איתור נזילות

יש לכם רטיבות מהקיר או אולי נזילת מים מהתקרה? בכתבה הבאה נציג את כל מה שאתם צריכים לדעת על איתור וגילוי נזילות.

איתור נזילות הוא תהליך חשוב מאוד לפני קניית או השכרת דירה. בעיות של נזילת מים רצינית יכולה להשפיע בצורה משמעותית על ערך הדירה ואיתור נזילות מוקדם יכול להציל אתכם מקנייה לא טובה או בזבוז גדול של כסף שלא לקחתם בחשבון.

בכתבה הבאה נציג לכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לדעת כיצד לאתר נזילות מים ונציג גם כמה חברות שמתמחות בגילוי ואיתור נזילות ורטיבות.

איתור נזילות מים

מעבר לצד הויזואלי של נזילות מים מהקיר ומהתקרה, בעיה כזאת עלולה גם להשפיע בטווח הארוך גם על חוזק צינורות המים ועמידות הקיר או אפילו ויכולה להוות גם בעיה בטיחותית. מהסיבה הזאת ישנם חברות רבות שמתמחות באיתור נזילות ובסוף הכתבה נציג לכם גם כמה חברות כאלו.

איך מאתרים נזילת מים?

לאתר נזילת מים זה לא דבר פשוט בכלל. מאחורי קיר בבית או בבניין יש כל כך הרבה סוגים של צינורות מים פרטיים או משותפים ויש צורך בעבודת נמלים של ממש כדי לאתר את הנזילה. ישנם כמה סוגים נפוצים של נזילות מים מצינורות שונים:

נזילה מצינור ביוב

במקרה של איתור נזילת מים מהביוב נהוג קודם כל לחסום את הצינור הראשי של הביוב כדי לנסות למצוא את הצינור הפנימי שגורם לנזילה.

נזילה מצינור של מזגן או הסקה

איתור נזילה של צינור הסקה או מזגן נעשה בדרך כלל על ידי בדיקת לחץ או בעזרת נשיפה לתוך הצינור במקרה של מזגן.

נזילה מצינור מים נקיים

בדרך כלל איתור נזילה מצינור מים נקיים נעשה אף הוא בעזרת בדיקת לחץ.

כמובן ששיטות אלו הם ראשוניות בלבד וכל אינסטלטור או חברת איטום מקצועי מגיעים עם כלים מיוחדים וכמובן עם ידע ונסיון רב שבעזרתם הוא יקבע את מקור הנזילה המדויק ובהתאם לממצאים יציע את הפתרון המתאים.

המלצה: המקום שבו רואים את הנזילה אינו מעיד על המקום המדויק של הנזילה ודבר זה יכול לבלבל אנשים רבים.

ברוב המקרים נזילות בבתים מגיעים משני מוקדים עיקריים:

  • נזילה מהגג
  • נזילה מהקירות (כתוצאה מהצינורות שמאחורי הקירות)
שיטות מקצועיות לאיתור נזילות מים

ישנם גם חברות מקצועיות שמגיעות עם כלים מיוחדים לאיתור נזילות. אחד מהם הוא מצלמת איפנרא אדום. איתור נזילה בעזרת מצלמת אינפרא אדום (או מצלמה תרמית) מתבצע צילום תרמי של הקיר כדי לנסות למצוא את המקום הבעייתי שממנו יוצאת הנזילה. היתרון הגדול בשימוש באינפרא אדום לגילוי נזילה הוא בכך שאין צורך לשבור קירות.

עלות איתור נזילה

כדי לתת לכם מושג כמה עולה איתור נזילה על ידי אינסטלטור או חברה מקצועית, חיפשנו קצת באתרים שונים של חברות וגם באתרי השוואת מחירים כדי לקבל מחיר ממוצע. ובכן לפי מה שאנו גילינו, מחיר איתור נזילה נע בין 700 ש"ח לאינסטלטור זול ועד ל-1500 ש"ח לאיתור נזילה לחברה בעלת שם או מוניטין גבוה יותר.

חברות המתמחות באיתור וגילוי נזילות מים

ישנם המון חברות ואינסטלטורים המציעים שירות של איתור נזילות. הנה כמה מהן:

אינפרטק - חברה מקצועית וגדולה המציעה טכנולגיות מתקדמות לאיתור נזילות ובדקית נזילות מים בכל מקום.

אינפרא רוזמרין - חברה המתמחית באיתור רטיבות וחדירת מים ע"י שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

מאסטר פלומין - חברה המציעה שירות של איתור נזילות מהיר החל מ-800 ש"ח בלבד.

הרטק - חברה ותיקה לאיתור נזילות ע"י צילום תרמוגרפי מתקדם.

