מדריך לצביעה וסיוד לבית (מדריך וידאו)

אם אתם רוצים לצבוע את הבית יש כמה דברים שצריך לחשוב עליהם כמו בחירת הצבע, סוג החומר ועוד, אבל אחד הדברים החשובים ביותר בסיוד או צביעת בית הוא לדעת איך צובעים את הבית כמו שצריך ללא פשלות וללא תיקונים שיהרסו לכם את כל העבודה שהשקעתם.

ברוב המקרים, סיוד בית הוא לא עניין כל כך מסובך ולא דורש מיומנות מיוחדת אך עדיין דורש ידע, סבלנות ועבודה טובה כדי שהבית ייראה במיטבו לאחר הצביעה. אז לצורך כך החלטנו לתת לכם המלצות לשני המדריכים הבאים (וידאו) שיציגו לכם את הדרך המהירה והקלה ביותר לצביעת הבית.

המדריכים כוללים טיפים על:
  • בחירת הצבע לבית ובחירת החומר.
  • בחירת כלי עבודה לצביעה כמו מברשות ושפכטלים למיניהם.
  • דילול הצבע והכנת התשתית הנכונה בבית לפני תהליך הצביעה.
  • הסבר על תהליך הצביעה בבית כולל עבודת צבע בקירות, תקרה, חלונות, דלתות, פינות נסתרות וכו'
המדריכים גם כוללים הסברים וראיונות עם מקצועני צביעה.

אז קדימה, למה אתם מחכים. צפו עכשיו במדריכי וידאו הבאים:

מדריך צביעה וסיוד לבית חלק 1



מדריך צביעה וסיוד לבית חלק 2



עוד מאמרים הקשורים בצביעה וסיוד הבית:
איפה כדאי לקנות צבע לבית?
להפוך דלת פלדה לעץ בעזרת צבע?
איך למלא חורים בקיר

כמה עולה שיפוץ חדר האמבטיה?

שיפוץ חדר האמבטיה הוא תהליך חשוב ביותר כאשר משפצים את הבית וכדאי מאוד לא לחפף בעניין כדי למנוע צרות של נזילות או שברים בעתיד.

יש כמה סוגים שונים של עבודות כאשר משפצים את חדר האמבטיה:

אינסטלציה - יש להתקין או להחליף את צינורות וגם את צינור הביוב. יש כמה צינורות שנחשבים לטובים למשל היא צנרת מסוג SP שעשויה מפלסטיק בשילוב אלומיניום וכוללת 3 שכבות בידוד או צנרת מסוג פסקגול.
אמבטיה - התקנת אמבטיה או לחילופין חידוש אמבטיה.
כיור - יש להתקין, כיור, ברז ואת הצנרת בהתאם.
אסלה - אם אתם משלבים גם אסלה בחדר האמבטיה יש להכין מקום ותשתית לאסלה כולל הצנרת.
ריצוף וקרמיקה - הכנת תשתית כוללת לרצפה חדשה לאמבטיה (פירוק הרצפה הקיימת אם מדובר בשיפוץ) וריצוף הקירות מסביב לאמטיה ולאסלה באריחי קרמיקה או כל סוג של אבן שתבחרו.
צביעה - צביעה וסיוד הקירות בכל החדר.

כמה עולה שיפוץ אמבטיה?

שיפוץ כללי לאמבטיה הכולל את כל עבודות השיפוץ ותוספות סטנדרטיות עולה בממוצע בין 8000 ש"ח ל-15,000 ש"ח לא כולל אביזרים לאמבטיה כמו אסלה, כיור וכו'

מחיר ממוצע לכיור לאמבטיה עולה בין 500 ש" ל-2000 ש"ח.
מחיר לאסלה מתחיל בדרך כלל ב-350 ש"ח ויכול להגיע עד ל-2500 ש"ח ויותר.
ברז לאמבטיה עולה בממוצע כ-600 ש"ח.
וכו'...

