחת מהדרכים הנפוצות בישראל היא חימום בסולר. בכתבה הראשונה בסדרה נציג לכם עלות חימום בסולר וכן טיפים, המלצות ורשימת חברות שמוכרות סולר לחימום.

סולר להסקה - המדריך השלם

לפני שמתחילים בעלות ובמחירים כדאי להכיר קודם את השחקנים בשוק הסולר לחימום. ראשית ישנם את החברות הגדולות שכולכם מכירים מתחנות הדלק לרכבים - פז, סונול, דלק ודור אנרגיה כאשר לכולם יש מחלקות מיוחדות המתמחות לסולר להסקה. לצד החברות הגדולות ישנם גם קבלני משנה וסוכנים רבים בכל עיר המשווקים ומוכרים סולר לחימום ביתי באופן פרטי ובכמויות קטנות יותר (חיפוש כללי באתר דפי זהב יציג עבורכם 166 תוצאות חיפוש של סוכנים וחברות לסולר להסקה בכל רחבי הארץ!).

בנוסף, בשנים האחרונות הצטרף חומר חדש לשוק שהוא תחליף לסולר ויתרונו המרכזי הוא בכך שהוא חוסך בכמות הסולר הנדרשת לחימום ולכן גם חוסף בהוצאה הכספית עבור קניית סולר. כיום רוב המשווקים הקטנים וגם הגדולים מציעים סוגים שונים של תחליפי סולר וכדאי לבדוק מה בדיוק הם מציעים.

ולסיום, אם אתם רוצים להכיר את השוק בראיית המקרו וללמוד לעומק סטטיסטיקות והתפלגויות לפי חברות ואיזורים בתחום הדלקים בישראל, כדאי לבדוק את המחקר המקיף והרציני הבא.

מחיר ליטר לסולר לחימום

המחיר לליטר סולר מאוד דינמי ומשתנה לפי פרמטרים רבים. ניתן לומר שבממוצע עלות ליטר לסולר לחימום היא כ-7 ש"ח לליטר אך זוהי הערכה גסה וכוללנית. הפרמטרים שיכולים להשפיע על המחיר הם שוק ההון הבינלאומי שהוא קובע את רמת המחיר הכללית בשוק. בנוסף האיזור יכול להשפיע רבות על המחיר (ישנם הבדלים גדולים מאוד בין הערים השונות בארץ) וגם הכמות אותה אתם מזמינים (מחיר כמות גדולה של עשרות אלפי ליטרים שמשמשים לבניין מגורים שלם לדוגמא, יהיה זול בצורה משמעותית ממחיר ליטר של סולר לבית פרטי בודד).

סולר לחימום - מה חשוב לדעת?

לפניכם כמה המלצות וטיפים שאספנו מרחבי הרשת מאתרים ופורומים המתמחים בתחום:
  • פיקוח - משווק מורשה של סולר לחימום חייב להיות בפיקוח ע"י משרד התעשייה והמסחר. יש לבקש לראות תעודות ומסמכים המאשרים זאת.
  • סולר ירוק - ישנם חברות המציעות סולר עם תוסף להסקה אשר נחשב לידידותי יותר לסביבה וגם חוסך בצריכת הסולר. אם נושא זה חשוב לליבכם, כדאי לשקול להשתמש בחומר זה.
  • טיפול בהסקה בתחילת החורף - בתחילת החורף מומלץ מאוד להזמין טכנאי מורשה שיבדוק ויכין את ההסקות לפעולה אופטימלית. בין היתר יבצע הטכנאי ניקוז המים שהצטברו במהלך הקיץ, ניקיון שוטף של ההסקה מפיח ומאבק וכן שימון המשאבה.
סולר להסקה בזול

אם אתם מחפשים טיפ למצוא סולר לחימום בזול, אנו ממליצים לכם להשתמש באתר הבא המציע שירות שלח השוואת מחירים בין חברות רבות המוכרות דלקים להסקה. כל מה שעליכם לעשות הוא למלא את הפרטים שלכם ותוכלו לקבל חמש הצעות מחיר מחברות שונות כגון שילת אנרגיה, NRG ועוד.

חברות וסוכנים למכירת דלק להסקה

כפי שהוסבר בראשית המדריך, ישנם את ארבע החברות הגדולות - פז, דלק, סונול ודור אשר מציעות מחלקות מיוחדות לסולר לחימום ולצדם חברות וסוכנים בינוניים וקטנים. הנה רשימה של כמה חברות המציעות סולר להסקה לבית:

פז חימום לבית - מחלקת הסולר לחימום של חברת פז. טל' - 1-800-277-277

דלק חימום - מחלקת החימום הביתי של חברת דלק. טל' להזמנות של סולר לחימום בירושלים - 1-800-252566. טל' להזמנות בכל הארץ - 1-800-900-900

סונוחום - המחלקה של שירותי חימום הביתי של חברת סונול. טל' - 1-599-500-588

דור אלון חימום ביתי - מחלקת החימום לבית של חברת דור אלון. טל' להזמנת דלק לחימום בצפון - 1-800-888-888 ובירושלים - 1-800-222-345

יוני שירותי דלק - חברה קטנה המציעה דלק להסקה ולחימום בירושלים. באתר החברה מצאנו אף מבצע המציע לכל המזמין כמות של 750 ליטר של תחליף סולר תלוש בשווי של 75 ש"ח ברשת המרכולים של רמי לוי. טל': 1700-507000

כחלון דלקים - חברה ותיקה למוצרי דלק ואנרגיה המציעה אספקה תוך 48 שעות של סולר להסקה ממתקני דלק ופז. החברה עובדת עם מוסדות ועם לקוחות פרטיים. טל' - 1700-704767.

מיטב דלקים - חברה לסולר ביתי בחיפה ובצפון. טל' 04-6820281.

מאמרים קשורים:
קמין גז או קמין נפט?
חימום גז
איזה חימום הכי חסכוני?
חימום תת רצפתי