תרמוגרף - חברה גדולה המציעה שירות כולל של מה שקשור בנזילות מים כגון: איתור ובדיקת נזילות באמצעות סיב אופטי או מצלמה תרמית, איתור לחות בריצוף, איתור בעיות איטום, איתור תשתיות מתחת לקרקע ותיקון. בנוסף, מציעה החברה גם דו"ח ובו מפורט כל הכשלים שהתגלו ע"י הבדיקה.

מאמרים קשורים:
יריעות ביטומניות - איזה סוג?

פיקוח בניה

מה זה פיקוח בניה? מי צריך את זה? וכמה זה עולה לנו? בכתבה הבאה שלפניכם.

ישנם דברים שחשוב וכדאי לעשות אותם מהרגע הראשון - פיקוח בניה הוא אחד מהם. בניית בית בצורה עצמאית היא דבר לא פשוט בכלל ודורשת ידע רב, עבודה מול גורמים רבים והשקעה של זמן שלא תמיד לכולם תמיד יש.

מפקח בניה שיעבוד מול בניית הבית שלכם, יכול לא רק להקל על העבודה שלכם אלא אף להוסיף ולשפר את בניית הבית. במאמר הבא נציג לכם כמה טיפים והמלצות בכל מה שקשור לפיקוח בנייה.

מי צריך מפקח בניה?

אם אתם בונים בית פרטי בצורה עצמאית כדאי לכם להיעזר במפקח בניה במיוחד אם אם אין לכם ידע או נסיון בבניה. אמנם מפקח בניה הוא לא זול ויוסיף לתקציב שלכם אבל לטווח ארוך קיים סיכוי סביר שתוכלו לחסוך במחיר והרבה בעזרת פיקוח בניה מקצועי.

מה עושה מפקח בניה?

פיקוח בניה מקצועי אמור להכיל הרבה מאוד דברים כחלק מהעבודה השוטפת. הנה כמה מן הפעולות שמפקח בניה צריך לעשות:
  • עבודה מול כל הספקים ונותני השרות הקשורים לבנייה (אינסטלציה, חשמל, בניה, ריצוף, מסגרות, גננות, עיצוב פנים וכו').
  • יצירת תכנית עבודה מסודרת מול לוחות זמנים.
  • פיקוח שוטף על העבודה של כל קבלני השרות.
  • משא ומתן בתמחור העבודה מול הספקים השונים.
  • בדיקת החשבונות הסופיים וחישוב עצמי של העבודה כדי לפקח על מחיר העבודה.
  • עזרה וייעוץ מקצועי לבעלי הבית או למעצב הפנים.
כמה עולה מפקח בנייה?

כדי לגלות כמה לוקח מפקח בניה על עבודה סטנדרטית, ערכנו חיפוש קטן באינטנט ומצאנו כי מחיר פיקוח בניה נע בין 8000 ש"ח ל-20,000 ש"ח בחודש. ישנם גם מקרים בהם עלות מפקח בניה מתומחרת על פי אחוזים מערך הבית. לכן, מחיר פיקוח בניה הוא דינמי ונתון לשיקול דעת שני הצדדים.

המלצות:
  • עלות מפקח בניה שונה מאוד בין המפקחים וכדאי לעשות סקר שוק מקיף לפני שסוגרים עם מישהו.
  • כדאי לסגור מחיר עם מפקח הבניה לפי מספר חודשים סגור מראש כדי ליצור אינטרס למפקח לגמור את העבודה בזמן.

הגבהת מעקה מרפסת

חושבים על הגבהה למעקה מרפסת בבית? הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שעושים זאת.

ישנם מקרים רבים בהם יש צורך בהגבהת מעקה למרפסת - דירה ישנה שלא שופצה זמן רב, התווספות ילדים במשפחה שחובה לשמור על בטיחותם או הגבהת מעקה למראה עיצובי ונחמד יותר לבית מבפנים ומבחוץ. בטיפ הבא נציג לכם כמה עובדות שכדאי לדעת לפני שעושים זאת.

הגבהת מעקה - המלצות

ברוב המקרים בוחרים לבצע את הגבהת המעקה מרפסת מזכוכית גם אם המעקה הקיים אינו מזכוכית. מעקה שקוף קל יותר להתקנה וגם מוסיף אלמנט עיצובי יפה.

חשוב מאוד להקפיד בבחירת חברה שמתקינה את המעקה ולוודא כי הם עובדים עם כל התקנים המחמירים של הבטיחות. מעקה לא בטיחותי יכול לגרום לאסון.

מחיר הגבהת מעקה למרפסת

לאחר שביררנו ברשת כמה עולה להגביה מעקה למרפסת, הצלחנו למצוא מחירים ממוצעים להתקנה כזאת. ובכן, ברוב המקרים, מחיר התקנת מעקה זכוכית להגבהה יעלה בין 300 ש"ח ל-600 ש"ח למ"ר. המחיר ישתנה בהתאם לסוג המעקה הקיים, גובהו ורוחבו.