קראו עוד מאמרים בנושא:
כמה עולה אמבטיה?
איך לשפץ את האמבטיה לבד ובזול
ג'קוזי לבית
אמבטיה וקרמיקה זולות

כיור למטבח

אם אתם בעיצומו של שיפוץ מטבח או קניית מטבח חדש אתם בוודאי מבררים גם לגבי כיור למטבח. אז איך יודעים לבחור כיור איכותי למטבח? כמה זה עולה? ועוד שאלות נוספות במאמר הבא.

כיורים הם כבר מזמן לא רק אגן ניקוז לנוזלים אלא חלק אינטגרלי מעיצובו של המטבח. הכיור חייב להתאים מבחינה עיצובית לשאר האביזרים שמטבח אחרת כל האפקט העיצובי יאבד. בחלקו הנוסף, כיור למטבח חייב שיהיה בעל חומר איכותי המחזיק מעמד זמן רב ללא נזילות, שריטות או כתמים מיותרים.

אז איך לבחור כיור למטבח?

כשאתם נכנסים לחנות מטבחים ומבררים בקשר לכיור, כדאי לשים לב לכמה דברים מאוד חשובים:

חומר איכותי
- כיור איכותי למטבח הוא כזה העשוי מחומר טוב המונע היווצרות שריטות או כתמים. רוב הכיורים האיכותיים משלבים בתרכובתם גרניט שהוא חומר אחיד וחזק במיוחד ואינו נשרט. קיימים מספר סוגים של כיורים המשלבים גרניט כמו: סילגרניט, קריסטדור, קריסטלייט גרנית ועוד.

אופציה נוספת לכיור מטבח איכותי היא כיור מנירוסטה. כיורים אלו חזקים ועמידים ומונעים חלודה וניתן להזמינם במספר סוגים של עובי. בשנים האחרונות קיימים עיצובים רבים לכיורי נירוסטיקה ואפשר למצוא הרבה מאוד כאלו בהמוני בתים בישראל.

ישנם חומרים זולים יותר אבל פחות איכותיים ואינם מונעיםשריטות וכתמים. כיורים כאלו יכילו בדרך כלל חומרים העשוים חומר אקרילי בשילוב עם חומרים מקשים.

אחריות - רוב החנויות מציעות אחריות על כיורים כאשר האחריות משתנה בהתאם לחומר. על כיור מגרניט תקבלו בדרך כלל אחריות לכל החיים.

התקנת הכיור - ישנם שלוש צורות עיקריות להרכבה והתקנת כיור למטבח: התקנה עליונה (מעל השיש), התקנה ישירה (בגובה השיש) והתקנה תחתונה (מתחת השיש) לכל התקנה יש את היתרונות והחסרונות שלה. לכן, כדאי להתייעץ היטב עם המוכר בחנות המטבחים וכן לבקש המלצות מחברים ומכרים איזה סוג כדאי לכם לבחור.

כמה עולה כיור למטבח?

ראשית כדאי להבין שמחיר כיורים כיורים למטבח מושפע בעיקר מהחומר שממנו הם עשויים. כיורים פשוטים מחומרים לא איכותיים במיוחד אפשר למצוא החל מ-400 ש"ח אך סביר להניח שהם לא יחזיקו מעמד זמן רב. כיורים איכותיים של חברות בעלות שם יעלו לכם החל מ-2500 ש"ח ויטפסו גם ל-5000 ש"ח ויותר.

חנויות וחברות ידועות לכיורים למטבח
  • אגן כיורים
  • אומגה
  • דלתא מור
  • OMDesign
  • פרץ
  • ברזים
  • Kosko
  • Blanco
  • Kohler
מאמרים קשורים:
כמה עולה מטבח חדש?
תוכנה למטבחים
דלפק מעץ למטבח
איך מתקינים ברז לכיור במטבח

רעיונות לעיצוב חדר שינה

אם אתם מחפשים רעיונות לעיצוב חדר השינה שלכם, אנו ממליצים לכם בחום לצפות בשני מדריכי הוידאו הבאים שייתנו לכם כמה טיפים מעולים ע"י מעצבי פנים מומחים ומקצועיים.

המדריך הראשון שם דגש על עיצוב מינימלסטי ומציג טיפים כמו איך לסדר את החדר והיכן להניח או לתלות את הפריטים.

המדריך השני יעזור לכם לבחור פריטי אומנות לחדר השינה.

הנה שני המדריכים לעיצוב חדר השינה.




כמה עולה תיקון מכונת כביסה?

מכונת הכביסה התקלקלה? צריכים להזמין טכנאי? בעיקרון, יש כמה תקלות מאוד נפוצות במכונות כביסה שמהוות את רוב המקרים בהם תרצו להזמין טכנאי מכונות כביסה לבית. מהם התקלות הנפוצות וכמה עולה להזמין טכנאי? במאמר הבא.

סתימה בצינור או במשאבה במכונת כביסה - זהו המקרה הקלאסי והזול ביותר לתיקון שכן הטכנאי יצטרך רק לאתר את הסתימה ולפתוח אותה כדי שהמים יזרמו בצורה הרגילה. ברוב המקרים תיקון סתימה במכונת כביסה עולה כ-150 ש"ח שזהו למעשה מחיר ביקור טכנאי.

החלפת גוף חימום במכונת כביסה - במקרים רבים התקלה במכונות כביסה היא דווקא בגוף החימום של המכונה ולא בצינורות המים. אם הטכנאי שהזמנתם יאמר לכם שגוף החימום התקלקל ויש צורף להחליפו קחו בחשבון שהחלפת גוף חימום למכונת כביסה עולה בממוצע כ-350 ש"ח כולל עבודה.

החלפת משאבה במכונת כביסה
- במקרים מסויימים טכנאי מכונות הכביסה יגיד לכם שהמשאבה במכונה התקלקלה ודרוש להחליפה במשאבה חדשה. במידה ותסכימו, הטכנאי יחליף את המשאבה הישנה בחדשה ויתקין אותה כולל הרכבתה בתוך המכונה. החלפת משאבה ע"י טכנאי מכונות כביסה מוסמך עולה בממוצע 400 ש"ח שזה כולל את המשאבה החדשה +הרכבה, מחיר שמשתנה בהתאם לכל טכנאי וכמובן לסוג המכונה.

איך כדאי לבחור טכנאי מכונות כביסה?

במציאות הישראלית לא חסר נוכלים שעובדים על לקוחות תמימים ונוטלים מהם תשלום על עבודה שלא ביצעו או מייצרים תמונה שונה מהבעייה האמיתית לכן כדאי מאוד שלפני שתפתחו דפי זהב, בקשו מחברים המלצות על טכנאי מכונות כביסה שהיה אצלם והתקשרו לאחד שקיבל המלצות טובות.

אם אתם לא מוצאים טכנאי בשיטה הזו, ישנם אתרים באינטרנט כמו "מידרג" או "המקצוענים" שמציעים שירות המלצות על נותני שירות וביניהם גם טכנאי מכונות כביסה.

מאמרים קשורים:
תיקון מכונת כביסה - טיפים

כמה עולה ניקוי שטיחים?

חיפשנו ברשת כדי לדעת מה מחירי ניקוי שטיחים ע"י חברה מקצועית שמתמחה בכך כדי שתוכלו לקבל סוג של אינדיקציה לפני שתפתחו דפי זהב ותתקשרו לחברה כזאת שתעזור לכם לדעת אם זהו מחיר הגיוני ולא מופקע..

מכיוון שיש הרבה מאוד חברות לניקוי שטיחים חלקן זולות וחלקן יקרות קשה להציג מחירון אחיד של ניקוי שטיחים. בנוסף, יש הבדל במחיר בין ניקוי שטיח עבודת יד או לבין ניקוי שטיח מקיר לקיר או שטיח צמר וכו' ולכן התוצאות שלפניכם משקפות ממוצע בין החברות הזולות ליקרות וגם מתייחסות לניקיון הסוגים השונים של השטיחים.

שימו לב: ברוב המקרים מחיר ניקוי שטיח מתומחר לפי מ"ר ובד"כ ישנו גם מינימום של תשלום (ז"א לא תוכלו להזמין מנקה שטיחים אליכם לבית בשביל ניקוי של 2 מ"ר בלבד...)