מאמרים קשורים:
מעקה למרפסת
תאורה למרפסת
סורגים זולים

איך בונים דק עץ?

רוצים לדעת איך בונים דק מעץ לבד? אחרי צפייה בסדרת מדריכים הבאה, תוכלו ללמוד לבנות דק בעצמכם. כנסו לכתבה לכל הפרטים.

בניית דק עץ לחצר בחוץ היא פתרון מציון לאלו אשר אינם מעוניינים בגינה ודשא ולכאלו שלא יכולים מסיבות כאלו ואחרות להקים גינה. ישנם טכניקות שונות לבנות דק כמו למשל:
  • בניית דק ללא ברגים (דק נסתר)
  • בניית דק סינטטי
  • דק מודולרי
בניית רצפת דק מורכבת מכמה שלבים ובסדרת מדריכים מעולה שמצאנו ביו טיוב תוכלו לראות וללמוד את כל השלבים והפעולות הנדרשות לבניית דק לחצר.

שלב ראשון - עיצוב ותכנון הדק

במדריך זה תלמדו איך לבחור את סוג הדק ואיך לתכנן את הבנייה.



שלב שני - הקמת התשתית והבסיס לדק

במדריך זה תלמדו כיצד למדוד את השטח ולהכין את הבסיס עליו יעמוד הדק.



שלב שלישי - בניית הקורות והתומכים



שלב רביעי - בניית מסגרת לדק



שלב חמישי - בניית מדרגות לדק



שלב שישי ואחרון - גימורים ופינישים



מאמרים קשורים:
סוגים של פרגולות
רצפה לבית
פרגולה למרפסת ולגינה - מדריך

שיפוץ מדרגות

חושבים על שיפוץ המדרגות בבית? צפו במדריך הבא.

במסגרת סדרת הכתבות שלנו על מדרגות לבית, רצינו להמליץ על מדריך מצוין שמצאנו ברשת ומיועד לאלו מביניכם שיש כבר מדרגות בבית אך הם במצב לא טוב.

בסרטון שמיד תראו, תוכלו לראות מדרגות במצב גרוע ולאחר שיפוץ יחסית פשוט הפכו למדרגות מרשימות ובמצב טוב. הסרטון מלווה גם בהסברים ע"י איש מקצוע.

צפו בסרטון בקישור הזה

והנה סרטון נוסף שמדגים ומסביר איך הופכים מדרגות עץ למדרגות מתכת.

חידוש מדרגות



מאמרים נוספים בסדרה:
מדרגות עץ
מדרגות לבית

מדרגות עץ

רוצים לדעת קצת על מדרגות עץ לבית? כנסו לכתבה הבאה.

בשנים האחרונות מדרגות עץ הפכו לפופולריות ביותר למדרגות פנים בתוך הבית וכיום ישנם חברות רציניות ביותר המתמחות בבניית מדרגות עץ לבית.

ניתן למצוא מדרגות עץ אשר עשויות כמעט מכל סוגי העצים. בדרך כלל הסוגים הנפוצים הם: משפחת עץ האגוז (אגוז אמריקאי, אגוז ברזילאי, אגוז אפריקאי), בוק, אקליפטוס, דודבן, מהגוני, דובדבן ועוד רבים. בדרך כלל מורחים לאחר ההתקנה גם לכה אפוקסית שעוזרת למדרגות להחזיק מעמד זמן רב.

לאחרונה החלו חברות רבות לשלב מדרגות עץ עם חיפוי בטון או חיפוי פלדה, זאת כדי למנוע חריקות של העץ ולהשיג תוצאה גבוהה יותר של עמידות, בטיחות וחוזק.

מחיר ממוצע בשוק להתקנת מדרגות עץ הוא כ-250 ש"ח למ"ר אך כמובן שזהו מחיר כללי המשתנה בהתאם לסוג העץ שתבחרו, גובה ורוחב המדרגות ומשתנים נוספים.

התקנת מדרגות עץ לבית היא תהליך די ארוך ומשימה לא פשוטה. כדי להמחיש זאת, כדאי שתצפו בסרטון הבא כדי לראות התהליך של בניית והתקנת מדרגות עץ לבית.



מאמרים קשורים:
מדרגות לבית

מדרגות לבית

אילו סוגי מדרגות קיימים? מהו מחיר התקנת מדרגות? ועוד טיפים והמלצות על מדרגות לבית במדריך הבא שלפניכם.

שוק המדרגות לבית עבר שינוי גדול בשנים האחרונות וכיום ניתן למצוא בהרבה מאוד בתים בישראל מדרגות מעוצבות ויוקרתיות. גם אם אתם כבר גרים בבית עם מדרגות, אין זה אומר שלא תוכלו לבנות מחדש מדרגות מעוצבות ולשפר בהרבה את עיצוב וערך הדירה.

במדריך הבא נציג לכם את כל המידע הדרוש להוספת או בניית מדרגות לבית כגון: סוגי המדרגות, מחירים וטיפים והמלצות שונות.

מדרגות - מושגי יסוד

ראשית, יש להכיר כמה מושגי יסוד בבניית מדרגות. מדרגה מורכבת משני חלקים:
  • מדרך או שלח - החלק שבו דורכים עליו.
  • רום - החלק המחבר בין המדרכים.
במקרים רבים קיים גם מישור המפריד בין גרמי המדרגות והוא נקרא "פודסט". בניית מדרגות חייבת לעמוד בתקני בטיחות וכן צריכה להתאים לאופי הבית וגובה הקומות ולכן חברה לבניית מדרגות חייבת לקחת בחשבון את כל המשתנים השונים כגון חישובי גובה ורוחב כדי להתאים את המדרגות לבית שלכם. כמו כן קיים גם הבדל בין מדרגות פנים לבין מדרגות חוץ הן במחירים והן בבטיחות.

סוגי מדרגות

ישנם סוגים רבים של מדרגות לבית החל ממדרגות פשוטות וזולות ועד למדרגות מעוצבות ויקרות. הנה כמה מהסוגים העיקריים הנפוצים בשוק בבניית מדרגות:
  • מדרגות טרפזיות - מדרגות בצורת טרפז.
  • מדרגות לולייניות - מדרגות המעוצבות בצורה מעוגלת (לפעמים מכנים אותן מדרגות ספירלה). מדרגות לולייניות נפוצות מאוד בעיקר לעליית גג או למקומות בהם דרוש ניצול מקסימלי של שטח.
  • מדרגות מתקפלות - מדרגות אלו נועדו אף הם בעיקר לעליית גג והיתרון המשמעותי שלהם הוא בחיסכון של המקום כאשר אין צורך בשימוש במדרגות.
  • מדרגות מרחפות - מדרגות אלו אשר נקראות לעיתים גם "מדרגות קונזליות" או "מדרגות קלות", נתמכות רק ע"י צד אחד של הקיר ללא תמיכה מהרצפה. התוצאה המתקבלת היא מרשימה ביותר.
את המדרגות ניתן לבנות מסוגים רבים של חומרים. הנה כמה מהחומרים הנפוצים ביותר:

מדרגות עץ


מדרגות מעץ נפוצות מאוד בתוך בתים בעיקר מהעיצוב והאפשרויות השונות שניתן להשיג מהן. העצים בהם משתמשים בדרך כלל לייצור מדרגות הם: מהגוני, אגוז, בוק, אלון, מייפל ועוד. במקרים רבים משלבים מדרגות עץ עם מדרגות מתכת או זכוכית ליצירת מראה עיצובי מגוון יותר.

מדרגות אבן

מדרגות נפוצות נוספות הן מדרגות אבן או שיש. בדרך כלל מדרגות אלו נמצאות בוילות ובתים יוקרתיים וזאת מפני שמדרגות אבן מייצרות תחושה יוקרתית.

מדרגות מתכת

כשמדברים על עיצוב בית בסגנון "הייטקי" מתכוונים גם למדרגות מתכת או אלומניום. שילוב המתכת בתוך הבית הוא הטרנד העיצובי האחרון ואנשים רבים בוחרים בסוג מדרגות זה לבית שלהם. ניתן למצוא כיום חנויות אשר מוכרות מדרגות מרחפות

מדרגות זכוכית

סוג מדרגות זה פחות נפוץ בבתים פרטיים אך עדיין מציג מראה עיצובי מרשים מאוד. במקרים רבים משתמשים בזכוכית כחומר משולב עם מדרגות מתכת או אבן ובמקרים אחרים משתמשים בזכוכית למעקה המדרגות בלבד.

טיפים והמלצות

כדי לקבל מדרגות מעוצבות לבית יש לשים לב לפרטים נוספים שמשפיעים רבות על מראה המדרגות:

מעקה מדרגות - עיצוב מעקה מדרגות חשוב בדיוק באותה מידה (אם לא אפילו יותר) ממראה המדרגות עצמן. גם אם בחרתם את המדרגות המעוצבות ביותר לבית, שילוב לא נכון או לא מתאים של המעקה, יכול להרוס את כל התכנון. על כן חשוב וכדאי לבחור את המעקה באותו הזמן שבוחרים את המדרגות.