להלן מחירי ניקוי שטיחים:
  • מחיר ניקוי שטיח עבודת יד עולה בממוצע ברוב המקרים בין 45 ל- 55 ש"ח למטר מרובע.
  • מחיר ניקוי שטיח סינטטי יעלה קצת פחות ויהיה בסביבות ה-40 ש"ח למ"ר.
  • ניקוי שטיח צמר, פרסי או סיני עולה בד"כ כמו שטיח עבודת יד. שטיח משי יעלה יותר ועשוי להגיע גם ל-100 ש"ח למ"ר.
  • המחיר לניקוי שטיח מקיר לקיר זול יותר ועולה בממוצע כ-20 ש"ח למ"ר. אל תשכחו שמדובר בכמות גדולה יותר של שטיח ולכן המחיר בסופו של דבר יהיה גבוה.
עכשיו שאתם יודעים כמה עולה ניקוי שטיח, תהיו מוכנים יותר טוב כאשר תרצו להזמין מנקה שטיחים אליכם לבית.

איך מנקים שטיח?

רוצים לנקות שטיח מבלי להזמין חברת ניקוי שטיחים? הנה כמה מדריכים שיתנו לכם טיפים לניקוי שטיח לבד מבלי לבזבז יותר מדי כסף.

כתמים על השטיח זה תמיד מעצבן מחדש. השטיח כמעט תמיד נמצא בסלון כך שכולם יכולים לראות אותם (כולל האורחים) וכאשר הוצאתם כל כך הרבה כסף על קניית שטיח, לראות כתם עלין זה כמו לזרות מלח על הפצעים.

אז איך אפשר לנקות שטיח בלי חברת ניקוי שטיחים מקצועית? אספנו לכם כמה מדריכי וידאו ברשת עם טיפים, הסברים והמלצות כיצד לנקות את השטיח בצורה הטובה והזולה ביותר. להלן המדריכים (בשפה האנגלית):

מדריך לניקוי שטיח ראשון




מדריך לניקוי שטיח שני



נסו לעשות במדויק את הצעדים ואולי תחסכו קצת כסף. שימו לב שקיימים חומרי ניקוי רבים בשוק לניקוי שטיחים וגם חומרים המותאמים לכתמים שונים, לכן בידקו היטב את החומרים לפני שאתם קונים כדי לוודא שזהו החומר המומלץ והנכון בשביל לנקות את השטיח בביתכם.

כמה עולה פלדלת?

כשרוצים לברר בקשר למחיר דלת פלדלת צריך להבין שמבחינת רמת המחירים יש הבדל גדול ומשמעותי בין דלת פלדלת רגילה לבין דלת מעוצבת.

מחיר ממוצע וסטנדרטי של דלת פלדלת רגילה הוא בין 1500 ש"ח ל-2500 ש"ח. דלת מעוצבת לעומת זאת תעלה לכם הרבה יותר ומחיר דלת בממוצע נע בין 4000 ש"ח ל- 10,000 ש"ח תלוי בחברה שאתם קונים ובחנות הדלתות שאתם קונים.

קחו בחשבון שדלת מעוצבת יקרה מאוד אך מוסיפה המון לעיצוב הבית מבחוץ ומפנים ולמי שיש תקציב וחשוב לו מאוד עיצוב הבית, דלת מעוצבת תתן לו בדיוק את מה שהוא מחפש.

להפוך דלת פלדה לעץ בעזרת צבע?

אם יש לכם דלת פלדה בבית והמראה של הדלת נראה ישן או שתמיד חלמתם על דלת מעץ, בעזרת חומר צביעה ומברשת מיוחדת כל אחד מכם יוכל להפוך את הדלת פלדה שלו לעץ.

צפו במדריך וידאו הבא ותוכלו ללמוד כיצד לעשות זאת. זה נורא קל.


איך למלא חורים בקיר

אחת השאלות הנפוצות ביותר בתחום השיפוצים היא איך לתקן חורים בקיר או איך למלא חורים בקיר. שאלה זו מעסיקה בד"כ את אלה שגרים בשכירות וצריכים להחזיר את הדירה לקדמותה בתום תקופת השכירות, או את אלה שמסיידים או צובעים את הבית ורוצים להתחיל מקיר חלק וללא חורים.