תאורה למדרגות - תאורת מדרגות היא פרט קטן אך משמעותי ביותר בעיצוב מדרגות. שילוב נכון של גוף תאורה והתאמת סוג התאורה לחומר וסוג המדרגות יקנה לבית שלכם ללא ספק מראה מרהיב ומרשים.

מחיר בניית מדרגות

כדי לדעת כמה עולה לבנות מדרגות לבית חיפשנו באינטרנט מחירונים של שיפוצים והצלחנו למצוא לכם כמה מחירים ממוצעים לבניית מדרגות. לאחר החיפושים ניתן לומר שמחיר בניית מדרגות עולה בממוצע בין 200 ש"ח ל-300 ש"ח למ"ר כאשר מחיר ממוצע לבניית מדרגות עץ הוא כ-250 ש"ח.

בצורה כללית יותר ניתן לקבוע כי מחיר ממוצע לבניית גרם מדרגות של קומה אחת כולל מעקה מתחיל ב- 10,000 ש"ח למדרגות זולות ויכול להגיע ל-20,000 ומעלה למדרגות מעוצבות ואיכותיות יותר.

חברות לייצור והתקנת מדרגות לבית

לאחר שהבנו כיצד בונים מדרגות, מה חשוב לדעת ומהם המחירים לבניית מדרגות, הנה רשימה שלך כמה חברות אשר מתמחות בייצור, שיווק ובניית מדרגות לבית:

קו נבון - אחד המפעלים הגדולים בישראל המתמחה בבניית מדרגות אבן, מתכת וזכוכית. כמו כן מייצר המפעל גם מעקות למדרגות ומוצרים נלווין נוספים.

עתי אהרונסון - מסגר מקצועי המתמחה במדרגות ברזל ובמיוחד במדרגות ספירליות ללא עמוד מרכזי.

סולם יעקב - חברה לייצור מדרגות ומעקות פנים המציעה מגוון שלם של מדרגות מכל הסוגים כגון מדרגות עץ הבנויות מסוגי עצים רבים (בוק, אגוז אפריקאי, דודבן, אקליפטוס ועוד) ומצופות בלכה אפוקסית לעמידות לזמן רב.

הגג האיטלקי - חברה המייבאת מערכות מדרגות איטלקיות מסוגים שונים כגון מדרגות מתכת או מדרגות עץ. כמו כן מוכרת החברה גם מדרגות וסולומת מתקפלים לעליית גג.

אריכא - חברה גדולה ומוכרת המציעה בין יתר מוצריה מדרגות לבית בכל הסוגים ולכל המטרות כמו למשל מדרגות גג, מדרגות שיש, מדרגות גרנוליט, מדרגות מזכוכית ועוד.

חלונות מעוצבים - איפה קונים?

איפה אפשר לקנות חלונות מעוצבים וכמה זה עולה בטיפ הבא שלפניכם. כנסו לכל הפרטים.

אם אתם רוצים להשקיע בעיצוב של הבית, כדאי לכם לחשוב על קניית חלונות מעוצבים לבית. יש כאלו שיראו זאת כמשהו שולי אבל אלו מביניכם שנושמים ואוכלים עיצוב, ישימו לב מיד להבדל שחלונות מעוצבים יוסיפו לבית.

בטיפ הבא נציג לכם קצת מידע לגבי חלונות מעוצבים ונעזור לכם לדעת אילו חנויות מוכרות חלונות כאלו.

חלונות מעוצבים איפה קונים?

שימו לב, אם אתם מצפים למחירים זולים, אתם לא בכיוון הנכון. חלון מעוצב הוא יקר משמעותית מחלון אלומיניום פשוט וככל שתלכו לחנות בעל שם ועיצוב גבוה יותר, כך המחיר יטפס למעלה.

בכל אופן, ישנם כמה חברות וחנויות בישראל שמתמחים בייצור ומכירת חלונות מעוצבים ויוקרתיים. הנה כמה מהן:

קליל - אחת החברות הגדולות בישראל לייצור חלונות מעוצבים לבית היא חברת קליל. בין יתר מוצרי החברה, ניתן למצוא גרסאות מעוצבות ויוקרתיות לכל סוגי החלונות כגון חלונות בלגים, חלונות כפריים, חלונות קלאסיים, חלונות חשמליים ועוד. באתר החברה תוכלו להתרשם מעבודות שביצעה החברה למשרדים יוקרתיים, וילות מפוארות ועוד מבנים יוקרתיים בהם חלונות מעוצבים משתלבים היטב בעיצוב הכללי.

חלונות פרפקט - חנות גדולה ורצינית בראשון לציון המוכרת חלונות יוקרה לבתים, וילות, משרדים ועוד.

אקסטל - חברה המתמחה בחלונות ודלתות מאלומיניום במגוון עיצובים כגון עיצוב יפני, בלגי, קלאסי, מינימלי ועוד.

אדרת אלומיניום - חנות הממוקמת בירושלים ומתמחה בחלונות בלגים אלומיניום מעוצבים. באתר החנות ניתן גם לראות גלריה של תמונות של חלונות שהחברה ייצרה.

מאמרים באותו נושא:
חלון גג
סקיילייט
איך מחליפים חלון?
חלונות לבית

מעקה למרפסת

מעקה למרפסת הוא חלק אינטגרלי ממראה המרפסת בבית. איזה מעקה למרפסת כדאי לקנות? כמה זה עולה? ומה צריך לבדוק לפני הקנייה? במדריך הבא שלפניכם.

שרוצים לקנות מעקה למרפסת, יש שני דברים חשובים שמומלץ לשים דגש עליהם: הראשון (והחשוב) הוא בטיחות. תרומתו של המעקה במרפסת היא בראש ובראשונה בטיחות מפני נפילה בעיקר מפני ילדים או תינוקות. הדבר השני הוא איכות החומר, הצורה והעיצוב. במאמר הבא ננסה לתת לכם את כל הדרכים לדעת איך לבחור מעקה למרפסת.

סוגי מעקות למרפסת

ישנם כמה סוגים שונים של מעקות (או מעקים) למרפסת שאפשר למצוא בחנויות ובחברות מעקות. ברוב המקרים אלו הם הסוגים העיקריים שתיתקלו בהם:
  • מעקה מברזל או אלומיניום
  • מעקה מנירוסטה
  • מעקה מעץ
  • מעקה זכוכית
עד לא מזמן רוב המעקות הנמכרים הם מעקות מברזל (בד"כ ברזל מגולוון), אלומיניום או אפילו נירוסטה אך לאחרונה רואים במרפסות יותר ויותר מעקות מזכוכית וקבלנים רבים בוחרים במעקה זכוכית לבניינים חדשים שהם בונים. במקרים רבים אפשר למצוא גם מעקה משולב המשלב זכוכית עם ברזל. ישנם גם כאלו המקפידים עיצוב הבית וקונים מעקות מעוצבים יוקרתיים.

ישנם גם מקרים בהם נוהגים להגביה את המרפסת מטעמי בטיחות. הגבהת מעקה למרפסת תיעשה בדרך כלל ע"י שימוש במעקה זכוכית.

מעקה למרפסת - מחירים

כמו כל תחום הקשור בשיפוץ ובנייה גם במעקות למרפסת ישנו שוק גדול עם הרבה תחרות ומגוון גדול של אופציות. ישנם עדיין מעקות למרפסת זולים ופשוטים שאמורים לתת רק את המענה לבטיחות אך בשנים האחרונות ישנם חברות המתמחות במעקות ואלו מוכרים מעקות מעוצבים ואומנותיים שעולים לא מעט.

גלשנו באתרים של חברות שונות כדי לעזור לכם לדעת כמה עולה מעקה למרפסת וכדי לתת לכם עוד אינדיקציה בתכנון הקנייה שלכם. לאחר חיפוש מצאנו כי מחיר מעקה למרפסת מברזל מגלוון נע בין 400 ל-500 ש"ח למ"ר למרות שבעלי מקצוע רבים יעשו לכם הנחה משמעותית במקרה של הרכבת מרפסת גדולה או ארוכה.

אם אתם מעוניינים לעומת זאת במעקה מזכוכית למרפסת, המחיר יהיה יקר יותר וינוע בין 800 ל- 1000 ש"ח למ"ר. כמובן שככל שתפנו לכיוון של מעקות מעוצבים כך תצטרכו לשלם יותר על המעקה ובמקרים כאלו תוכלו להגיע עד למחירים של למעלה מ-10,000 ש"ח.

לכן, אם אתם מעוניים לחסוך ולקנות מעקה למרפסת בזול, ההמלצה שלנו היא מעקה למרפסת מברזל. זאת תהיה האופציה הזולה ביותר בשבילכם.

מעקה למרפסת - מכירה והתקנה

ישנם חברות ואנשי מקצוע רבים המוכרים כיום מגוון של מעקות למרפסת בכל הסוגים. הנה רשימה של כמה מהן:

ריילגייט - חברה גדולה וותיקה המוכרת מעקות למרפסת ולמדרגות מאלומיום, ברזל וחומרים נוספים. החברה ממוקמת בבאר שבע אך מעניקה שירות בכל רחבי הארץ.

אריכא - גלריה לעיצוב בברזל המציעה בין היתר מעקות מעוצבים למדרגות או למרפסת.