אז אם אתם מאלה שלא יודעים איך למלא את החורים בקיר כדאי שתצפו במדריך וידאו הבא שיראה לכם בצורה הפשוטה ביותר כיצד למלא את החורים בלי כל בעיה.

צפו בוידאו


כמה עולה התקנת משאבת חום?

אחד הטרנדים החדשים בתחום החימום לבית הוא חימום בעזרת משאבת חום. שיטה זו חסכונית ביותר ובריאה מאוד שכן בשיטה זו לא נעשה שימוש בבעירה אלא בחילוץ חום ולכן היא ידידותית ביותר לסביבה.

התקנת מערכת חימום במשאבת חום נחשבת ליקרה מאוד וניתן לומר כי משאבת חום עולה בממוצע בין 8000 ש"ח ל- 20,000 ש"ח אך בהשקעה לטווח ארוך היא משתלמת ביותר. מחיר משאבת חום ישתנה בעיקר לפי גודל הבית והבידוד שבו.

כדי לדעת כמה ניתן לחסוף בעזרת משאבת חום,  כדאי לבדוק את העמוד הבא שמרחיב על החיסכון בשימוש במשאבת חום לחימום הבית.

אגב, אם אתם רוצים לדעת איך עובדת משאבת חום, הנה סרטון מצוין שידגים ויסביר לכם בדיוק איך זה עובד:



עוד מאמרים על חימום לבית:
חימום תת רצפתי
חימום לבית ע"י סולר או נפט

חימום תת רצפתי

עכשיו שהחורף כבר כאן זה הזמן לדבר על חימום לבית והפעם נדבר על חימום תת רצפתי. מה זה חימום תת רצפתי? איך עושים זאת? כמה זה עולה? והאם זה משתלם? בכתבה הבאה.

חימום תת רצפתי הוא חימום שממגיע מהרצפה בעזרת מערכת מיוחדת הניתנת לשליטה מלאה ע"י מנגנון בקרה. ניתן להרכיב חימום כזה בכל סוגי הרצפות כמו: ריצוף רגיל, קרמיקה, גרניט פורצלן, שיש וכו'

קיימים שני סוגים של חימום תת רצפתי:

חימום תת רצפתי חשמלי - חימום הרצפה המופק ע"י חשמל.

חימום תת רצפתי במים - מערכת צינורות מים הנמצאים מתחת לרצפה ומתחממים ע"י גז, סולר או גוף חשמלי וע"י כך מחממים את הרצפה בבית.

יתרונות החימום הרצפתי

יש כמה יתרונות מרכזיים בחימום תת רצפתי. הראשון הוא חימום נעים עם אקלים נוח בהרבה מחימום לבית ע"י מזגן או הסקה. השני, הוא החיסכון בחשמל כאשר צריכת האנרדיה בסוג חימום כזה היא חסכונית ביותר וגם ניתנת האפשרות לשלוט בכל חדר בנפרד. בנוסף, התחזוקה של חימום כזה היא כמעט אפסית ואם מורכבת מערכת חימום טובה, הדבר יכול להחזיק זמן רב.

עלות התקנת חימום תת רצפתי

כדי להבין כמה עולה התקנת חימום תת רצפתי כדאי לדעת שהתקנת כזאת נחשבת ליקרה יקרה מאוד מכיוון שמעבר לעלות המערכת עצמה יש להוציא את כל הריצוף לצורך הרכבת המערכת (במקרים בהם הבית בנוי) ולאחר מכן להחזיר את הריצוף בחזרה. המחיר של חימום תת רצפתי משתנה גם בהתאם לסוג החימום שבחרתם (חשמלי או ע"ב מים) ולגודל הבית.

בכל מקרה, איך שלא תסתכלו על זה מחיר התקנת חימום תת רצפתי הוא כמה עשרות אלפי שקלים. למשל התקנת חימום תת רצפתי חשמלי לבית סטנדרטי בגודל של כ-200 מ"ר עולה כ-30,000 ש"ח. למרות המחיר היקר, חשוב לדעת כי לאורך שנים ההשקעה משתלמת שכן החימום במערכת הזו הוא חסכוני הרבה יותר משיטות חימום מקובלות אחרות.