מסגריית לייבוביץ - חברה המוכרת שערים, סורגים וגם מעקות למרפסת בכל סוגי החומרים הנפוצים כיום בשוק.

נטיש - גלריה לברזל המציעה מעקות למרפסת ולמדרגות אשר יומרו בעבודת נפחות ידנית ומושקעת.

ילצין - חברה גדולה ורצינית למעקות מכל הסוגים והחומרים. כמו כן, מציעה החברה גם מעקות למרפסת מאלומיניום (עמידים בפני קורוזיה) להרכבה עצמית.

סולם יעקב - חברה המתמחה במעקות ומציעה מעקות למרפסת בכל הסוגים כמו מעקות מברזל, עץ, נירוסטה, זכוכית או מעקות משולבים.

מאמרים קשורים:
תאורה למרפסת
סורגים זולים

איך מנקים כלי כסף?

מחפשים לדעת איך מנקים כלי כסף? המדריך הבא מיועד בשבילכם.

להרבה מאוד אנשים יש בבית כלי כסף דקורטיביים המשמשים לקישוט ועיצוב הבית. כדי לקבל את האפקט העיצובי המיטבי מהכלים חשוב מאוד להבריק את כלי הכסף ולנקות אותם מפני חלודה, אבק או לכלוך מצטבר. הנה מדריך מצוין שיסביר לכם איך מנקים כלי כסף.

במדריך וידאו הבא תוכלו ללמוד איך לנקות כלי כסף בעזרת אבקת סודה לשתייה ומים חמים. פשוט מאוד אבל אפקטיבי. אז אם חשוב לכם שכלי הכסף שלכם יבריקו, צפו במדריך הבא:

ניקוי כלי כסף



מאמרים קשורים:
איך מנקים תנור אפייה?
איך לנקות ספות?
איך מנקים אמבטיה?

תאורה למרפסת

מהם סוגי התאורה הנמכרים כיום למרפסות ועוד כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לדעת איזה תאורה למרפסת כדאי לקנות בכתבה הבאה.

בין אם יש לכם מרפסת סגורה או מרפסת פתוחה, עיצוב תאורה מדויק ונכון למרפסת, יכול לשנות ולשדרג בהרבה את המראה הכללי של המרפסת שלכם. במאמר הבא נציג לכם את גופי התאורה הנפוצים והנמכרים ביותר בישראל יחד עם מחירים ממוצעים בשוק.

תאורה למרפסת - סוגים

יש הרבה מאוד סוגים של גופי תאורה למרפסת. ברוב המקרים אלו הם סוגי התאורה שתיתקלו בחנויות:
  • תאורה שקועה - גופי תאורה השקועים בתוך הקיר ללא בליטה.
  • תאורה עומדת - עמודי תאורה העומדים על הרצפה.
  • ספוטים - גופי תאורה קטנים התלויים בקיר או בתקרה (נהוג לשלב אותם בדרך כלל בקירות גבס).
  • תאורה שקועה ברצפה - גופי תאורה אשר נמצאים בתוך הרצפה וזורקים אור כלפי מעלה. בד"כ תאורה שקועה מספקת מתח נמוך של 12V ומגיעות או בנורות דקרויקה או בתאורת לדים בהספק נמוך.
  • תאורה סולרית - בשנים האחרונות תאורה סולרית למרפסת או לגינה הפכה לפופולרית ביותר בעיקר בזכות החיסכון בחשמל.
מכיוון שלכל מרפסת גודל אחר וצורה שונה, קשה מאוד לקבוע איזה תאורה תתאים למרפסת הספיציפית שלכם. למשל, אם יש לכם מרפסת קטנה, כדאי לשקול תאורה שקועה בקיר כדי לחסוך כמה שיותר מקום או אם המרפסת שלכם שטופת שמש, שווה לשקול תאורה סולרית שתוכל לצבור הרבה אור במהלך היום ולהחזיק מעמד זמן רב בשעות הלילה.

המלצה שלנו היא להזמין עיצוב תאורה מקצועי לבית שיוכל לראות את המרפסת ולקבוע איזה סוג תאורה הכי יתאים למרפסת שלכם.

תאורה למרפסת - מחירים

כדי לדעת כמה עולה תאורה למרפסת, חיפשנו בין החנויות השונות כדי להציג לכם מחירים ממוצעים לכל סוג תאורה. לאחר החיפוש גילינו כי טווח המחירים של גופי תאורת חוץ (למרפסת או לגינה) נעים בין 50 ש"ח לגופי תאורה זולים ויכולים להגיע עד ל-800 ש"ח לגוף תאורה בודד אבל איכותי (תאורה מתכוונת למשל).

למשל, מחירים של תאורה שקועה ברצפה נעים בין 50 ש"ח ל-200 ש"ח לגוף תאורה אחד כאשר בד"כ תאורת לדים תהיה יקרה יותר מנורה רגילה. תאורה שקועה בקיר תעלה לכם במוצע 200 ש"ח לגוף תאורה יחיד.

אם בתאורה למרפסת פתוחה ראינו מחירים זולים יחסית, במקרה של מרפסת סגורה הסיפור שונה לגמרי. מכיוון שמרפסת סגורה היא למעשה חלק מהבית, המחירים על תאורה מתאימה למרפסת סגורה יכולים להגיע לאלפי שקלים. בחנויות רבות, תמצאו מנורות תלויות למרפסת יוקרתיות העשויות יציקה אחת של פליז או זכוכית (או שילוב של שתיהן) ומעוצבות במגוון עיצובים. המחיר ישתנה בעיקר בהתאם לעיצוב התאורה שתבחרו ולחומרים מהם היא עשויה.

ישנם למשל מנורות זכוכית מעוצבות ומתאימות במיוחד למרפסת או מנורות קיר אלגנטיות בעיצוב עתיק שעולות בסביבות ה-1000 ש"ח בחנויות תאורה מובילות ויוקרתית.

איפה אפשר לקנות תאורה למרפסת?

ישנם המון חנויות וחברות בישראל המתמחות בתאורה לבית ולתאורה למרפסת. הנה כמה מהן:

מחסני תאורה - הרשת הגדולה בישראל לתאורה אשר סניפה פרוסים כמעט בכל עיר בישראל.

דורי קמחי - חברה גדולה המתמחית בתאורה לבית ולמרפסת המציגה מגוון גופי תאורה מעוצבים באירופה ומישראל. ניתן לבקר באולם התצוגה של החברה ברח' קיבוץ גלויות 32 בתל אביב.

הרודס תאורה - חנות לתאורה בהרצליה פיתוח ובה מגוון גדול של גופי תאורה למרפסת בכל הסוגים כמו למשל גופי תאורה שקועים, מנורות לדים ועוד.

מיקיי (Mikai) - חנות תאורה הממוקמת במושב אורה (ליד ירושלים) ומוכרת מגוון של מנורות וגופי תאורה.

פתרונות תאורה בע"מ - חברה המתמחית בייצור ובייבוא של גופי תאורה לכל הסוגים. בין היתר, ניתן למצוא באולם התצוגה של החברה הנמצא ברחוב יוסף ספיר 9 בראשון לציון תאורת חוץ הכוללת עמודי תאורה, תאורה שקועה, תאורת לדים, תאורה טכנית ועוד.

נטיש (Natish) - גלריה יוקרתית המתמחה בצאורה אומנותית ומעוצבת וינתן למצוא בה סוגים רבים של תאורה גם למרפסת. ממוקם במושב גאליה.

יאיר דורם - רשת חנויות לתאורה המספקת גם שירותי עיצוב תאורה לבתים פרטיים ולעסקים. בין מוצרי החברה ניתן למצוא מגוון גדול של גופי תאורה למרפסת מעוצבים ויוקרתיים העשויים מחומרים איכותיים כגכון פלילז, נחושת, זכוכית או פרספקס.

מאמרים קשורים:
אהילים זולים
תאורה לגינה

איך לנקות כיור מטבח?

יש כמה שיטות לנקות כיור מטבח, הנה מדריך שיעזור לכם לדעת איך מנקים כיור מטבח. כנסו לכתבה לכל הפרטים.

אחד הדברים החשובים ביותר במראה המטבח הוא נקיון. הפעם נציג לכם כמה מדריך לניקוי כיור מטבח שיעזרו לכם לשמור על מראה נקי ומטופח של המטבח.

במדריך וידאו הבא תוכלו ללמוד כיצד לנקות את כיור המטבח בעזרת אבקת סודה ומברשת. התהליך הוא די פשוט: שוטפים את הכיור היטב במים ושופכים אבקת סודה על כל הכיור. בעזרת ספוג ניקוי משפשפים היטב את הכיור כאשר בפינות הכיור ובחור הניקוז משפשפים בעזרת מברשת שיניים. שוטפים היטב את הכיור במים ומקבלים כיור נקי ומבריק.

המלצה: אפשר להשתמש במברשת השיניים גם לניקוי הברזים ולמקומות נוספים שקשה לנקות אותם בעזרת ספוגית או מברשת ניקוי רגילה.

ניקוי כיור מטבח



שימו לב שבמדריך זה מדובר בכיור למטבח, אם כיור המטבח שלכם עשוי מאבן, כדאי לנקות אותו בעזרת אקונומיקה כדי שהמראה של הכיור יישאר לבן ומבריק.

מדריכי ניקוי נוספים:
איך מנקים תנור מטבח?
איך מנקים אמבטיה?