מי מתקין מערכות חימום תת רצפתי?

ישנם הרבה חברות בארץ שמתמחות במערכות חימום והרבה מתוכן מתקינים גם מערכות חימות תת רצפתי. להלן כמה מן החברות:
  • ספו דומוטק - אחת החברות הגדולות לחימום הבית.
  • אידיאל היט - חברה גדולה בעלת פטנט ישראלי לחימום רצפתי באמצעות שטיחי חום.
  • סאן היט - חברה המתמחה בחימום רצפתי.
  • כספי - חברה המתמחה בכל סוגי החימום לבית וביניהן החימום התת רצפתי.
  • קניסול - חברה לחימום רצפתי חשמלי.
  • מעלות - חברה גדולה ומובילה בתחום החימום לבית.
  • בדיקת קרינה לחימום תת רצפתי - חברה הבודקת את כמות הקרינה בחימום תת רצפתי (400 ש"ח לבדיקה) כאן

כמה עולה מטבח חדש?

אחת הקניות הגדולות והמרכזיות בכניסה לבית חדש או בשיפוץ דירה היא קניית מטבח. קניית מטבח היא שילוב של רהיטים כמו ארונות, שולחן, כיסאות, דלפקים וכו' ומוצרי חשמל כמו מקרר, תנור, כיריים, קולט אדים, טוחן אשפה וכו'.

מחירי מטבחים


כדי לדעת כמה עולה לקנות מטבח חדש לבית יש להבין שמדובר על טווח מחירים מאוד רחב ומשתנה מחנות לחנות. כמו בכל המקרים של ריהוט לבית, ישנן חנויות מותג שמכוונות לאוכלוסייה בעלת ממון ושם מטבחים יעלו לכם כמה עשרות אלפי ש"ח ללא מוצרי החשמל או תוספות מיוחדות ויש חנויות פחות מוכרות שמוכרות מטבח זול ב- 10,000 ש"ח ואפילו פחות.

כמובן שגם החומרים שתבחרו יהוו פקטור משמעותי במחיר. למשל קניית ארונות מטחב מעץ מלא או קניית שיש יוקרתי למטבח ייקרו לכם מאוד את המחיר. בעיקרון מחיר למטבח מעוצב הוא כ-25,000 ש"ח בממוצע.

מה כלול בד"כ בקניית מטבח?

ברוב המקרים כאשר אתם ניגשים לקנות מטבח חדש לבית, החנויות השונות יציעו לכם רק את המטבח ללא מוצרי חשמל.

מטבח סטנדרטי אמור לכלול:
  • ארונות קיר וארונות רצפה.
  • מגירות, מדפים.
  • שיש, כיור וברז.
  • מתקן ייבוש כלים.
  • ארונות עם הכנה למיקרוגל, תנור וכיריים.
תוספות למטבח שבד"כ תצטרכו לשלם עליהם בנפרד:
  • כיריים, תנור אפייה.
  • טוחן אשפה.
  • קולט אדים.
  • מדיח וכו'
כמובן שיש חנויות רבות שמציעות לכם מטבח קומפלט שכולל גם את הריהוט וגם את מוצרי החשמל הנלווים במחיר אחד.

חנויות מטבחים


כדאי מאוד לעשות סקר שוק מקיף ורציני לפני שאתם ניגשים לקנות מטבח. להלן כמה חברות וחנויות לעיצוב מטבחים:
  • רגבה מטבחים
  • דקור (עיצבו את המטבח של תוכנית האח הגדול)
  • טופז
  • חמד
  • Modulnova - חברה איטלקית מפורסמת לעיצוב מטבחים.
  • הדקל
  • זיו - Effeti
קראו מאמרים נוספים:
תוכנה למטבחים
דלפק מעץ למטבח
איך מתקינים ברז לכיור במטבח
מה ההבדל בין אבן קיסר לאבן חברוני?